Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte de, jeg. Virker som om de er greie så langt. Hvis jeg er fornøyd med de, tenker jeg å hamstre et par til i tilfelle mine blir ødelagt. Er ofte at mine ørepropper varer sjeldent lengre enn 1 år.

Anbefaler at du bruker litt tid på å teste de ulike propp-størrelsene som følger med. Jeg trodde at jeg hadde vide øreganger, men endte opp med medium (grønn ring) da denne ga best komfort og forsegling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal på en kort shoppingtur til Oslo i neste uke. Hadde vært greit å få hørt på noen fine hodetelefoner mens jeg er der, selv om jeg ikke har planer om å kjøpe noen akkurat nå. Er det Oslo Hificenter som blir rett sted for å få hørt på litt forskjellig, eller fins det andre butikker som har bra utvalg av hifi?

 

Har sett meg ut Fostex TH900 og Stax SR-009 som jeg tror kan være aktuelle engang i fremtiden, og det hadde vært fint å høre om de faktisk har den lyden jeg er ute etter.

 

Har ikke så veldig mange timene på meg, og tviler på at dagsformen blir rett for kritisk lytting etter en ubehagelig natt på toget - men må jo nytte kjangsen uansett.

Lenke til kommentar

Skal på en kort shoppingtur til Oslo i neste uke. Hadde vært greit å få hørt på noen fine hodetelefoner mens jeg er der, selv om jeg ikke har planer om å kjøpe noen akkurat nå. Er det Oslo Hificenter som blir rett sted for å få hørt på litt forskjellig, eller fins det andre butikker som har bra utvalg av hifi?

 

Har sett meg ut Fostex TH900 og Stax SR-009 som jeg tror kan være aktuelle engang i fremtiden, og det hadde vært fint å høre om de faktisk har den lyden jeg er ute etter.

 

Har ikke så veldig mange timene på meg, og tviler på at dagsformen blir rett for kritisk lytting etter en ubehagelig natt på toget - men må jo nytte kjangsen uansett.

OsloHifiCenter er nok stedet med best utvalg i butikken. 

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte de, jeg. Virker som om de er greie så langt. Hvis jeg er fornøyd med de, tenker jeg å hamstre et par til i tilfelle mine blir ødelagt. Er ofte at mine ørepropper varer sjeldent lengre enn 1 år.

Anbefaler at du bruker litt tid på å teste de ulike propp-størrelsene som følger med. Jeg trodde at jeg hadde vide øreganger, men endte opp med medium (grønn ring) da denne ga best komfort og forsegling.

 

Jeg tror jeg har ganske små øregang. Har testet de grønne og de røde, og de røde virker mye mer behagelig enn de grønne. Skal prøve de oransje (en mellom ting?), og se hvordan det går med de. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Hei og takk for svar.

Har t51i selv, har kun testa disse mot P7. Synes p7 hadde litt mer bass og varmere lyd. + bedre og ha på seg.

Om nighthawk er veldig mye bedre. Så er de kanskje verd mellomlegget...

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, da skal jeg prøve og ordlegge meg litt mer grundig. Det jeg mente var at jeg har generelt noe mot ting som er lagd mot en retning, ta f.x alt til pc som er merket gaming, rett og slett skapt en ny vare som skal være mer spesialtilpasset og derfor blir prisen presset opp i været. Kjøper man et par med vanlige propper får man minst like god lyd til under halve prisen.

Jeg har som sagt prøvd de, og benyttet angreretten da jeg var skuffet over lydkvalitet men ikke minst pga at jeg ikke fikk dem til og sitte. Jepp, jeg har sære ører og må benytte meg av typen med ikke for tykk nok sylynder og foam øreputer for å få dem til å henge uten å måtte konstant miste dem ut av øret under bevegelse.

Gouldfan spurte heller ikke etter trådløse, men etter noen som passet til trening. Noe jeg mener de fleste propper gjør, så lenge de sitter godt i øret. Kabelstøy kan jo være problem ved løpin osv, men jeg tror det er snakk om styrketrening her og da vil jo f.eks xiamo piston være et billig alternativ (selv om det ikke fåes tak i lokalt)

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Jeg ville heller prøvd HiFiMAN HE-400i (merk at den er åpen). Best i prisklasse på hele frekvensspekteret. De andre i samme klasse kan være bedre på enkelte områder.

 

Forutsetter at man takler Hifiman-bøyla og måten den sitter på hodet på. Jeg gjorde det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...