Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke fulgt så mye med på prisutviklingen her, men er ikke dette et kupp?

 

Samsung NX100 m/ 20-50mm objektiv til 1995,-

Wow! Første digitale speilløse APS-C systemkamera under 2000 kr.

 

Det følger til og med et ganske snadder objektiv. Den aller slankeste normalzoomen av alle. Selv Olympus sin "foldbare" 14-42 for mindre bildebrikker er tykkere. Helt klart et kupp!

 

Normalprisen er 3500-4000 kr.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg har ikke fulgt så mye med på prisutviklingen her, men er ikke dette et kupp?

 

Samsung NX100 m/ 20-50mm objektiv til 1995,-

Wow! Nest første digitale speilløse systemkamera under 2000 kr.

 

Det følger til og med et ganske snadder objektiv. Den aller slankeste normalzoomen av alle. Selv Olympus sin "foldbare" 14-42 for mindre bildebrikker er tykkere. Helt klart et kupp!

 

Normalprisen er 3500-4000 kr.

 

This is relevant to my interests! Særlig siden Samsung nettopp har lansert fem(!) nye objektiver til NX, noe som tyder på at de kommer til å satse knallhardt mot Sonys NEX. Personlig HATER jeg Sony, så dette er en god ting for meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
This is relevant to my interests! Særlig siden Samsung nettopp har lansert fem(!) nye objektiver til NX, noe som tyder på at de kommer til å satse knallhardt mot Sonys NEX. Personlig HATER jeg Sony, så dette er en god ting for meg :)

Personlig elsker jeg Sony! Særlig siden DE har baller til å utvikle nye produktyper, som så Samsung og alle de andre jalla-merkene kopierer og "lanserer" når de ser at det har slått an...;)

Lenke til kommentar

Personlig elsker jeg Sony! Særlig siden DE har baller til å utvikle nye produktyper, som så Samsung og alle de andre jalla-merkene kopierer og "lanserer" når de ser at det har slått an...;)

Snakker vi om samme firma? Det Sony jeg kjenner er teite nok til å putte root-kits på CD'er, elsker av egne standarder (El-cassette, minidisk, atrac osv), og lager hjernedøde interfaces på MP3 spillerene sine.

 

NX100 til 2 lapper er jo et knalltilbud.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Adapter går ut over størrelsen. Objektivene man setter på adapteret bygger som regel ganske mye i tillegg. Med andre ord fristes jeg ikke med noen adaptere. Jeg bruker heller to kamera: Ett lite og lett systemkamera med 1-2 små og lette objektiv + ett større kamera for flere større objektiver.

Lenke til kommentar

Adapter går ut over størrelsen. Objektivene man setter på adapteret bygger som regel ganske mye i tillegg. Med andre ord fristes jeg ikke med noen adaptere. Jeg bruker heller to kamera: Ett lite og lett systemkamera med 1-2 små og lette objektiv + ett større kamera for flere større objektiver.

 

Sure, men jeg er ute etter et digitalt kamera som kan bruke M-objektivene mine i tillegg, rett og slett fordi de er jævlig gode... Alternativet er Sony NEX, og m43. Sony har vi vært inne på, og M43 dobler jo brennvidden effektivt, og det er dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...