Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med at Kr. 15.000,- for den D90 pakke er alt for dyrt.

 

Men den prisvurderingen til Simen1 stiller i samme klasse som annonsør av D90 pakke.

 

Hvis du Simen1 mener at den pakka ikke er verdt mer enn Kr. 5.000,- da synes jeg ikke du bør komme med noen flere prisvurderinger.

 

En SB-600 , en radioutsløser, en fotobag Lowepro av ukjent modell , orginalt batterigrep+batteri og et greit stativ til sitt bruk bør jo være verdt litt og ikke bare kalles krimskrams som bør følge med gratis.

 

Min prisvurdering Kr. 7.500,- for pakka.

Lenke til kommentar

Vi har alle ulike vurderinger. Det betyr ikke at noen tar feil. Bare at den av oss som har høyest prisvurdering har større sjans til å få kjøpt det innenfor det man synes er akseptabelt, enn de med lavere prisvurderinger har.

 

Hadde ikke tenkt og blande meg inn i denne diskusjonen,men du kunne formulert deg meget bedre her :)

 

Så du vurdere SB-600 som "krimskrams" som normalt burde følge med ved et kamerakjøp,den blir solgt for rundt 1200/1400.- brukt, så jeg vil si at du feilvurderer verdien av krimskramset ditt betraktelig.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at kr 10000 for et D2x er noe optimistisk, uansett hvor pent brukt det er. Det er greit nok at det kostet over 50000 nytt i 2006, men FotoVideo hadde et strøkent et inne til kr 4000 rett før jul, samt at de fleste andre D2x eller D2xs jeg har sett pleier å ligge på mellom 4500-5500. D2h eller D2hs er derimot et ganske sjeldent syn på bruktmarkedet...

Lenke til kommentar

Ser ut som om han fikk solgt det ;)

Og det har jeg ingen problemer med å tro, siden veldig mange er hellig overbevist om at brukt er den eneste måten å få tak i billig fotoutstyr på, så de følger ikke med på vanlige tilbud.

 

Ikke det at gode tilbud er noe særlig vanlig heller, da :)

 

Selv vurderer jeg STERKT å kjøpe 16-85mm nikon til 3.000 på fredag, eller D90 til 4.000 i morgen - hadde jeg bare klart å bestemme meg :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...