Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt rundt på head-fi der en del påstår at bassen kan bli noe "løs" på somme hodetelfoner med det schiit oppsettet, men på den andre siden av gjerdet blir det forgudet da det gir så mye for pengenne. Selv har jeg aldri fått sjangsen å hørt noe fra Schiit så kan ikke utale meg så mye.

HD650 er de hodetelefonenne som har vært lengst med meg (i 6 år om jeg ikke tar helt feil) og blitt kjørt på alt fra Asus Xonar Essence STX til mitt nåværende oppsettet med en Ray Samuels Apache, og ikke en gang vil jeg si at de hørtest muddy ut.

 

Du har dog vertfall fått deg en knall hodetelefon, har selv vært gjennom titals hodetelefoner som jeg har kjøpt og solgt etterhvert som tiden går , men 650enne kommer jeg nok aldri til å kvitte meg med, rett og slett en fantastisk allrounder som samtidig har helt fantastisk komfort og byggekvalitet.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel nå bestemt meg for å bytte ut LCD3'ene og kommer til å legge disse ut for salg om ikke lang tid (Tøyer vel litt reglenne med å nevne det :innocent: ) .

 

Valget jeg da står overfor er hva jeg skal kjøpe meg igjen.. Savner egentlig veldig lyden til Sennheiser HD800, så det er alternativ jeg har vurdert over lenger tid nå... Samtidig føler jeg for å faktisk prøve noe nytt, Ortodynamiske hodetelefoner føler jeg meg ferdig med egentlig, Grado har mye spennende , men det var komforen som ikke er noe særlig på de, uten at jeg har prøvd "1000" serien deres som skiller seg litt ut fra resten. Beyerdynamic Tesla T1 er jo og en hodetelefon jeg kunne vurdert, men tror ikke den helt har det soundstagen jeg er ute etter, det samme gjelder topp modellene til Dennon og Fostex... Så da står jeg vel egentlig igjen med AKG, med sin nye toppmodell K812 som har litt variable anmeldelser + det nærmest er umuli å gjøre balansert (må gudene forstå hvorfor Akg valgte et 3 pins koblingspunkt når det hadde kostet dem 0 å brukt en 4 pins)..

 

Selv om jeg nevner mye negativt med AKG modellen er det likevell denne som er mest aktuell for meg... Spørsmålet er jo bare om jeg faktisk skal satse på denne eller HD800 som jeg har eid over en lenger periode før og vet at passer meg godt... Valgets kvaler...

 

Kom gjerne med inspill til hodetelefoner jeg har glemt å nevne eventuelt generelle inspill

Lenke til kommentar

Pratet litt med en kar som solgte SR-009 for en tid siden , absolutt drømme hodetelefonen det ja, men vi ble aldri enig om noe , da jeg ikke ville ha stax forsterkeren han solgte med. Om jeg skal kjøpe nytt med en passende AMP snakker vi jo en prisklasse rundt 50K og det blir litt i dyreste laget for meg, vertfall nå menst jeg studerer :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg tittet akkurat på head-fi tv episoden på youtube, derfor jeg kom på den. Er nok noe jeg ikke kommer til å kunne ta meg råd til er jeg redd, selv om det "bare" handler om prioriteringer.

Kunne vært gøy å hørt det oppsettet, kunne også tenkt meg å hørt sennheiser orpheus, bare for å ha hørt det en gang.

Men ser ikke for meg at det er så lett å få tilgang på sånne oppsett noen timer (holder ikke med 5min på et messegulv med masse støy).

Lenke til kommentar

Jeg viste en kompis hodetelefonoppsettet mitt i dag (Schiit Magni/Modi + Sennheiser HD650). Etter å ha hørt 10 sekunder på en komprimert hip-hop sang, tok han av seg hodetelefonene, og fortalte meg at jeg burde ha kjøpt beats. :nei:

Ja, du burde nok ha kjøpt beats (|^^|)

Lenke til kommentar

Forventa du noke anna? :p

Ja, du burde nok ha kjøpt beats (|^^|)

Det verste er at de overkomprimerte sangene med mye bass og lite mids, faktisk høres bedre ut med beats. De fleste Metallica-sangene mine høres forferdelige ut med hi-fi anlegg, de høres best ut på lo-fi til mid-fi. (Et av de få unntakene er S&M)

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Jeg har et ødelagt Logitech g500s, så jeg lånte en Philips SHP1900 (billig).

 

 

Herregud så mye bedre philipsen er..

 

Mens jeg venter på QPAD® QH-1339

Herregud, for en lydkvalitet..

 

Og jeg har ikke koblket de til Cambridge DAC eller ASUS ROG lydkortet...

 

Bruker usb lydkortet som fulgte med....Sk

 

al prøve via DAC og lydkortet mitt etterhvert, men skal teste lydkvalitet på usb lydkortet først.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...