Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Oppfatter bare ettlysglimt i fra blitsen. Er ikke på samme måte som pulseringen til SB-900'en. Så det har ikke noe å si tror jeg.. :)

Det burde kun ha noe å si hvis motivet beveger seg nevneverdig i løpet av de millisekundene lukkergardinene bruker på å flytte den åpne spalten over sensoren - altså hvis motivet beveger seg veldig fort.

http://youtu.be/ptfSW4eW25g

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange psaudonymer har egentlig Samyang?

 

- Pro Optics

- Phenex

- Rokinon

- Bower

- Dörr ?

 

Hvorfor bruker de så mange navn?

 

Har lurt på det samme selv. Det må jo bare skape forvirring å ha så mange navn.

 

 

24h underholdning LIVE - startet kl. 16:00

 

Takk for link

 

 

Og må si jeg ble overrasket over hvor bevegelse det er var i lukkermekanismen. Det hoppe mer enn hva jeg ville ha gjettet på. Skjønner godt hvorfor folk bruke mirror lock up på tripods.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns forumet er redusert til et sted der folk spør om hvilket kamera (eller objektiv osv) de skal kjøpe? Neste som om alle skal fungere som ekspeditører i fotoforretningen kundene ikke drar til.

Sikkert bare meg, men jeg er lei.. Burde vært en egen avdeling for "hjelp jeg vet ikke hva jeg skal ha.. og gidder ikke sette meg inn i det.. bare fortell meg hva som er best.. for de pengene jeg skal bruke."

Endret av Per Yngve Balto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns forumet er redusert til et sted der folk spør om hvilket kamera (eller objektiv osv) de skal kjøpe? Neste som om alle skal fungere som ekspeditører i fotoforretningen kundene ikke drar til.

Sikkert bare meg, men jeg er lei.. Burde vært en egen avdeling for "hjelp jeg vet ikke hva jeg skal ha.. og gidder ikke sette meg inn i det.. bare fortell meg hva som er best.. for de pengene jeg skal bruke."

Det er vel fordi at spør man om noe som er ett hakk mer avansert så er det ingen som svarer...

Lenke til kommentar

 

Er det bare meg som syns forumet er redusert til et sted der folk spør om hvilket kamera (eller objektiv osv) de skal kjøpe? Neste som om alle skal fungere som ekspeditører i fotoforretningen kundene ikke drar til.

Sikkert bare meg, men jeg er lei.. Burde vært en egen avdeling for "hjelp jeg vet ikke hva jeg skal ha.. og gidder ikke sette meg inn i det.. bare fortell meg hva som er best.. for de pengene jeg skal bruke."

Det er vel fordi at spør man om noe som er ett hakk mer avansert så er det ingen som svarer...

 

Er man et hakk mer avansert så spør man ikke. Ellers er det bare tull som Ts har hørt noe om og rett og slett ikke aner noen ting om i det virkelige liv.

-

Du kan jo f.eks. linke til en tråd der spørsmålet er så avansert at ingen svarte?

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar

Tror jeg har fått en ny motorsport som favoritt når det kommer til fotografering!
Når de groveste jetskiene med 200hk og racefuel suser forbi bare noen meter unna gir det en helt egen følelse! Litt vannsprut, racefuel-lukt og lyden får hårene på armene til å reise seg! Helt herlig! :D

 

Nå kan man endelig begynne å redigere etter å ha sortert over 10Gb med bilder! Ser meg fornøyd med resultatet så langt..

post-277888-0-10865000-1403462076_thumb.png

Endret av KristianJV
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noe må jeg har gjort riktig.. nå har Joel Grimes, Nikon Europe & Fujifilm Europe lagt seg til som følgere av meg på G+ :) Kjekt.. men jeg vet ikke helt hvorfor egentlig!! Det er tusenvis som er laaangt flinkere til å ta bilder enn hva jeg er..

Oj.. så fint da. La dem deg til uten at du hadde lagt dem til først? Jeg forstår det sånn, at de har funnet deg på det store internettet, du har nok noen utrolig flotte bilder der da. Gratulerer, skjønner jo at dette er stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg hadde ikke lagt de til, plutselig var de bare der.. Om jeg har så veldig gode bilder vet jeg ikke, mulig at de synes det da, men uansett så er det kjekt at de har lagt meg til selvfølgelig.. :) Skal ikke klage jeg..! :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke lagt de til, plutselig var de bare der.. Om jeg har så veldig gode bilder vet jeg ikke, mulig at de synes det da, men uansett så er det kjekt at de har lagt meg til selvfølgelig.. :) Skal ikke klage jeg..! :D

Sannsynligvis er det personer/firmaer som får betalt for og tråle nettet etter spesifikke forespørsler, og de representerer bedriften som ønsker denne type handlinger.

 

Det er selvfølgelig store reklamegevinster med og få sitt firmanavn "les kameraprodusent" inkorporert i en blogg/bildetjeneste som viser meget gode bilder.

 

Så de gjør nok ikke dette for og være snille.

 

Det positive for deg er at det blir litt mer kommersielt og du kan jo prøve å rette en henvendelse til kontaktpersonen i Nikon Europe & Fujifilm Europe og se om de vil sponse deg litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det positive for deg er at det blir litt mer kommersielt og du kan jo prøve å rette en henvendelse til kontaktpersonen i Nikon Europe & Fujifilm Europe og se om de vil sponse deg litt :)

 

 

Jeg ser at Fujifilm Europe følger meg også. Det er det som er litt artig med g+, man kan følge og bli fulgt av folk rundt om i verden uavhengig om man kjenner de på noen måte. Utrolig mye dyktige ukjente fotografer som holder på rundt om i verden.

