Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1m XLR til 9 000,-  :huh: 

 

Tilgi meg, men er ikke dette litt vel i overkant? 

Ellers så er det lett å bli misunnelig på oppsettet ditt, mange timer med kos det der ser det ut til :)

Om man betaler 9.000 for 1m XLR; så er det uten tvil overkant. Jeg har fått alle kablene vanvittig billig (uten å nevne hvor billig; og jo - jeg har kvittering på dem alle).

 

Nå er nytt prosjekt ny pult og kontorstol til kontoret.

http://www.ekornes.com/us/stressless-office/stressless-magic-office

 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kabler selges gjerne med ekstrem avanse samtidig som viktigheten av dem hypes opp. Samme var det med printerkabler den tiden jeg stod i butikk ( minus hypen :) ). I et HIFI-oppsett betyr kablene aller minst i den helhetlige lyden, men praktiske egenskaper som handlingnoise og gode termineringer betyr noe, om man ser bort fra ren estetikk.

Lenke til kommentar

Snasen stol, har letet lenge etter en god stor som er behagelig og ikke laget mye lyd. Skal kikke litt på denne selv :)

Stolen er bestilt; selvsagt ikke lagervare - så var 4-6 ukers leveringstid. Estimert levering midten av desember. Akkurat nå har jeg en sliten ikea-kontorstol som jeg ikke kommer til å savne.

Lenke til kommentar

Var kampanje; mener veiledende var i området 18.000 for utgaven jeg gikk for. Havnet på i underkant av 15.000 inkludert montering og levering.

 

Edit:

Alt av ekornes kan settes opp som man vil både med "features" og materialer. Så prisen som oppgis er for den helt strippa modellen med kjipeste materiale (litt lureri synes da jeg).

 

Edit2:

Tror faktisk ikea-stolen jeg har nå er Millberget; det er ikke mye igjen av den. Armlener er slitt ned til plastikken og ryggen har begynt å få et eget liv. Så måtte ha ny; tenkte det var like greit å gå for noe skikkelig når jeg først var i gang.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kabler selges gjerne med ekstrem avanse samtidig som viktigheten av dem hypes opp. Samme var det med printerkabler den tiden jeg stod i butikk ( minus hypen :) ). I et HIFI-oppsett betyr kablene aller minst i den helhetlige lyden, men praktiske egenskaper som handlingnoise og gode termineringer betyr noe, om man ser bort fra ren estetikk.

Det er derfor prisen blir veldig hyggelig når man går helt ned mot innkjøpspris; fasinerende avanse de kjører på kabler!

Lenke til kommentar

Gode møbler koster penger :)

Håper ekornes kontorstolen holder mål. Mine foreldre kjøpte en ekornes sofa som begynte virkelig å gå i oppløsning etter et par år. Noe som var litt fasinerende når den kostet opp mot 50.000. Så ble ikke helt overbevist. Butikk ga beskjed at om noe ikke holdt mål så ville det bli fikset enten av ekornes eller av butikken, og det fikk jeg garantert.

Lenke til kommentar

A trip down memorylane

En smule over-entusiastisk tilbakeblikk på den rivende utviklingen innen lydkvalitet av og for for Mannen i gata (sort of)

 

rxTdP68.jpg

 

 

Ryddet litt på roterommet og bak den sammenleggbare rockeringen fant man altså dette klenodiet av et portabelt multimediesenter i en av de gamle pensjonerte maskinenes velvalgte hideout. Her presentert på en seng av kvalitetsfilm (for å øke eyecandy og gi gode assosiasjoner *host* ). Dine øyne skuer intet mindre enn en Liteon LTD-163D med hodetelefonutgang og volumkontroll i fronten! Legg merke til den autentiske gulingen av plasten som signaliserer ekte vare. Pur lykke!! Herligheten kommer fra 2002, som den elegante og forseggjorte redigeringen viser i all sin forstørrede prakt. Denne har en _helt_ spesiell lydkvalitet.

 

Undertegnede, iført badekåpe og tigertøfler, måtte sporenstreks koble den opp mot en kvalitets-ADC og forevige lyden. Jepp du leste riktig, de herlige digitale signalene kommer jo ut analogt og må digitaliseres igjen etter at de møysommelig er konvertert analogt direkte fra CD-plata i de delikate påkostede lydkretsene i denne gullklumpen, for en mest mulig autentisk opplevelse av 2002 lydkvalitet front and center. Det året disse stod i mang en PC med egen analog audiokabel, slik at lyden kunne marineres i den fabelaktige elektromagnetiske stormen inni maskinen sammen med den hjemmekoselige digitalstøyen som la seg som digital fløyel på alt den analoge lyden hver gang muspekeren beveget seg. Ahhh, the memories. Denne godsaken hadde også S/PDIF ut som passet i Soundblasteren, så dette var skikkelig hi-tech og greier, men denne utgangen hadde ikke Sounden (med stor S for å understreke).

 

MEN...Dette handler altså om lyden uten sidestykke fra fronten. Dette må rett og slett høres for å kunne fatte hvilken klasse av kvalitet det er. Det er rett og slett ingen andre som har lykkes med å få til denne helt unike sounden, så den MÅTTE digitaliseres til glede for nye generasjoner som ikke kunne nyte dette på den tiden. Denne opplevelsen fikk man kun om man koblet til den magiske hodetelefonutgangen snedig nok plassert i fronten på apparaturet for å lokke deg til å prøve.

 

Uten særlig mer snikk-snakk presenteres godlyden i all sin prakt. Her får du hele opplevelsen inklusive lyden av skuffen som hentes inn og hastighet på motor som stabiliserer seg før selveste The power of equality fra Red Hot Chili Peppers album Blood Sugar Sex Magik omrokerer lett på ørevoksen og setter hammeren og ambolten i sving og lekent men autoriativt blåser nytt liv i sneglehuset og videresender The Magic® til riktig senter i den grå materie. Alt seremonielt preservert i 24 bit under opptak - umodifisert - rett fra hodetelefonutgangen, as good as it gets. This is history ...

 

24 bit unmodified raw master unheard-of every litte nuance spared speechless fo'shizzle yo! røsk-mæ-i-flætta edition (recommended)

LTD163D_RHCP_TPOE.wav

 

 

16 bit Pre-conversion-normalized Itte no knussel YOLO Nyancat and the MingMing Cheng tribute flat beat remix edition (compatibility)

SSRC dither ATH based noise shaping(less amplitude), rectangular p.d.f, amp = 0.9

 

LTD163D_RHCP_TPOE_16.wav

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...