Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Tråden har fått en liten opprydning av OT og lignende. Minner også på at innlegg skal holdes i en høflig tone.

 

Reaksjoner på moderering kan sendes til meg via PM

 

.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tror jeg har funnet oppskriften til bra hals. Kjør mye mye vann på hals og ikke la det være tørt når du kjører over med høvelen. Da blir det mye bedre. Mye bedre.

 

Men dagen etter ser jeg fremdeles røde nupper, dagen etter altså. Hvorfor kommer det? Under og etter er det helt perfekt bra.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har funnet oppskriften til bra hals. Kjør mye mye vann på hals og ikke la det være tørt når du kjører over med høvelen. Da blir det mye bedre. Mye bedre.

 

Men dagen etter ser jeg fremdeles røde nupper, dagen etter altså. Hvorfor kommer det? Under og etter er det helt perfekt bra.

 

Bruker du barberkrem? I så fall hva bruker du?

 

Hvis alternativet har vært å barbere mot tørr hals, slik mange har frarådet deg mange ganger i denne tråden, så er det ikke rart du har blitt sår. Nå er jeg i tvil om du har gått fra å barbere uten noe, til... vann?

Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg har funnet oppskriften til bra hals. Kjør mye mye vann på hals og ikke la det være tørt når du kjører over med høvelen. Da blir det mye bedre. Mye bedre.

 

Men dagen etter ser jeg fremdeles røde nupper, dagen etter altså. Hvorfor kommer det? Under og etter er det helt perfekt bra.

 

Bruker du barberkrem? I så fall hva bruker du?

 

Hvis alternativet har vært å barbere mot tørr hals, slik mange har frarådet deg mange ganger i denne tråden, så er det ikke rart du har blitt sår. Nå er jeg i tvil om du har gått fra å barbere uten noe, til... vann?

 

Barberkrem ja, husker ikke navnet i farta. Men den er ganske bra.

 

Barberte med vann før og, men ikke like mye som nå. Men problemet er der ennå dagen etter, i minimale mengder. Kan det være pga kremen?

Lenke til kommentar

Bruker begge deler. Foretrekker høvel, men bruker også barbermaskin jevnlig. Tror hverken høvel eller barbermaskin på mystisk gjør huden mindre.

 

Men denne tråden handler altså om høvel av den gode, gamle sorten. Barbermaskin får vi diskutere i egen tråd. Som med høvler og barberblader er det stor forskjell i kvalitet også på disse.

Lenke til kommentar

Bruker begge deler. Foretrekker høvel, men bruker også barbermaskin jevnlig. Tror hverken høvel eller barbermaskin på mystisk gjør huden mindre.

 

Men denne tråden handler altså om høvel av den gode, gamle sorten. Barbermaskin får vi diskutere i egen tråd. Som med høvler og barberblader er det stor forskjell i kvalitet også på disse.

Hvordan er din hud? Oljete? Tørr?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opplever at huden av og til føles litt sår etter barbering. Ikke noen inngrodde hår, kviser eller annet, bare litt oppblåst som om den har fått litt bank. Noen tips? Metoden min er som følger:

 

Barberer i dusjen, etter et par minutter

Kiss My Face barberkrem skummet opp direkte på huden

Nye Featherblader i Merkur 25C, open tooth

Videre dusjing etterpå med samme ansiktsvask som jeg bruker til daglig

Fuktighetskrem

Lenke til kommentar

Du burde skylle fjeset i kaldt vann rett etter barbering. Dvs barber mot slutten av dusjinga, gå ut og skyll fjeset med kaldt vann fra servanten. Evt barber deg i servanten på badet rett etter dusjinga.

Å fortsette med varmt vann med såpe og evt annet etter barberinga (åpne porer) er nok det som gjør at huden kjennes sår.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...