Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Litt skuffende i mine øyne, ingenting av voldsom interesse. Ingen køståing-tilbud. Lommeboka er sikkert fornøyd.

 

Enig, tilbudene er greie å ta med seg hvis det er noe man likevel står klar til å kjøpe, men fant ikke noe som øket kjøpelysten på andre ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Litt skuffende i mine øyne, ingenting av voldsom interesse. Ingen køståing-tilbud. Lommeboka er sikkert fornøyd.

Enig, tilbudene er greie å ta med seg hvis det er noe man likevel står klar til å kjøpe, men fant ikke noe som øket kjøpelysten på andre ting.

 

Jeg er jo på jakt etter et lite speilløst kamera, men var vel ingenting som fristet av de som var på tilbud (med unntak av olympus omd -e10, men det var feil objektiv med på tilbudet)

 

Har gjort mine beste kjøp på disse messene, kjøpte 7D'en for 8500 kr da vanlig pris var 12 000 for noen år siden, og en 70-200mm f/4 L til 3000 da vanlig pris var 5000 kr.

 

 

Jeg får ikke den nettsiden til å fungere. Denne fungerer derimot helt fint. :)

 

Rart, funket her. Kommer rett til messekatalogen.

 

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg dette ?

 

Tok en backup av C-disk "112gb" via Windows sitt backup-opplegg og etter lang om lenge så klarte backupen og fylle opp en disk på 1TB så det bare var 40gb igjen, kan tenke meg at det ble stoppet grunnet maks grense på disken. Har egentlig ikke brukt Windows sitt backup før så er ikke helt sikker på hva som skjedde.

 

Og jeg behøver ikke og høre hvor dum jeg er som bruker Windows, kom heller med litt konstruktive svar :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg dette ?

 

Tok en backup av C-disk "112gb" via Windows sitt backup-opplegg og etter lang om lenge så klarte backupen og fylle opp en disk på 1TB så det bare var 40gb igjen, kan tenke meg at det ble stoppet grunnet maks grense på disken. Har egentlig ikke brukt Windows sitt backup før så er ikke helt sikker på hva som skjedde.

 

Og jeg behøver ikke og høre hvor dum jeg er som bruker Windows, kom heller med litt konstruktive svar :)

Den eneste forklaringen på dette er at du, sannsynligvis uforvarende, har tatt med mer enn partisjonen på 112 gig.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan forklare meg dette ?

 

Tok en backup av C-disk "112gb" via Windows sitt backup-opplegg og etter lang om lenge så klarte backupen og fylle opp en disk på 1TB så det bare var 40gb igjen, kan tenke meg at det ble stoppet grunnet maks grense på disken. Har egentlig ikke brukt Windows sitt backup før så er ikke helt sikker på hva som skjedde.

 

Og jeg behøver ikke og høre hvor dum jeg er som bruker Windows, kom heller med litt konstruktive svar :)

Den eneste forklaringen på dette er at du, sannsynligvis uforvarende, har tatt med mer enn partisjonen på 112 gig.

 

 

Er nok det som har skjedd, for meg så det ut som det bare ble backup av "C", men kan hende at prosessen begynte med "C".

 

Tok en backup av C-disk "112gb" via Windows sitt backup-opplegg

Hvorfor ikke heller "kopiere"? så får du en "backup" som er klar til bruk...

 

Windows 8.1 "kopiering" er på nivå med TeraCopy - hastighetsmessig...

 

Som sagt jeg ville prøve ut opplegget, har speilet alle diskene til eksterne lagringmedier så det er ingen krise, bare nysgjerrig på hva som skjedde.

Lenke til kommentar

Kopiere enkelte mapper og filer er selvsagt godt nok dersom det kun er dette som er viktig å ha backup av. Hvis man har mange installasjoner som vil ta uforholdsmessig lang tid å installere på nytt er det mer hensiktsmessig å ta image av hele partisjonen. Den innebygde funksjonen i Windows fungerer utmerket til dette, gitt at man gjenoppretter til en like stor eller større disk. Det er dog ikke spesielt oversiktlig hva som blir med på backupen sammenlignet med tredjeparts programvare for backup.

Lenke til kommentar

CDON, Pixmania og noen flere styrer jeg unna på den type kjøp. Jeg kjøper alltid kamera hos en velrenomert helnorsk nettbutikk. JapanPhoto, Fotovideo, Stavanger Foto, Elitefoto etc.

 

Skulle jeg handlet kamera fra de mindre renomerte selskapene eller hos et velrenomert i utlandet (f.eks Adorama) så skulle jeg spart minst 25% for å gidde. På kamerahuset mener jeg norske forbrukerrettigheter er såpass mye verdt. Optikk går litt sjeldnere i stykker så der kan jeg godta å spare bare 15%. Småvarer jeg uansett ikke kommer til å reklamere på, som objektivadaptere, billigfiltre, step-up ringer, makroskinner og sånt kjøper jeg konsekvent der det er billigst. Som regel er det mye å spare på å kjøpe småting fra utlandet siden norske fraktpriser ødelegger for de norske nettbutikkene, mens de lokale butikkene har enten ikke det i utvalget eller opererer med hinsidige overpriser. En liten kabel som koster 199 hos en av elektropusherne koster typisk en tiendel fra Kina.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De bildene sier bare at 5D3 har lav DR (høyt støynivå) på lav ISO. Hvorfor? Fordi de er tatt 5 trinn undereksponert på ISO100 og så dratt opp 5 trinn i etterbehandlingen (til tilsvarende ISO 3200). Hensikten er å se på støynivået i mørke deler av et bilde tatt på lav ISO. Man får ikke samme resultat av å ta de samme bildene på ISO 3200 med riktig eksponering. Da vil det sannsynligvis se likt ut, omtrent som det justerte D750-bildet.

 

Det får meg til å lure: Hvorfor gjør ikke Canon noe med den saken? Det har jo gått minst 5 år siden de begynte å falle langt bak konkurrentene på DR på lav ISO. Er det patenter de ikke besitter og ikke vil kjøpe/lisensiere? Det har svirret rykter i årevis om nye Canon-sensorer som fikser problemet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...