Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ett eksempel på en raritet. Jeg har aldri hørt om dette objektivet før,og trodde først det var en skrivefeil da det sto Macro-Nikkor i overskriften, men det heter faktisk det:

https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=188487

 

Dette måtte jeg bla gjennom 5 sider med bruktannonser på foto.no for å finne - hakket mer "raritetisk" enn en 18-55mm som selges 200 kroner under (eller over) nypris, for å si det mildt. Objektivet er faktisk supersjeldent, selveste mir.com har ikke engang bilde av det. Går for å være meget godt optisk, men ganske smalt bruksområde, kun for store forstørrelser og normalt med belg for å montere det på en moderne speilrefleks.

Lenke til kommentar

Er Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM et kurrant objektiv å selge på bruktmarkedet? Vurderer å kjøpe en EOS650, men tror objektivet blir overflødig. Hva ville dere regnet som en ok pris evt?

 

Du kan sjekke team-biathlon for gjennomsnittlige bruktpriser på kamerautstyr, her er prisen på 18-135.

 

Ser at du har postet i tråden "luringer og rariteter", det er ikke i denne kategorien/emnetråd som man poste denne type spørsmål, er bedre for ettertiden og poste denne type spørsmål i kategorien "Objektiver, filtre, blits og utstyr".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På ingen måte en svindelannonse, men:

 

Nikon D3200 18-55 kit - Kr. 3.650,-

 

Er det virkelig noen som kjøper brukt for å spare en hundrings? Ikke jeg i hvertfall. Riktignok er dette en flunkende ny premie, men likevel.

 

Nytt får man dette for ca. 3.930,- inkl. frakt.

 

Med frakt (som jeg antar selgeren ikke dekker) sparer man vel ca. 140 kroner på å kjøpe dette brukt vs. nytt i butikk.

 

Som sagt, ikke noe svindel, men i mine øyne optimistisk. Det hjelper ikke at det er ubrukt for min del. Den LILLE risikoen som tross alt er til stede ved bruktkjøp må være mer verdt enn 140 kroner for meg....

Endret av TigerJack
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

:eek:

 

Tipper det er en ungdom som nok bruker daværende (når hun vant kameraet) veiledende pris som utgangspunkt, uten å ha sjekket markedet først.... Nesten så man bør sende en mail og informere litt.... Mener at denne pakken lå på ca. 5.500 da den ble sluppet, men falt raskt i pris.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...