Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som ikke oppdaterer seg på dagens priser når de selger på foto.no

 

Fujifilm FinePix X100 Sort Ltd. Edition m/skinnveske, filter+adapter, solblender koster under 8900kr hos FV.

 

Bruktpriser på foto.no:

- selges for kun 8000kr. og kjøpt på B&H i NYC.

- selges for 9500kr. pga en ny mulighet som har åpnet seg.

- Aldri blitt brukt for 11000kr. og "spar" hele 3000kr.

 

Canon G1x koster under 4900kr i nettbutikk. På foto.no selges de for 4900kr og 5600kr.

 

 

 

Det er selvfølgelig kjedelig å tape penger på utstyr man har kjøpt, men det er lov å oppdatere seg litt. Har selv nettopp solgt utstyr for over 22K og har et tap på 12-15K.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På Finn nå:

 

Overskrift: Nikkor 55-300mm f/4.5-5.6G VR Kr. 700,-

 

Men når man kommer inn i annonsen viser det seg at den koster 1900,-!!!

 

Det som koster 700,- er en AF 50mm 1.8D....

 

Sånt irriterer meg, og er, om ikke svindel, så iallefall lureri!

 

Tja, det er vel heller et utslag av hvordan Finn er bygget opp: Ett bilde blir hovedbilde, og en pris blir hovedpris. Man skal holde tunga rett i munnen for å bygge opp annonsen slik at det både er interessant for folk å klikke på den og samtidig få riktig informasjon på riktig sted.

Lenke til kommentar
Ett bilde blir hovedbilde, og en pris blir hovedpris.

 

Når jeg lager annonse på Finn, velger jeg selv hva som skal stå i overskriften, og det er bare ett felt hvor man skriver inn én pris!

At man kan selge mange ting med forskjellige priser i brødteksten, er helt greit. Men overskriften og prisen som vises der, ha en sammenheng!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg lager annonse på Finn, velger jeg selv hva som skal stå i overskriften, og det er bare ett felt hvor man skriver inn én pris!

At man kan selge mange ting med forskjellige priser i brødteksten, er helt greit. Men overskriften og prisen som vises der, ha en sammenheng!

 

Helt enig, og sånn ville jeg også gjort det, men vi må nok bare akseptere at ikke alle har samme oversikt, og at noen bare legger inn i hytt og pine. Behøver ikke være vond vilje.

 

Noen påstår at jeg er dumsnill iblant....

Lenke til kommentar

Jeg også klikket på den annonsen, jeg tenkte at 700 var billig for et 55-300. Hadde prisen vært oppgitt til 1900 hadde jeg ikke brydd meg med å klikke på annonsen.

 

Tåpelig oppsett av en annonse. Hovedbilde og pris bør harmonere hvis en skal selge en rekke med objektiver. men vedkommede er ikke alene om å sette opp slike uproffe annonser.

Lenke til kommentar

Tåpelig oppsett av en annonse. Hovedbilde og pris bør harmonere hvis en skal selge en rekke med objektiver. men vedkommede er ikke alene om å sette opp slike uproffe annonser.

 

Det samme skjer i post-reklame og på tv-reklame, reklamebyråene gjør dette med vilje for og få potensielle kjøpere interessert, ofte må man finlese annonsene for og finne aktuelle pris.

Er irriterende og stikke innom en annonse i tro at man finner en relativt rimelig vare og det ikke er tilfelle, spesielt hvis man er ute etter en spesifikk vare og finleser bruktannonser for og komme over et godt tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...