Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

S-AF prioriterer presisjon og antar at du ikke skal refokusere flere ganger under opptaket. Tar du for eksempel seriebilder med S-AF så beholder du fokuspunktet gjennom hele opptaket. Et klassisk eksempel er et dyr/syklist som farer mellom trær og busker mens du følger motivet panorerende. S-AF beholder fokusen gjennom hele sekvensen selv om det kommer trær i veien eller motivet kommer ut av fokuspunktet/ne.

 

C-AF prioriterer å følge bevegelser fremfor presisjon. Det ofrer presisjon for å følge motivet mot deg eller fra deg i løpet av seriebildeopptaket.

Takk, god illustrasjon :-)

 

Jeg benytter kun C-AF, men da fokuserer jeg ikke med utløserknappen (dette er på Nikon). Kjøper ikke helt påstanden om at C-AF ofrer presisjon, noen dokumentasjon på det Simen1? Kan ikke si jeg opplever noen forskjell fra da jeg tidligere benyttet S-AF (på presisjonen altså).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Noe må jeg har gjort riktig.. nå har Joel Grimes, Nikon Europe & Fujifilm Europe lagt seg til som følgere av meg på G+ :) Kjekt.. men jeg vet ikke helt hvorfor egentlig!! Det er tusenvis som er laaangt flinkere til å ta bilder enn hva jeg er..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

G+ er jo rimelig svært, og det er nok mange aktive der.. ikke bare i fra Norge, fordi det er FB og MSN som er tingen her på bjerget.. likevel finnes det over 850k norske brukerkontoer. For foto så er jo G+ i en egen klasse.. :)

Lenke til kommentar

G+ er jo rimelig svært, og det er nok mange aktive der.. ikke bare i fra Norge, fordi det er FB og MSN som er tingen her på bjerget.. likevel finnes det over 850k norske brukerkontoer. For foto så er jo G+ i en egen klasse.. :)

 

Har du en link til din g+? Jeg også bruker det og liker det godt til bildedeling.

 

Henning

Lenke til kommentar

 

G+ er jo rimelig svært, og det er nok mange aktive der.. ikke bare i fra Norge, fordi det er FB og MSN som er tingen her på bjerget.. likevel finnes det over 850k norske brukerkontoer. For foto så er jo G+ i en egen klasse.. :)

Har du en link til din g+? Jeg også bruker det og liker det godt til bildedeling.

 

Henning

 

Kan hjelpe deg jeg..

På samme måte som du linker til din g+ på din hjemmeside i signaturen under "about/contact" så gjør han også det, bare under "about me". Enkelt.

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar

G+ er vel det nest største sosiale mediet etter Facebook hvis man holder snapchat og annet vas utenfor.

Dessuten så har ikke alt for mye av de som må syte over hvor jævlig de har det, hva de spiste til middag og at de har ett perfekt liv oppdaget det enda, noe som er nydelig.

 

Communities relatert til foto virker også veldig bra på G+ og nivået er langt over det som tikker inn på Facebook hver dag. Bruker også andre Google løsninger om dagen ala Drive til mye samt en Chromebook som til mitt bruk er perfekt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

S-AF prioriterer presisjon og antar at du ikke skal refokusere flere ganger under opptaket. Tar du for eksempel seriebilder med S-AF så beholder du fokuspunktet gjennom hele opptaket. Et klassisk eksempel er et dyr/syklist som farer mellom trær og busker mens du følger motivet panorerende. S-AF beholder fokusen gjennom hele sekvensen selv om det kommer trær i veien eller motivet kommer ut av fokuspunktet/ne.

 

C-AF prioriterer å følge bevegelser fremfor presisjon. Det ofrer presisjon for å følge motivet mot deg eller fra deg i løpet av seriebildeopptaket.

Takk, god illustrasjon :-)

Jeg benytter kun C-AF, men da fokuserer jeg ikke med utløserknappen (dette er på Nikon). Kjøper ikke helt påstanden om at C-AF ofrer presisjon, noen dokumentasjon på det Simen1? Kan ikke si jeg opplever noen forskjell fra da jeg tidligere benyttet S-AF (på presisjonen altså).

Har begynt å teste ut det med back-button fokusering selv nå. Til nå har jeg brukt s-af da det ble helt rart uten fokus bip og farge på fokus punktet, ble noe usikker på at fokus ble oppnådd. Så dermed lurer jeg også på om det er noe info om forskjellige grader av presisjon av de forskjellige modusene.

Lenke til kommentar

 

 

G+ er jo rimelig svært, og det er nok mange aktive der.. ikke bare i fra Norge, fordi det er FB og MSN som er tingen her på bjerget.. likevel finnes det over 850k norske brukerkontoer. For foto så er jo G+ i en egen klasse.. :)

 

Har du en link til din g+? Jeg også bruker det og liker det godt til bildedeling.

Henning

Kan hjelpe deg jeg..

På samme måte som du linker til din g+ på din hjemmeside i signaturen under "about/contact" så gjør han også det, bare under "about me". Enkelt.

Takk! Enkelt og greit ja.

 

Da har du enda et stort fotonavn som følger deg istereo ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Da har du enda et stort fotonavn som følger deg istereo ;)

Alltids kjekt med følgere, men jeg forstår ikke hvorfor store kanoner pluselig skal begynne følge meg.. Ikke det at det er noe galt i det altså. :) Men, man begynner å lure litt for det!

Lenke til kommentar

Nå har Canon lanser DPP 4.0 men mange forbedringer og noen nyheter.

DPP 4.0
Canon developed the upgraded DPP 4.0 software for the editing of RAW images in response to the needs of professional and advanced-amateur users. The software delivers improved workflow efficiency for photographers who edit large numbers of images at an advanced level, helping them to achieve the key concepts of the EOS series of interchangeable-lens cameras: speed, ease of use and high image quality.

The new software improves on the previous version in such areas as an expanded adjustment range for highlights and shadows as well as enhanced basic functions. Providing users with more freedom when adjusting images, DPP 4.0 includes such new functions as 8-axis color gamut adjustment and an Auto function that automatically analyses the brightness and darkness balance of a histogram and adjusts the tones, or luminance, of an image accordingly.

The new version of Canon’s DPP software delivers greatly enhanced operability and convenience during the image editing process. In addition to featuring an updated graphical user interface (GUI), the software is capable of displaying as many as 10,000 image thumbnails at one time. Further contributing to ease of use, the software lets users not only view selected images for comparison even in the preview window, but also assign ratings to images.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...