Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du slik som dette: http://www.bhphotovideo.com/c/product/1013970-REG/magnus_vph_20_video_pan_tilt.html

 

Jeg driver ikke med video, så jeg trenger ikke "spake". =P

Er mye ukjente merker der ute og snublet akkurat over "Nest" som minner veldig om de du linker til og forsåvidt Benro:

 

http://www.fotoexperten.no/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=nest

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, er det noen innvendinger på disse filterkjøpene? Produktvalg, butikkvalg etc?

 

1, Hoya HD 72mm CPL 456 kr

2. Merkeløst 72mm CPL 31 kr

3. Merkeløst 72mm IR 720nm 70 kr

 

Alle skal sitte alene på en Sigma 18-35mm f/1,8. Nummer 1 blir nok mye brukt og er det seriøse valget. Selger har 99,8% positive feedback. Tror dere verdien skrives ned til under 200 kr? Nummer 2 er bare for lek og sammenligning. "Hvor mye dårligere er billigfiltrene?". Nummer 3 blir neppe mye brukt, men jeg tenkte det kunne være et morsomt og billig leketøy å prøve ut. Er det noe poeng å gå for 850nm?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nummer 1 blir nok mye brukt og er det seriøse valget. Selger har 99,8% positive feedback....

 

Ja, særlig....med så mye skrivefeil på ebay-siden... ;)

 

Hvis du skal på Gatebil i helgen kan du gjerne stikke innom og låne filter for test....men synes du også burde spenne noen tiere på flere filter for å finne ut av kvaliteten selv :)

Lenke til kommentar

Nummer 1 blir nok mye brukt og er det seriøse valget. Selger har 99,8% positive feedback....

Ja, særlig....med så mye skrivefeil på ebay-siden... ;)

Jeg skal ikke på gatebil til helga men takk for tilbudet :)

 

Ellers, jeg er ikke noen ekspert på å tolke ebay-tilbakemeldinger men så vidt jeg kan se ser det veldig bra ut. 99,8% positiv feedback på butikken KoreaCredit som har 7332 salg bak seg, derav 79 stk av dette filteret. Klikker jeg inn på de 79 er det et vell av farger på tilbakemeldingsstjernene og det skjønner jeg ikke mye av.

 

Mistenker du at det er et dårlig kopiprodukt?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Ellers, jeg er ikke noen ekspert på å tolke ebay-tilbakemeldinger men så vidt jeg kan se ser det veldig bra ut. 99,8% positiv feedback på butikken KoreaCredit som har 7332 salg bak seg, derav 79 stk av dette filteret. Klikker jeg inn på de 79 er det et vell av farger på tilbakemeldingsstjernene og det skjønner jeg ikke mye av.

 

Mistenker du at det er et dårlig kopiprodukt?

 

Stjernene og fargene bak kjøpere indikerer hvor avansert eBay-bruker den personen er, når du når et viss antall handler får du en bedre farget stjerne.

 

Når det gjelder feedback pleier jeg og se på om selgeren har gitt respons på de negative feedback, det indikerer om selger er seriøs nok til og ta seg av kundene. Den du lenker til har ikke besvart negative responser.

 

Har du sjekket maxsaver ?, har blitt en ren eBaybutikk nå "HK-direkt".

 

PS.trykker du på bildene så skjer det noe rart, så trykk på tekst for og komme til produktene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvordan ser du om negative tilbakemeldinger er besvart? Jeg klikket inn på negative tilbakemeldinger siste 12 måneder på både maxsaver og KoreaCredit og finner ikke noen svar på noen av de.

 

Jeg sjekket maxsaver først, men ble vel forledet av bortimot 100% positive tilbakemeldinger + ca 30% lavere pris hos KoreaCredit.

 

Tar jeg et søk på "Hoya HD 72mm CPL" så dukker det opp mange rimeligere enn Maxsaver med bortimot 100% positive tilbakemeldinger. Hvilke av disse er bra?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvis vi tar denne selgeren så har han 99% positive, men relativ høy "reklamasjon". og du ser at det er noen svar/reply. Tror ikke jeg ville ha kjøpt fra denne selgeren.

 

Grunnen for jeg bruker maxsaver er at jeg er ganske sikker på at varen er ekte og ikke piratkopi som det finnes mye av.

 

Uansett hvem man kjøper fra burde man anse pengene som tapte helt til vare en mottatt, inspisert og godkjent :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tar jeg et søk på "Hoya HD 72mm CPL" så dukker det opp mange rimeligere enn Maxsaver med bortimot 100% positive tilbakemeldinger. Hvilke av disse er bra?

 

Ta en sjanse og bare bestill noe el kjipolainen - så kommer du videre - og får testet litt...

 

Min erfaring har blitt:

1. Kjøp av de som har Buying Protection - dvs. du må akseptere varen før selger får pengene.

2. RENS filteret nøye og test umiddelbart

3. HVIS du ikke er fornøyd - reklamer umiddelbart

4. Dokumenter reklamasjonen

5. Seriøse selgere aksepterer Full Refund ved feil/mangler på produkt

 

Eksempel på "dårlig" filter:

post-226353-0-03362000-1404887061.jpg

 

Eksempel på "akseptert" filter:

post-226353-0-46253700-1404887070.jpg

post-226353-0-03362000-1404887061_thumb.jpg

post-226353-0-46253700-1404887070_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Takk for hjelp. Da går jeg for Maxsaver på det dyre filteret.

 

Hvordan er Hoya HD CPL sammenlignet med B+W (Schneider) MRC CPL som begge selges hos Maxsaver(hkdirect)? Bør jeg vurdere noen av de rimeligere variantene fra Hoya eller B+W? Er for eksempel slim-utgaven til Hoya en fordel på så vid vinkel som 18mm?

 

_____________

 

Edit: Glem B+W. Jeg går for Hoya HD. Er Fetsund-baserte kamerafilter.no et bra sted å handle fra? Norske forbrukerrettigheter frister og de har fine priser på andre produkter.

 

Ellers så har Hoya noen morsomme skrivefeil i menyen på nettsiden sin. PROND fitlers, ND fitlers, General Fitlers.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

For de som søker inspirasjon.....

 

Hele tiden.....fikk skikkelig påfyll(inspirasjon) i helgen og vurderer nå speilløst kontra Russian Arm :dribble:

 

 

post-226353-0-27809600-1405326808.jpg

 

Rå flyt i filmingene, så en løpsrigget Porsche 918 Spyder i ett kort klipp det må vel være bare en fake basert på 911 eller noe ? Er vel ingen som har så mye kroner at de ødelegger en bil som allerede koster x antall millioner...

Lenke til kommentar

 

Rå flyt i filmingene, så en løpsrigget Porsche 918 Spyder i ett kort klipp det må vel være bare en fake basert på 911 eller noe ? Er vel ingen som har så mye kroner at de ødelegger en bil som allerede koster x antall millioner...

Den er bygget på en Cayman.

De har jo herjet på banen tidligere med Ferrari F40... så ingenting hadde overasket meg om den hadde vært ekte.

 

(Defleste bilene der er jo dyre på sin måte, både med deler og arbeidstid som er lagt ned i de, selv om de kanskje ikke kostet så mye å kjøpe.)

 

Jeg blir provosert når jeg ser slikt som på bildet under, tatt fra filmen som ble postet over.

Her er ikke sikkerheten overholdt en plass, enten det er kjøring for å filme eller ei...

post-277888-0-18140500-1405351746_thumb.jpg

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...