Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Legg merke til at ISO-ytelsen rykker ennå mer i fra dersom man senker kravene til bildekvalitet (SNR, DR og fargedybde).

 

Thus low-light ISO is the highest ISO setting for a camera that allows it to achieve an SNR of 30dB while keeping a good dynamic range of 9 EVs and a color depth of 18bits.

 

Senker man kravene til for eksempel SNR 18% = 20 dB, DR = 8 Ev og fargedybde = 14 bit så får man en ISO-score på ca 30 000 for A7S og ca 8000 for A7R og A7.

 

A7S er et stort steg frem på ISO-ytelse slik DXO måler den.

 

PS. Skulle forresten ønske at DXO lot oss sammenligne ISO-ytelse basert på våre egne minstekrav til underliggende faktorer så vi slipper å saumfare grafer for å få en personlig tilpasset ISO-måling.

 

Edit: Her er forresten et par utsnitt fra bilder på henholdsvis ISO 12800 og ISO 409 600 for Sony A7s og Nikon Df.

På tide de får treningkast, gjerne den med litt 3D swung slik VG bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det mulig og laste ned DPP 4.0 og EOS-utlilty 3.0 for enkelte kameraer via Canon Australia.

 

Compatible Bodies

  • EOS 1D C
  • EOS 1D X
  • EOS 5D Mark III
  • EOS 6D

DPP 4.0: ALL-NEW KEY FEATURES

  • Faster, real-time adjustments.
  • Improved RAW file workflow.
  • Better, more approachable user interfaces.
  • Compatible with 64-bit native environments.
  • Colour adjustments for specific colour gamuts.
  • Improved highlight recovery provides expanded tonality.
  • Improved shadow recovery function.
  • Support for movie playback.
  • Auto Lighting Optimizer can be applied to JPEG images.
  • Better integration with EOS Utility.
Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har mer eller mindre en fullstendig samling av bladet Fotografi fra 2006 og fram til i dag. Jeg har tenkt til å kaste fra 2006 til og med 2012, men kom på at det kanskje kan ha verdi for noen. Tror dere det er noen som vil ha bladene? (Jeg tenker å gi de bort.) Eller er det bare å kaste de?

 

- L

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har mer eller mindre en fullstendig samling av bladet Fotografi fra 2006 og fram til i dag. Jeg har tenkt til å kaste fra 2006 til og med 2012, men kom på at det kanskje kan ha verdi for noen. Tror dere det er noen som vil ha bladene? (Jeg tenker å gi de bort.) Eller er det bare å kaste de?

 

- L

Send dem til et fengsel. De liker nok sånt. Jeg ga engang en samling tegneserier til fengslet her i området. De eneste som ikke liker sånne gaver er fangervokterne som må titte gjennom alle for å sjekke at det ikke er noe farlig i dem..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er det ikke bare å betale i dollar i stedet for?

 

Hvem gidder vel å bruke kroner når det koster 65% mer?

 

 

Kan man betale med dollar i fra Norge? Prisen blir da isåfall ca 65 nkr pr mnd etter dagens kurs. :) Og hvis jeg velger å gå for ett år med CC vil da min gamle CS6 virke som normalt etter at abonnementet utløper? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det meste jeg kjøper fra utlandet via nettet betaler jeg med dollar. Bankene fikser vekslingen mot et lite påslag på et par prosent.

 

Jo, skjønner den! Men vil Adobe godta at jeg bruker dollar i stedet for NKR. Det er nesten 30 - 35 kr i forskjell på de to valørene på adobe.no! :) Ser at jeg kan velge flere valører, men blir det ikke uansett den samme Norske prisen?

Lenke til kommentar

Jo, skjønner den! Men vil Adobe godta at jeg bruker dollar i stedet for NKR. Det er nesten 30 - 35 kr i forskjell på de to valørene på adobe.no! :) Ser at jeg kan velge flere valører, men blir det ikke uansett den samme Norske prisen?

Er vel en kombinasjon av moms og prissetting i forskjellige land - men registrerer du at du bor i Norge blir det norsk moms og pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

..Og studioblitser har vel nok hestekrefter til å gi godt lys selv i high speed mode. :)

 

Det er absolutt ingen problemer med 400WS. :) Har egentlig nok lys med en blits på den styrken, skulle det være mere behov for mere power så har jeg 2 stk studioblitser til.. Men det var uansett gøy at jeg kan bruke de opp til 1/8000 sek!! :)

Lenke til kommentar

Men det var uansett gøy at jeg kan bruke de opp til 1/8000 sek!! :)

Helt klart! Bare man husker high speed mode... ;)

 

Hmm - men hvis man skal fryse en særs kjapp bevegelse er det kanskje best å bruke lenger lukkertid då det blir kun ett enkelt lysglimt?

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering har jeg nå to versjoner av Photoshop på mine maskiner. Photoshop CC og Photoshop CC 2014. Hvorfor ble den gamle versjonen ikke avinstallert når jeg oppdaterte? Må vel avinstallere selv da.. Går ut i fra at de vil at jeg skal bruke PS CC 2014, men det programmet kræsjer og nuller ut alle mine settinger...

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Helt klart! Bare man husker high speed mode... ;)

 

Hmm - men hvis man skal fryse en særs kjapp bevegelse er det kanskje best å bruke lenger lukkertid då det blir kun ett enkelt lysglimt?

Oppfatter bare ettlysglimt i fra blitsen. Er ikke på samme måte som pulseringen til SB-900'en. Så det har ikke noe å si tror jeg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...