Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det normalt med litt støy når man holder på volumkontrollen?

 

 

Er det normalt med støy når man rører volumhjulet da?

 

 

Tror du har samme "problemet" som jeg hadde med min M1HPA. At du merker støy i det du har fingeren på hjulet, og jo høyere volum hjulet står på jo mer støy får du. Slipper du hjulet blir støyet borte.

 

Om du har forsterkeren plugget inn i en ujordet kontakt vil jeg anbefale å prøve med en som er jordet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde som nevnt dette problemet da jeg brukte en strømkontakt uten jord, men det forsvant etter at jeg gikk over til jordet. Det er selvfølgelig fortsatt noe basestøy generelt, spesielt om man skrur forsterkeren opp en del, men det er ikke til å komme utenom. En DAC/AMP kombo til 200$ kan vel heller ikke forventes å være perfekt ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde som nevnt dette problemet da jeg brukte en strømkontakt uten jord, men det forsvant etter at jeg gikk over til jordet. Det er selvfølgelig fortsatt noe basestøy generelt, spesielt om man skrur forsterkeren opp en del, men det er ikke til å komme utenom. En DAC/AMP kombo til 200$ kan vel heller ikke forventes å være perfekt ;)

Takk for god hjelp, det ser ut som at vi bare har strømkontakter med jord på kjøkkenet. Er kontakter med jord de med metallpigger?

Lenke til kommentar

Gleder meg til å mekke meg pc, da blir det lydkort og mic for alle pengene! Har et beyerdynamic custome 1 pro på hodet atm som jeg elsker, det ser bra ut og er behagelig å ha på i mange timer i strekk. Ikke svettende puter, nydelig byggekvalitet med kvalitet som merke. Jeg hadde før et steelseries 7h som føltes som en skrikende unge i ørene mine, samt steelseries siberia v2 som var ubehagelig å ha på. Har nå g35 og BD, men g35 kan ikke nærme seg lyden som BD har eller byggekvaliteten eller i det hele tatt hvordan det er å ha på. Er det noen som har noen småtriks eller pcprogrammer som er fine til å stille lyd? Lydkortet på pcn er skvip og skulle gjerne hatt en liten boost :)

Lenke til kommentar

Hva med å investere i noe eksternt med en gang som du kan flytte over til en ny PC når den tid kommer?

 

Du kan eventuelt starte med å sjekke at du spiller av musikkfiler med god kvalitet før du begynner å lete etter problemer på et dypere nivå. Jeg er ikke en tilhenger av equalizere, men de aller fleste musikkprogrammer har det og du kan jo prøve å dra noen slidere opp og ned til du føler at det høres litt bedre ut.

 

iFire: har du bestemt deg for om du skal flytte inn på badet eller kjøkkenet enda? :p

Lenke til kommentar

Strømadapteren til Schiit Magni er ikke jordet, så at stikkontakten er jordet eller ei trenger vel ikke nødvendigvis ha noe å si. I tillegg, det kan være jordfeil på jordede stikkontakter også mener jeg å tro, spørs litt hvordan jordingsløsning du har.

 

Det kan også være andre transformaterer i nærheten av den i strømadapteren til Schiit'en din. Du kan prøve å holde den litt unna annet om du har noe i nærheten. Mye rart som kan påvirke...

Lenke til kommentar

Jeg hadde som nevnt dette problemet da jeg brukte en strømkontakt uten jord, men det forsvant etter at jeg gikk over til jordet. Det er selvfølgelig fortsatt noe basestøy generelt, spesielt om man skrur forsterkeren opp en del, men det er ikke til å komme utenom. En DAC/AMP kombo til 200$ kan vel heller ikke forventes å være perfekt ;)

Nei, perfeksjon til $200 er nok ikke mulig, men det er mulig å unngå støy.

 

O2 + ODAC har for eksempel ingen hørbar støy med mindre man finner frem sine mest følsomme BA-propper, skrur volum til maks (uten å spille av noe) og slår på high gain - da kan det høres, men en må virkelig høre etter for å oppdage det.

Lenke til kommentar

Man kan forvente perfeksjon med tanke på egenstøy så fort man er passert $100 for solidstate, men man kan ikke forvente perfekt håndtering av støy som kommer inn utenifra. (Jordloop, dårlig jord, osv.)

 

Jeg har et problem et eller annet sted i rommet der jeg har PC-en, og diverse lydutstyr. Nesten alt jeg har prøvd får fort helt horrible støyproblemer, så fort pc-en er tilkoblet. En Little Dot Mk3 som var ute å kjørte, med støy og ustabilitet. En Audio GD NFB3.1 som ikke klarte å prestere støyfritt fra usb. Et elektrisk piano som fikk støy tvert midi ble tilkoblet via usb.

 

Løsningen? Jeg er lat, og mangler rett feilsøkingsutstyr til å finne ut hva som egentlig er galt. Jeg landet på et Scarlett 6i6 profflydkort, og det klarer å kverke støyen der alt det andre utstyret feiler. (Og yter ganske greit, med mange inn/utganger.)

 

Ta med deg utstyret et annet sted, annen sikring - og prøv med en kilde som går på batteri, uten mye annet tilkoblet. Har du fremdeles støy har du defekt forsterker, spiller det støyfritt har du strømproblemer.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...