Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

han her er en skikkelig stabeis. Det er fjerde gangen han legger ut kameraet for salg, med samme annonsetekst, bare oppdatert dato for "salg forventes avgjort" - han legger det alltid ut på en tirsdag, og setter "salg forventes avgjort" påfølgende mandag. Du har rimelig høye forventninger til etterspørselen etter det du selger når du tror du selv kan bestemme når det skal være solgt - i hvertfall når du gjentar det for fjerde gang uten å faktisk få solgt, og uten å sette ned prisen (dvs prisantydningen var 5400 første gang).

 

Jaja, han må nå bare få sitte der med kameraet sitt - det kommer ikke akkurat til å stige i verdi for hver uke som går :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selv ut å selge litt utstyr nå.

 

550D + 2 oringal batterier + orginal batterigrep.

Batterigrep og et batteri kjøpt i november 2010.

 

Hus kjøt i kit i juni 2010.

 

Veldig pent brukt, ingen skader eller bruksmerker.

 

Har alt av kviteringer og orginalinnpakingner og esker, bruksanvisninger og kabler.

 

 

Tenkte å beholde 18-55mm 3.5-5.6 IS da jeg ikke har en annen normalzoom, men tenkte nå at kanskje det er mer økonimisk å selge denne i et kit å få mer penger for det da en jeg evnt vil få ved å selge denne senere. (da jeg skal bytte ut denne med noe mer lyssterkt)

 

Har også et Sandisk 18gb minnekort med 60mb/s som jeg tente på om å selge eller beholde.

 

 

Hva vil dere tro jeg kan få for dette?

 

Selv tenkte jeg meg ca 4000-4200 for kamerahus og et batteri.

Og da ca 300kr for det andre batteriet (som nesten ikke er brukt).

Og ca 1000kr for batterigrep.

 

Hva mener dere om disse preisene? Skal de presses opp evnt ned?

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Har også et Sandisk 18gb minnekort med 60mb/s som jeg tente på om å selge eller beholde.

Tja, et ikke eksisterende kort burde du da kunne få inn litt penger for...? :p

Regner med du mener 16 GB, men det er et compact flash kort hvis det er 60 mb/s, og det passer da ikke i det kameraet.

Lenke til kommentar

han her er en skikkelig stabeis. Det er fjerde gangen han legger ut kameraet for salg, med samme annonsetekst, bare oppdatert dato for "salg forventes avgjort" - han legger det alltid ut på en tirsdag, og setter "salg forventes avgjort" påfølgende mandag. Du har rimelig høye forventninger til etterspørselen etter det du selger når du tror du selv kan bestemme når det skal være solgt - i hvertfall når du gjentar det for fjerde gang uten å faktisk få solgt, og uten å sette ned prisen (dvs prisantydningen var 5400 første gang).

 

Jaja, han må nå bare få sitte der med kameraet sitt - det kommer ikke akkurat til å stige i verdi for hver uke som går :)

Jeg har også lagt merke til han der! Enkelte eier ikke antenner :no:

 

Når man ytrer seg for selvsikkert eller bastant i en bruktsalgsannonse, så blir de fleste potensielle kjøpere "put off".

Hvis du ikke vil gå ned på prisen; helt greit!!! Men IKKE skriv det i annonsen kjære deg!

 

Eller som jeg så i en annen annonse på foto.no (jeg nevner ikke navn):

"Prisen er fast! Prutere og pratere kan ringe hverandre!"

Da blir man som kjøper vennlig stemt, ikke sant...? Han fikk ikke solgt ;)

Lenke til kommentar

..Eller man kan kjøpe oppfølgeren 24-70, som er langt bedre, ny for såvidt over 12k. :D :D

 

Tenker kjøper ikke er klar over at den er utgått, og fant en høy nypris på det ene stedet i Norge man selger den ny. Genialt! :D

Et slikt objektiv kjøpes ikke av uvitende amatører. Så han lurer nok ingen, selv om han prøver...

Men han skal ikke sååå langt ned i pris heller!

Lenke til kommentar

Har må det vel stykes fra en null og deles på 2(minst) :cry:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26938109

 

Hallo, det kostet jo tross alt 4350 kr da det kom, og med alt det ekstrautstyret må jo 5500 være en bra pris....

Han har visstnok satt ned prisen litt til, men jeg tror nå likevel at det 2-tallet fremst i prisantydningen ikke skulle vært der jeg :)

(Eller jeg solgte mitt 20D m/kitobjektiv og 50mm f/1,8 til kr 2.650,- inkl frakt aaaaaaaaaalt for billig i forfjor vinter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...