Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dra hånden over hårene, i alle retninger. Merk deg den retningen hvor det stikker minst eller gir minst motstand. Det er retningen som er mest skånsomt å barbere.

Jupp gjør det. Men når jeg drar over hårene midt på halsen, så kjenner jeg at det går rett til høyre, og rett til venstre på den ene siden. Er det normalt? 

 

Ved adamseplet er det bare å shave opp.

Lenke til kommentar

Astra er ikke like skarpe, men jeg kan fint anbefale de. Brukte de før.

Personlig foretrekker jeg Feather, men veit at det er folk som foretrekker Astra.

Verd et forsøk.

Stemmer det at feather gjør huden mer rød, spesielt ved det sensitive området på halsen, siden de er så skarpe?

 

Astra er vel sånn sett bedre å bruke da, om man sliter med det

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i at det blir mer rød/problemhud ved bruk av Feather, men kanskje jeg bare har mer hardfør hud enn deg.

Merka at jeg måtte være litt mer forsiktig ved bruk av Feather da. Og Feather holder ikke eggen like lenge.

Bare prøv Astra og se om du liker de bedre.

 

En ting jeg har tenkt på når det gjelder deg og alle de problemene du får... Bruker du mye trykk på høvelen når du barberer? Skal ikke trenge å presse høvelen særlig hardt mot huden. Kan hende du rett og slett presser den så hardt mot huden at du skraper av noe av huden?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i at det blir mer rød/problemhud ved bruk av Feather, men kanskje jeg bare har mer hardfør hud enn deg.

Merka at jeg måtte være litt mer forsiktig ved bruk av Feather da. Og Feather holder ikke eggen like lenge.

Bare prøv Astra og se om du liker de bedre.

 

En ting jeg har tenkt på når det gjelder deg og alle de problemene du får... Bruker du mye trykk på høvelen når du barberer? Skal ikke trenge å presse høvelen særlig hardt mot huden. Kan hende du rett og slett presser den så hardt mot huden at du skraper av noe av huden?

Ja jeg trykker litt. Men ikke sånn at jeg ødelegger huden

Lenke til kommentar

 

Jupp gjør det. Men når jeg drar over hårene midt på halsen, så kjenner jeg at det går rett til høyre, og rett til venstre på den ene siden. Er det normalt? 

 

Ved adamseplet er det bare å shave opp.

Ja, det er normalt.

 

Som sagt. Barber MED hårene.

 

Blir mye kaos da. Ser folk bare barberer nedover eller oppover.

 

Men hos meg er det altså, til høyre, og til venstre. Så opp ved adamseplet, og så ned, under haka

Lenke til kommentar

Opp eller ned. Jeg tror rød-haken har bakterieproblemer. Hadde samme problem med nivea.

 

1 Kok / bytt kosten

2 kjøp ny såpe, gjerne på tube. Såpestykke er no good.

3 Nydusjet

4 Tørk med ren håndduk.

5 Rens høvel

6 Sjekk generelle forhld på badet. Fuktig varmt bad er no good over tid.

 

Barbering lager masse småe sår og da må du holde bakteriebombene borte

Lenke til kommentar

 

2 kjøp ny såpe, gjerne på tube. Såpestykke er no good.

Han bruker, tross gjentatte råd om å bruke noe annet, First Price-skum på boks.

Om du klarer å overtale han om å bruke noe annet klarer du mer enn hva jeg har klart.

Bruker gillette nå, men tviler sterkt på at det i det hele tatt har noe med saken å gjøre

Lenke til kommentar

Å gå fra First Price sitt skum til Gillette sitt er som å bytte ut en gammel Trabant med en gammel Lada. Marginalt bedre, men fortsatt et godt stykke opp til Mercedez.

Joda, men skal ikke ha noe å si for at huden blir litt nuppete osv. Jeg tenker at jeg må barbere der håret går, tester imorra.

 

Hos dere andre er det sikkert bare opp/ned

Lenke til kommentar

Hos dere andre er det sikkert bare opp/ned

Som sagt vokser det rart hos meg også, inkludert sidelengs i et lite parti og skrått i et annet. Ikke bry deg om hvordan det vokser på andre, prøv deg heller fram til hva som gir best resultat på deg selv.

 

Edit: Og hvis du fortsatt etter dette blir rød er det på tide å prøve et annet skum, gjerne noe som er for sensitiv hud.

Endret av Frank Drebin
Lenke til kommentar

 

Hos dere andre er det sikkert bare opp/ned

Som sagt vokser det rart hos meg også, inkludert sidelengs i et lite parti og skrått i et annet. Ikke bry deg om hvordan det vokser på andre, prøv deg heller fram til hva som gir best resultat på deg selv.

 

Edit: Og hvis du fortsatt etter dette blir rød er det på tide å prøve et annet skum, gjerne noe som er for sensitiv hud.

 

Men du barberer deg bare opp/ned på halsen, eller følger du de sidelengse partiene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...