Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker meg også at man bør ha nok kraft i hodetelefonforsterkeren for å drive LCD-4 rev2; med for svak forsterker blir de flate og kjedelige i lyden. Heldigvis har ikke Moon 430HA noe problem med å drive dem skikkelig.

 

Må høre gjennom det meste av musikk på nytt; alt høres bedre ut.... masse detaljer både i bass/mellomtone og diskant jeg aldri har lagt merke til før :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Vel, Focal Utopia var en skuffelse med tanke på prisen (40.000+). Ikke misforstå; de var også veldig bra - var bare at LCD-4 rev2 var veldig mye bedre (spesielt om man har kraftig nok forsterker).

 

Focal Utopia var ikke så krevende på forsterken (selv om også de ble bedre med kraftigere forsterker).

 

Liker også bøylen på LCD-4. Tror jeg skal få tak i lik til LCD-XC.

 

Edit:

Skrivefeil fikset ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

post-182759-0-57898200-1476121994_thumb.jpg

 

Fikk også bekreftet at det var rev 2 (200 ohm) utgaven fra ei søt og behjelpelig dame hos Audeze :)

Det står ingen steder, så et lite mysterie om man har rev 1 eller rev 2 (stoler aldri på butikker).

 

Edit:

Konklusjon så langt etter å ha hørt på litt av hvert (hele spekteret av musikk-typer).
Den er faktisk verdt over det dobbelte av LCD-3F (det var jeg litt skeptisk til). Fikk de også til ekstremt hyggelig pris. Så inntil videre er alt glede. Regner med de åpner seg enda litt mer i lydbildet (LCD-3F gjorde det) når de har blitt spilt i noen dager).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Vel, Focal Utopia var en skuffelse med tanke på prisen (40.000+). Ikke misforstå; de var også veldig bra - var bare at LCD-4 rev2 var veldig mye bedre (spesielt om man har kraftig nok forsterker).

 

Focal Utopia var ikke så krevende på forsterken (selv om også de ble bedre med kraftigere forsterker).

 

Liker også bøylen på LCD-4. Tror jeg skal få tak i lik til LCD-XC.

 

Edit:

Skrivefeil fikset ;)

 

Nå leste jeg nok innlegget en smule fort. Jeg tenkte på Focal Elear...

Lenke til kommentar

Hah, du har så mye tøft utstyr atte! Jeg er veldig mange divisjoner under deg!

Vi prioriterer bare forskjellig. Jeg bruker veldig lite penger på bil (kjører rundt i en 14 år gammel Nissan Primera; riktignok med spreke 140 hester). Flertallet bruker mer på bil i året (verditap) enn jeg bruker på headset og utstyr rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror T1 har litt mer i bunn enn HD700, men jeg har ikke hørt de. Har dog hørt at andre mener de er litt slanke i bunn.

Bruksområdet er nok ganske likt though. Best på akustisk musikk, om det er rock eller klassisk får bli opp til enhver.

På pop, rock elektronisk musikk etc, så faller valget stort sett på C.1pro eller HD650 på gode innspillinger. T1 på moderne Dreamtheater utgivelser høres ut som om alt i lydbildet blir plukket opp av John Petrucci`s gitar pickup. Mens Awake albumet er kult også på T1.

 

Edit: Perfekt T1 materiale

 

https://www.youtube.com/watch?v=i459z2NAAXc&feature=share

*Elear test*
Lenke til kommentar

 

 

Da venter jeg bare på Schiit Yggdrasil.

 

Butikk påstod den kunne oppdrives, greit å få 5 års reklamasjon vs å bestille selv fra USA. Omtrent samme pris.

Fint det men Schiit har faktisk 5års garanti sine produkter :p

De selger jo det på duet.no. 5 års reklamasjon ftw :D

 

Duet prøver jeg å unngå. Jeg har vært på liste hos dem i 1+ år for Schiit Yggdrasil. Ingen respons; og ingen tar telefon eller svarer på e-post. Synes det hele virker veldig useriøst. Jeg klarer ikke forholde meg til mennesker som tar kundene så lite seriøst.

 

Kort oppsummert: ingen oppfølging. Det fungerer dårlig for meg :) Har også vært innom butikken; til låste dører midt på dagen når det står på døra det skal være åpent.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk levert mine b&w p9 signature i dag. Steike dette var godsaker gitt.

Har aldri eid et headset av dette kaliberet, heftigste jeg har hatt er P7 og Sennheiser HD650.

P9 er dog på et helt annet nivå, har hørt musikk omtrent sammenhengende i 12 timer så langt, fra ørten forskjellige kilder. Alt må omtrent oppleves på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk levert mine b&w p9 signature i dag. Steike dette var godsaker gitt.

Har aldri eid et headset av dette kaliberet, heftigste jeg har hatt er P7 og Sennheiser HD650.

P9 er dog på et helt annet nivå, har hørt musikk omtrent sammenhengende i 12 timer så langt, fra ørten forskjellige kilder. Alt må omtrent oppleves på nytt.

Hodetelefoner er gøy ja :)

 

Hva bruker du av dac?

Lenke til kommentar

 

Fikk levert mine b&w p9 signature i dag. Steike dette var godsaker gitt.

Har aldri eid et headset av dette kaliberet, heftigste jeg har hatt er P7 og Sennheiser HD650.

P9 er dog på et helt annet nivå, har hørt musikk omtrent sammenhengende i 12 timer så langt, fra ørten forskjellige kilder. Alt må omtrent oppleves på nytt.

Hodetelefoner er gøy ja :)

 

Hva bruker du av dac?

 

Ingen foreløpig, har et creative soundblaster audigy RX som det er plugget i når jeg bruker det til PC.

Har også spilt fra forsterkeren (denon avr-x3200w) samt ipad/iphone.

 

Sitter å leser litt om DACs nå for å finne en grei en. Anbefalinger? Så langt ser det ut til at jeg ender med en NAD D1050

 

edit: Er forøvrig spent på hva de disker opp med når det kommer til lightning kabelen som kommer på nyåret siden disse har innebygd DAC.

Endret av deac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...