Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det var en utrolig morsom sak. Link?

Til hva? En test, prisguide, der jeg kjøpte den, spesifikasjoner ?

 

 

Om hva det er, hva den er laget for, hva den kan prestere. Ett eller annet! Det eneste vi har fått se er et foto av et objektiv som ikke ligner på noe annet jeg har sett.

Lenke til kommentar

Det er et C-mount CCTV objektiv til overvåkningskamera med 1/2" sensorstørrelse. Hovedmodellen heter Pentax H6ZBE, specs på side 10 i denne brosjyren fra Ricoh og hos Pentax. Det ligger noen bilder ute på flickr. Jeg skal bruke det på en Pentax Q (den originale med 1/2,3" sensor).

 

 

 

Det finnes også noen videoer av den påmontert micro four thirds kameraer, men da er selvsagt sensoren for stor for bildesirkelen. Videoen over her ser ikke spesielt bra ut, men jeg lurer på om det skyldes mer fotografen enn utstyret siden flick-bildene ser vesentlig bedre ut. Det skal uansett bli morsomt å teste. Mye gøy for de 330 kronene jeg måtte ut med for det. :) Edit: pluss en adapter til 5 dollar. Edit igjen: Her er en video av den på Panasonic GH2 med video teleconverter (ETC) modus, som vil si crop fra 18 til 2 Mp.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

La meg gjette: Canon dobler kapasiteten i Irista cloud fra 10 til 20 GB gratis.

 

Apropos det 8-48mm f/1,0 objektivet: Godt mulig jeg kjøper en 5,5-187mm f/1,8 også. Ennå mer leketøy. Regner med kvaliteten er sånn at jeg slipper å reservere plass på nasjonalgalleriet, men billig morro blir det sikkert. :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...