Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg oppgradert fra FiiO E10 til Schiit Magni/Modi som driver et par DT770 80 ohm. Liker veldig godt hva jeg hører, mer livlig enn lille E10. Var også ganske rask bestilling fra statene, ca. 3 arbeidsdager (FedEx). Kan ikke se at den har vært igjennom tollen, vet noen om jeg kommer til å få noe i etterkant?

 

Neste oppgradering/sidegradering blir nok å prøve et par åpne hodetelefoner, kanskje noe fra Sennheiser eller AKG.

 

nZnv4LOm.jpg

 

Mye av grunnen til at jeg byttet var forøvrig irriterende knitring fra E10en ved lavere lydnivå (ikke nødvendigvis lavt volum), som f. eks ambient som jeg hører mye på. Den hadde også en stygg tendens til å være ubalansert på left/right ved volumendringer. Greit å ha et portabelt alternativ though :)

 

Edit:

Ok, en irriterende ting; alt alt for lyse LEDs.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Bruk elektrikertape.

 

 

Nå har jeg prøvd mine QPAD 1339 med DAC (cambridge dacmagic plus), og via asus rog lydkortet.

 

USB lydkortet som følger med er jo bedre enn lydkortet mitt :p

 

Overall, jeg er sinnsykt fornøyd med disse hodetelefonene. Jeg fikk også en person til å høre på meg, når jeg brukte mic, personen sa det var som å høre meg IRL...

 

 

Jada, greit de bare er 32 OHM, men fy faen så bra de er.

 

Har jo anlegg med to monoblokker, forforsterker og dacen koblet til, som ikke kan måle seg.

 

Brukte vel 40-50k på det anlegget.

 

Men så er det et party anlegg, så det er ikke så rart.

Lenke til kommentar

Elektrikertape ser jævlig ut, men har en en flike fra LightDims, så kanskje det blir å sette på det etterhvert. Skrur seg ikke av når maskinen er av heller, selv ikke DACen som er USB-powered. Sært.

 

Konsumerlydkort for PCer har jeg ikke inntrykket av at er særlig bra, men sikker på at du ikke bare "liker" lydstilen til USB-lydkortet bedre, f. eks at det er varmere eller lignende?

 

Ang. ohm så har jeg lest at lydbildet på 32- og 250-versjonene er ganske like gitt at de drives fornuftig, men at 80-versjonen har mer fokus på bass, og i noens øyne at det overskygger mids. Vet ikke hvor mye det ligger i det, men vil nå tro 32'en er også bra og at det ikke har så fryktelig mye å si.

Lenke til kommentar

Elektrikertape ser jævlig ut, men har en en flike fra LightDims, så kanskje det blir å sette på det etterhvert. Skrur seg ikke av når maskinen er av heller, selv ikke DACen som er USB-powered. Sært.

 

Konsumerlydkort for PCer har jeg ikke inntrykket av at er særlig bra, men sikker på at du ikke bare "liker" lydstilen til USB-lydkortet bedre, f. eks at det er varmere eller lignende?

 

Ang. ohm så har jeg lest at lydbildet på 32- og 250-versjonene er ganske like gitt at de drives fornuftig, men at 80-versjonen har mer fokus på bass, og i noens øyne at det overskygger mids. Vet ikke hvor mye det ligger i det, men vil nå tro 32'en er også bra og at det ikke har så fryktelig mye å si.

Mange hovedkort supplerer strølm til usb ports selv om maskinen er slått av, for å lade usb enheter.

 

Bassen på mine headsett er BRA, men ikke for mye heller. Slik at diskant og mids blir overdøvet.

 

Fikk en veldig kul veske for å ha headsettene oppi også.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Ang. FedEx-pakka så stod det kun shippingkostnadene utenpå selve pakka, men i en lapp inni stod det ekte beløpet. Vil nå tro jeg får noe ekstra å betale ja.

 

Mange hovedkort supplerer strølm til usb ports selv om maskinen er slått av, for å lade usb enheter.

Det er jeg klar over, men FiiO E10en er også USB-powered, men skrur seg av når PCen er av. Vil tro det er mulig å merke at det er ingen respons på porten, selv om det er power eller en annen teknikk. Endret av Occi
Lenke til kommentar

Da har jeg oppgradert fra FiiO E10 til Schiit Magni/Modi som driver et par DT770 80 ohm. Liker veldig godt hva jeg hører, mer livlig enn lille E10. Var også ganske rask bestilling fra statene, ca. 3 arbeidsdager (FedEx). Kan ikke se at den har vært igjennom tollen, vet noen om jeg kommer til å få noe i etterkant?

 

Neste oppgradering/sidegradering blir nok å prøve et par åpne hodetelefoner, kanskje noe fra Sennheiser eller AKG.

 

nZnv4LOm.jpg

 

Mye av grunnen til at jeg byttet var forøvrig irriterende knitring fra E10en ved lavere lydnivå (ikke nødvendigvis lavt volum), som f. eks ambient som jeg hører mye på. Den hadde også en stygg tendens til å være ubalansert på left/right ved volumendringer. Greit å ha et portabelt alternativ though :)

 

Edit:

Ok, en irriterende ting; alt alt for lyse LEDs.

 

Bruk en svart sprittusj og tusj på ledlampa :)

Lenke til kommentar

 

Bruk en svart sprittusj og tusj på ledlampa :)

Det er kanskje ikke så dum idé. Mon tro om slike man bruker på tavler går av om jeg ønsker å fjerne det igjen seinere..

 

Q-tips og litt rødsprit burde funke greit. Funket hvertfall fjell for meg da jeg skulle fjerne svart sprittusj på en LCD skjerm.

Lenke til kommentar

Kan ikke så mye om dette, men USB-dacs har vel ikke error-checking? Så at man kan få noe støy er vel i teorien mulig, men i praksis svært lite sannsynlig, hvertfall at man skal merke noe. Ting tyder i alle fall på at kabelkvalitet har ingenting å si, se her.

Inntrykket mitt er at andre ting som kan påvirke mer er at man f. eks bruker synchronous USB data transfer og kilden (f. eks et hovedkort) har ustabil clock (jitter). Asynchronous DACs som f. eks Schiit Modi løser i alle fall dette problemet. Mer info om jitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...