Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikon 24-70 F2.8

 

Sendte dette eksemplaret tilbake her om dagen, da hva som i annonsen defineres som "litt treghet" var såpass tregt at man måtte bruke kraft for å zoome fra 50 til 70mm.

Ringte interfoto sitt verksted og forklarte problemet, samt nevnte hakkene i objektivet inn mot bayonettfestet, og teknikeren der var helt sikker på at det objektivet der har gått i bakken, pris for å fikse zoomring: 2 til 6000 kroner... Hold dere unna.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det objektivet ser noe rent ut heller på bilde, og støv både på objektiv og frontdeksel, synes ogs det ser ut som om det er hakk eller riper i bakkant av objektiv. Dårlig produktfoto også, så jeg kan ta feil.

 

Når vedkommede er klar over dette problemet, så burde ikke dette objektivet koste 8450,- Jeg ser han har slått av en hel femtilapp siden forrige gang han averterte objektivet.

 

Et som er mint skulle ikke koste noe mer. Jeg hadde flaks når jeg kjøpte mitt, jeg ga 6000,- for et som var så og si ubrukt i eske. Jeg påpekte dette overfor selger, at jeg synes nesten at det var for billig. Han sa det var brukt og var fornøyd med det, jeg betalte og gikk der i fra med et smil.

 

Edit: Denne personen har også 2 profiler på foto.no På den andre profilen er det en brukerefaring som sier 1, han har tydelighvis solgt flere objektiver med trehet. I det tilfellet var han ikke interessert i og gjøre om handelen. Slike folk er det som sagt bare og styre unna.

Endret av Fytterakkern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne personen har også 2 profiler på foto.no På den andre profilen er det en brukerefaring som sier 1, han har tydelighvis solgt flere objektiver med trehet. I det tilfellet var han ikke interessert i og gjøre om handelen. Slike folk er det som sagt bare og styre unna.

 

Denne personen har alltid vært en luring på foto.no: Han kalte seg noe annet tidligere (en forkortning av navnet sitt), så en ny profil med sitt fulle navn, og nå enda en ny profil under sitt fulle navn. Sannsynligvis fordi han fikk dårlig brukertilbakemelding.

Han var litt komisk for en tid siden, fordi han prøvde å selge en broket samling med elgammel tredjeparts-optikk for noen utrolige priser! Jeg tror faktisk det ble diskutert i denne eller tilsvarende tråd her på forumet for et par år siden... ;-)

Men som det sies over: Styr unna denne fyren! Han har ALDRI solgt noe som så ut som en grei handel i mine øyne!

Lenke til kommentar

Stemmer, han slo av en 50-lapp fra hva jeg gav. Til meg så fortalte han at objektivet var plettfritt og som nytt, så ble _noe_ skuffet da det første jeg merket var motstanden i zoomringen... Og noen merkbare hakk på objektivet ja.

 

Edit: Vel, om han er en skikkelig luring så får jeg vel ikke pengene tilbake heller. (Pakken ble hentet ut etter kl 16 i dag etter at jeg sendte den i retur, så får ikke penger før over helga uansett. Godt man har skriftlig bekreftelse på alt sammen.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Stemmer, han slo av en 50-lapp fra hva jeg gav. Til meg så fortalte han at objektivet var plettfritt og som nytt, så ble _noe_ skuffet da det første jeg merket var motstanden i zoomringen...

 

Hva med og gi en brukererfaring av kjøpet på selgerens konto, så andre forstår dette. Du kan skrive at "objektivet var tregere en selger forespeilet meg" eller noe sånt :)

 

Alt jeg har handlet på foto.no har jeg gitt brukererfaring til, samt at det jeg har solgt har jeg mailet kjøpere at de skal legge inn en brukererfaring på meg siden jeg synes det er en fin løsning for både selgere og kjøpere.

Lenke til kommentar

Hva med og gi en brukererfaring av kjøpet på selgerens konto, så andre forstår dette. Du kan skrive at "objektivet var tregere en selger forespeilet meg" eller noe sånt :)

 

Alt jeg har handlet på foto.no har jeg gitt brukererfaring til, samt at det jeg har solgt har jeg mailet kjøpere at de skal legge inn en brukererfaring på meg siden jeg synes det er en fin løsning for både selgere og kjøpere.

 

Det skal jeg selvfølgelig gjøre - men med tanke på at han nå skylder meg 8500, så er jeg litt usikker på om jeg bør skrive en erfaring umiddelbart, eller om jeg skal vente til han har overført, i tilfelle han er en SKIKKELIG luring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foto.no = Svindlerenes beste venn :p

 

6D til 9000 på finn(!?) Seems to good to be true, so it probably is.. Butikkene har den ikke på lager før i desember, og utsalgspris er 17k..

 

edit: I tillegg er det en klistrelapp med "sample" på kameraet, og på esken er det "asiatisk" skrift.

 

En liten time tok det før annonsen ble satt til kontroll, så det ser ut som finn.no gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...