Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, les teksten og se på bildet ;) 18-70 er en skrivefeil, har du hørt om en 18-70 VR?

 

Jeg har aldri hørt om 18-70 VR nei, men hvis jeg er bastant og sier at det er et 18-70 som er til salgs så er det et 18-70 som er til salgs.

 

Det er et bilde av et 16-85 VR p.g.a. eier ikke kunne finne et bilde av et 18-70 på nettet, og at de var like. Noe vel ikke jeg er helt enig i.

Lenke til kommentar

Objektivet han kaller Sigma 135-400/4,5 er i virkeligheten en Sigma 135-400/4,5-5,6. Det hadde en nypris på rundt 500 USD før det ble erstattet av den nyere varianten. Altså rundt 3000 kr nypris. Brukt vil jeg verdsette det til maks 1500 kr. Dvs. at Nikon D1x selges for rundt 5500 kr. Kameraet har vanlig crop-sensor, 5 megapiksler og ble introdusert for snart 10 år siden. Jeg ville ikke gitt 1000 kr for det en gang. Får han mer enn 3000 kr for det han ber om 7000 kr for så vil jeg kalle det for et røversalg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Objektivet han kaller Sigma 135-400/4,5 er i virkeligheten en Sigma 135-400/4,5-5,6. Det hadde en nypris på rundt 500 USD før det ble erstattet av den nyere varianten. Altså rundt 3000 kr nypris. Brukt vil jeg verdsette det til maks 1500 kr. Dvs. at Nikon D1x selges for rundt 5500 kr. Kameraet har vanlig crop-sensor, 5 megapiksler og ble introdusert for snart 10 år siden. Jeg ville ikke gitt 1000 kr for det en gang. Får han mer enn 3000 kr for det han ber om 7000 kr for så vil jeg kalle det for et røversalg.

Nettopp, ganske gal pris... Jeg så til sammenlikning litt tidligere et D1H til kr 500, men det forsvant relativt fort... Sikkert noen som fikk seg en fin båtdregg evt anker.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...nnkode=25857683

Verdi ca 20000!!!!!, på hvilken planet??????

 

Høh. Hadde jeg i utgangspunktet vært interessert i det der, hadde jeg kanskje kunnet strekke meg til 2000,-. Kanskje.

Det er sikkert prisen i Zimbawske dollar ...

 

Fotointeressen var nok ikke stor skal man dømme etter produktbildene. Smiler for meg selv når jeg ser slike bilder av kamerautstyr til salgs :wee:

Lenke til kommentar

Fotointeressen var nok ikke stor skal man dømme etter produktbildene. Smiler for meg selv når jeg ser slike bilder av kamerautstyr til salgs :wee:

Samme her! Det hender jeg skriver og sier at jeg kjøper ikke fotoutstyr av noen som ikke klarer å få fotoutstyret i fokus engang...:no:

Jeg så et bilde av et objektiv til salgs i en annonse en gang, der 95% av bildet var et stort bord med hvit duk. Objektivet var en knøttliten helt sort "flekk" på duken opp i ene hjørnet. Det kunne like gjerne ha vært en hundedritt! Umulig å se forskjell. Ingen detaljer var synlig på "objektivet". En ting er at det er MULIG å trykke på utløseren når man såvidt kan skimte motivet i det fjerne, en annen ting er hva som foregår i personen når de faktisk legger ut det "bildet"!!!

Lenke til kommentar

Her er gutten sin som har vært hardt angrepet av GAS:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26009567

 

Skulle tro du er bra dekket når du har

- både 70-200 2.8IS, 70-200 f/4, 70-300 IS og Sigma 70-300

- både EF-S 10-22, Sigma 10-20 og Tamron 11-18

- Både Sigma 17-70 og 18-50 (og en 18-200)

- 50, 100 og 150mm makroobjektiver (og en 100mm f/2 til festlige lag?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...