Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

finn.no er Norges største kjøp/salg plass og det er grunnen for den store pågangen av useriøse selgere/kjøpere, nå har finn.no gjort endel mer siste året for og fjerne disse bla. autorisasjon over tlf. det har hjulpet endel. sålenge nettstedet skal være selvbetjent vil vi oppleve svindlere, skal det unngåes helt må alle annonsene taes imot manuelt pr.telefon og det sier seg selv er umulig hvis bruks-prisene skal være på et normalt nivå.

De litt smarte svindlerne legger ut annonser sent på fredagskveld for da blir de liggende til utpå lørdagen, men det er veldig avhengig at brukere sånne som deg og jeg tipser finn.no om disse annonsene.

 

Denne type svindel er ikke et stort problem på finn.no, det enormt store problemet er alle som kontakter selgere for å kjøpe varen som er til salgs "tror det er ca. 50% av alle tilsalgs-annonser", senest i går hørte jeg om ei som mistet brudekjolen sin til Nigeria, de hadde utviklet en betalingstjeneste som ble brukt, fikk bekreftelse på beløpet, og sendte kjolen, noen dager etterpå fikk hun mail at kjolen var stoppet i tollen i Nigeria og at hun måtte betale 2500.- i toll før hun fikk utlevert penger fra betalingstjenesten "skulle få tilbake de 2500.- også", noe som ble gjort, ennå ingen penger overført til konto, vil nok aldri se de 15K, når jeg fikk vite dette anbefalte jeg og snakke med banken for å sikre kontoen siden hun hadde gitt fra seg kontoopplysninger.

 

Uansett så er man selv pliktet som kjøper/selger og påse at man ikke blir lurt, det er umulig for andre og sikre dette for deg, om det gjelder finn.no eller andre former for kjøp/salg finnes det svindlere som klarer og finne løsninger.

Bare vent til disse svindlene finner andre medier "så som foto.no, dykkesiden, etc."som ikke er like godt forberedt på svindlere som finn.no da skal du se eksplosjon av svindelannonser.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en som prøver å selge en gammel Nikkor 70-300mm f4-5.6G uten VR for 3700,-

Påstår at den er noen uker gammel, og kostet 4500,- ny. Den selges ikke lenger ny. Det er vel 5 år siden eller noe sånt....

 

Kan jo hende han har lagt inn feil bilde og egentlig kjøpte den nye, som omtrent koster 4100 de billigste plassene. Det er likevel merkelig at han ikke har sett den forskjellen, og heller ikke skriver mer spesifikt enn 70-300. En ting er i alle fall sikkert, 3700,- er ikke billig om den er ny eller gammel.

Lenke til kommentar
Haha, en fyr som prøver å selge en 300/350D og lure folk til å tro at det er en 7D? Lawl.

 

Vel, jeg trykte på "regelbrudd-knappen" for ca 20min. siden, og så at annonsen ble satt på avventing relativ raskt, om det er pga. av meg, eller andre grunner vet jeg ikke.

 

Andre her som bruker den funksjonen eller bare gremmes dere bare av disse annonsene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...