Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To superoptimister på foto.no:

 

Begge prøver å selge sine brukte Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro II HSM til kroner 5.000,-

Den ene av dem omtaler til og med dette som "Super salg".....

 

Dette er jo en utgått modell hvor de siste eksemplarene visstnok gikk for 4.300 ny fra butikk. FotoVideo har inne noen stk. i dag, og disse går for 3.995,-

 

https://www.foto.no/...8598&merkeid=34

https://www.foto.no/...9493&merkeid=34

 

Man får til sammenligning den nye OS-versjonen brukt for rundt 6.500..... Nypris 10k.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Kunne ikke dy meg og sende en mail til "superselgeren" :)

 

Hei, er dette objektivet med OS "stabilisering", det er vel grunnen til at du selger det så billig "supersalg".

 

Versjon II koster jo nytt 3995.- hos FotoVideo så det er vel ikke den du selger for en overpris ?

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Megadyr antikvitet: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/viewimage?finnkode=38003995

 

I tillegg så sier selger at kamera er kjøpt for 2 år siden som markedets dyreste og mest avanserte til litt over 5000. Dette kan vel nesten ansees som svindel. Kamera, et Sony DSC-W1 er fra 2004, og kostet vel ca 3500 når det var nytt.

 

Selger mener også at dette er billig. I tilegg til mye annet svada som selger sier om dette gamle kamera. Du får jo med et megastort minnekort på 256MB da :-)

 

Edit: Var opprinnelig priset til 1500,- senket til 1200,- og nå står den i 790,-

Endret av Fytterakkern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne ikke dy meg og sende en mail til "superselgeren" :)

 

Hei, er dette objektivet med OS "stabilisering", det er vel grunnen til at du selger det så billig "supersalg".

 

Versjon II koster jo nytt 3995.- hos FotoVideo så det er vel ikke den du selger for en overpris ?

 

Haha, nice! Ser det ikke har hatt særlig innvirkning på prisen da.

Lenke til kommentar

Kunne ikke dy meg og sende en mail til "superselgeren" :)

 

Hei, er dette objektivet med OS "stabilisering", det er vel grunnen til at du selger det så billig "supersalg".

 

Versjon II koster jo nytt 3995.- hos FotoVideo så det er vel ikke den du selger for en overpris ?

 

Haha, nice! Ser det ikke har hatt særlig innvirkning på prisen da.

 

Fikk svar også

 

Hei,

Det er den uten stabilisering.

 

Selges for "overpris" for det er ikke mulig å oppdrive et slikt objektiv brukt eller nytt til 3995,- pr i dag.

 

Vel, fotovideo har fire stykker på lager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De fire som fotovideo har er med Sigma-fatning, så de er ganske ubrukelige for de med Canon, Nikon, Pentax eller Sony-kamera ;)

 

Det er selvsagt et poeng, men når vi vet at de med andre fatninger gikk for ca. 4.300,- ut fra butikk før de gikk ut av produksjon, så er 5k mye for dette. Man får jo inntrykk av at dette er et slags "samleobjekt", hvilket det jo på langt nær er. Når man da til sammenligning får kjøpt OS-versjonen brukt for kr. 1500 mer, sier det seg jo selv at dette er et elendig tilbud.

 

Så er det da også en grunn til at begge disse annonsene har ligget ute i hhv 2 og 3 måneder......

Lenke til kommentar

"nesten helt ny xbox360 slim 250 gig med lt 3.0 og 10 spill""

 

http://www.finn.no/f...nnkode=37740839

 

 

Selger ble spurt om hva slags spill som fulgte med. Han listet opp:

 

alle nyeste spila assessen creeed 3 halo 4 borderlans2 resident evil 6 fifa 13 o.s.v

 

 

 

Alt dette til den nette sum av 2200,-

 

Seems legit.

 

 

Ser nå at boksen er chippet. :p

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

NIKON D300 eske/Nikkor AF DX VR 18-200 eske 200 kr.

 

200 kr for et par PAPPESKER! Pluss frakt. :dontgetit:

 

Jeg ser på det som en positiv ting hvis en selger har tatt vare på emballasjen, manualer, etc. til varen de skal selge, selv tar jeg vare på alt av dette til mitt kamerautstyr, så er dette enklere ved et eventuelt salg.

 

Men enig i at og selge eskene virker litt rart, spesielt når prisen er såpass høy.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...