Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Når det gjelder skadene fra blitsen kommer det (ifølge min lege) av at frem til du er X antall måneder gammel har du så dårlig muskelkontroll at du ikke lukker øynene tidsnok, samtidig som pupillene ikke er i stand til å trekke seg sammen tidsnok, så enderesultatet er at barnet får all lyset rett inn på øynene, som HELLER ikke er ferdig utviklet.

Og hvis dette ikke er godt nok for deg, håper jeg virkelig at søsteren din har såpass vett i skallen at hun hindrer deg i å ta bilder med blits av hennes barn likevel, for det er jo INGEN god grunn til å gjøre det! I verste fall kan du bare bruke godt romlys når du skal ta bilder. Det er jo ikke så ofte du tar bilder av spebarn i en konsertsituasjon eller ute på nattestid likevel...

 

Jeg vet ikke hva slags jallalege det er du bruker, men dette er bare tull. Nærsynthet skyldes at øyet er for langt og at brytningspunktet havner foran skarpsynsenteret. Form og størrelse på øyet endrer seg ikke av å bli utsatt for vanlig synlig lys.

 

Se forøvrig her. Jeg stoler mer på en professor fra Harvard enn en tilfeldig lege som uttaler seg i hytt og vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er jo at ekstrautstyret (veske, minnekort) òg står på kvitteringa, og totalprisen på kvitteringa er mindre enn annonseprisen. Altså er dette 1 år gamalt, og ho sel pakka for meir enn ho kjøpte den for. Dette handlar ikkje om å ikkje vite korleis verditap på fotoutstyr artar seg, det er lureri. Men med kvitteringa lagt med i annonsen trur eg seljaren er minst like lurt som ein eventuell kjøpar. :lol:

Lenke til kommentar

Utrolig :mrgreen:

 

Helt nytt Canon 350D selges med objektiv. Har bare blitt liggende ubrukt etter at dette ble kjøp i USA. Grunnen til at dette selges, er at jeg har 2 stk., og det andre er i daglig bruk. De som kjenner dette kameraet vet at dette gir meget bra bilder, spesielt i JPEG.

 

Kjøpte også tidligere ett Canon 1000D, men en blind test på bildene, viste at bildene fra 350D ble bedre. 1000D ble da solgt. Grunnen til dette er kanskje at Canon 350D i utgangspunktet IKKE var ett billig-kamera, men ganske solid og påkostet. La også merke til at 1000D jaget mye på autofokusen ved dårlig lys, noe som 350D ikke er plaget med.

 

Har også lagt merke til på flere forum der mange har blitt litt skuffet over JPEG kvaliteten på sitt nye kamera, bla. flere som lurer på hvordan en kan justere settings for å få samme flotte farger som 350D på sitt Canon 50D. Noe som kanskje ikke er så rart, da mange kamera yter best i RAW format.

 

Men nok reklame, de som byr på dette kameraet vet nok hvilke kvaliteter det står for, og nå har du en sjelden muligheten til å skaffe deg ett nytt eksemplar.

 

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=47&id=148019

Lenke til kommentar

Utrolig :mrgreen:

Skremmende, vil jeg si.

 

Jeg har hatt en 350D selv. Og jeg kan forsåvidt være enig i at 350D virker som et mer solid kamera enn 1000D. Men det er mest fordi finishen til 1000D er meget kjip.

 

Det dog en ting som 350D ikke var spesielt god på, og det JPEG kvalitet ... Det var når jeg gikk over RAW at ting tok seg opp.

Lenke til kommentar

Denne 28-105 MF Nikon-saken _kan_ være et kupp. Ut fra den googlingen jeg tok meg tid til så det ut som om den enten er en linse som mange elsker for skarpe portretter, eller også komplett søppel alt ettersom når og av hvem den ble laget. Regner med mer info krever serienummer eller noe lignende.

Personlig autofokuserer jeg med DSLRen min :) Manuell fokus koser jeg meg med når jeg bruker Bessa R2A. Hvert system sine preferanser ;)

 

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=148030

Lenke til kommentar

Likte denne:

- "Selges av økonomiske grunner"

Det er for å gi inntrykk at det haster å få inn penger, slik at denne gjenstanden er priset særdeles gunstig. Underforstått: slå til nå og gjør et kupp ...

 

Og gjenstanden er forsåvidt gunstig priset, men kun for selger ;)

Jeg tolker det heller at selgeren vil si at objektivene er bra/ønsker å beholde, men p.g.a. mangell på penger som må de selges. Selvfølgelig er dette mest sannsynligvis svada da folk med åpenbar pengemangel ofte er mer desperate enn å prise ting slik at de ikke blir solgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...