 

Litt på siden, men i det siste så lages det tråder også i oversikten hver gang noen legger ut et bilde, det var ikke sånn før? Blitt litt vanskeligere å finne de relevante trådene.

post-270499-0-18775100-1403507732_thumb.png

Lenke til kommentar

Når de groveste jetskiene med 200hk og racefuel suser forbi bare noen meter unna gir det en helt egen følelse! Litt vannsprut, racefuel-lukt og lyden får hårene på armene til å reise seg! Helt herlig! :D

 

:thumbs:

 

Legger vel ikke Gatebil på hylla.. ?

 

post-226353-0-65302500-1403512080.jpg

post-226353-0-65302500-1403512080_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

 

 

Er det bare meg som syns forumet er redusert til et sted der folk spør om hvilket kamera (eller objektiv osv) de skal kjøpe? Neste som om alle skal fungere som ekspeditører i fotoforretningen kundene ikke drar til.

Sikkert bare meg, men jeg er lei.. Burde vært en egen avdeling for "hjelp jeg vet ikke hva jeg skal ha.. og gidder ikke sette meg inn i det.. bare fortell meg hva som er best.. for de pengene jeg skal bruke."

Det er vel fordi at spør man om noe som er ett hakk mer avansert så er det ingen som svarer...

 

Er man et hakk mer avansert så spør man ikke. Ellers er det bare tull som Ts har hørt noe om og rett og slett ikke aner noen ting om i det virkelige liv.

-

Du kan jo f.eks. linke til en tråd der spørsmålet er så avansert at ingen svarte?

 

Det meste relatert til blitser, studiolys og fjernstyring av batteriblitser fant jeg andre steder.

Lenke til kommentar

 

Når de groveste jetskiene med 200hk og racefuel suser forbi bare noen meter unna gir det en helt egen følelse! Litt vannsprut, racefuel-lukt og lyden får hårene på armene til å reise seg! Helt herlig! :D

 

:thumbs:

 

Legger vel ikke Gatebil på hylla.. ?

 

Vel, nå har jeg kun vært på Gatebil 2 ganger i mitt liv.

Jeg liker meg igrunn ikke der i det hele tatt, fyllefest uten like - med bil som underholdning.

Hadde de droppet fyllefesten og kun konsentrert seg om det som det var i utgangspunktet hadde jeg nok reist dit. I mine øyne har de ødelagt det helt...men ungdommen liker det vel :p

 

Nei, da drar jeg heller på mindre treff på Rudskogen, der det er mer hyggelig atmosfære og mye mindre folk i godt kontrollerte omgivelser. Fordel da er og at det ikke står 15 andre fotografer på samme sted som man selv ;) Evt konsentrerer meg mer om lokale eventer.

 

Takke seg til banedager med Ducatiklubbem, Trackday.no, Klubb Alfa Romeo Norge osv. :)

Lenke til kommentar

Nå kan alle Canon 5D mkIII eiere som har problemer med lyslekkasje fra LCD-skjermen oppe på kameraet få sjekket dette hos Canon Norge, i utgangspunktet er denne tjenesten rettet mot United States og Puerto Rico, men de sier at alle kan kontakte sitt serviceverksted så tror at alle som har dette problemet får hjelp.

 

 

Phenomenon
In extremely dark environments, if the LCD panel illuminates, the displayed exposure value may change. However, based on the results of extensive testing this change in exposure value will not noticeably affect the captured image.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

 

Er det bare meg som syns forumet er redusert til et sted der folk spør om hvilket kamera (eller objektiv osv) de skal kjøpe? Neste som om alle skal fungere som ekspeditører i fotoforretningen kundene ikke drar til.

Sikkert bare meg, men jeg er lei.. Burde vært en egen avdeling for "hjelp jeg vet ikke hva jeg skal ha.. og gidder ikke sette meg inn i det.. bare fortell meg hva som er best.. for de pengene jeg skal bruke."

Det er vel fordi at spør man om noe som er ett hakk mer avansert så er det ingen som svarer...

 

Er man et hakk mer avansert så spør man ikke. Ellers er det bare tull som Ts har hørt noe om og rett og slett ikke aner noen ting om i det virkelige liv.

-

Du kan jo f.eks. linke til en tråd der spørsmålet er så avansert at ingen svarte?

 

“Everybody Is A Genius. But If You Judge A Fish By Its Ability To Climb A Tree, It Will Spend Its Whole Life Thinking It’s Stupid.”-albert einstein

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det bare meg som syns forumet er redusert til et sted der folk spør om hvilket kamera (eller objektiv osv) de skal kjøpe? Neste som om alle skal fungere som ekspeditører i fotoforretningen kundene ikke drar til.

Sikkert bare meg, men jeg er lei.. Burde vært en egen avdeling for "hjelp jeg vet ikke hva jeg skal ha.. og gidder ikke sette meg inn i det.. bare fortell meg hva som er best.. for de pengene jeg skal bruke."

Det er vel fordi at spør man om noe som er ett hakk mer avansert så er det ingen som svarer...

 

Er man et hakk mer avansert så spør man ikke. Ellers er det bare tull som Ts har hørt noe om og rett og slett ikke aner noen ting om i det virkelige liv.

-

Du kan jo f.eks. linke til en tråd der spørsmålet er så avansert at ingen svarte?

 

“Everybody Is A Genius. But If You Judge A Fish By Its Ability To Climb A Tree, It Will Spend Its Whole Life Thinking It’s Stupid.”-albert einstein

 

Fint sitat, er ikke helt sikker på hva jeg mente i det innlegget jeg skrev der.

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...