Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Boys

 

Hvorfor sier folk at muhle r89 er skarpt? Det er vel ikke høvelen som utgjør noe forskjell, men de bladene? Eller?

På noen høvler stikker bladet mer frem enn på andre. Det kan da veldig lett bli mer skraping mot huden hvis du bruker for mye trykk. Skarpt er feil ord å bruke. 

 

Jeg mener aggresiv. Men det skal da ikke utgjøre noe forskjell? Er muhle r89 virkelig såpass aggresivt?

Lenke til kommentar

 

Hvilke av de andre razorne er så mindre aggresive enn r89?

Jeg har denne, bortsett fra at min er i matt farge. Denne kan man stille agressiviteten på.

 

https://www.gents.no/merkur-futur-700-polished-crome?dv_adwords_campaign=381634354&dv_adwords_network=g&dv_adwords_target=dsa-192743424274&gclid=EAIaIQobChMIqaG_9tSJ1gIVzLztCh2ZoQDyEAAYASAAEgIrIPD_BwE

 

 

Det finnes og rimelige kopier av denne i bukta (Qshave, Ming Shi).

 

Personlig bruker jeg en Gillette Slim Adjustable fra 1962. Eldste produktet jeg eier som er i regelmessig bruk. Funker fjell, spesielt for meg som bruker Feather og mest aggressive innstilling. 

Lenke til kommentar

 

 

Den boksen kunne kostet 500 kroner og fortsatt vært billigere per barbering enn Gillette gel. I tillegg lukter den mildt og godt, og er i motsetning til Gillette fuktighetsgivende. Gillette kan ikke sies å lukte godt IMHO.

 

Jeg har til gode å finne en after shave som føles godt å kline på nybarberte kinn, så jeg bruker heller en god fuktighetskrem (apoteket har flere gode, og kan finne en som passer din hud) og en liten dash EDT for godlukt.

Så det er den barberkremen som gjorde de største underverkene for deg? Og reduserte rødbeten? Samt å ikke trykke for hardt med høvelen?

Ja, ja og ja. Jeg blir ikke rød og sår når jeg barberer meg nå, og det skyldes nok en kombinasjon av krem og teknikk. Jeg har ikke prøvd så mange, da jeg syntes den virket såpass bra at jeg ikke så helt poenget i å teste alle mulige andre varianter. Men av de jeg har testet, er dette den jeg liker best.

Hei igjen!

 

Når du bruker shave creamen, bruker du noe en børste eller hva det heter? Eller tar du bare kremen på fingrene og legger utover ansiktet?

Lenke til kommentar
Når du bruker shave creamen, bruker du noe en børste eller hva det heter? Eller tar du bare kremen på fingrene og legger utover ansiktet?

 

 

Jeg bruker en helt grei børste jeg fant på Body Shop. https://www.thebodyshop.no/wooden-shaving-brush.html Er neppe grevlinghår, siden den kommer derfra, men jeg synes den fungerer bra. Uten å ha noe særlig å sammenligne med forøvrig.

Lenke til kommentar

 

Når du bruker shave creamen, bruker du noe en børste eller hva det heter? Eller tar du bare kremen på fingrene og legger utover ansiktet?

 

 

Jeg bruker en helt grei børste jeg fant på Body Shop. https://www.thebodyshop.no/wooden-shaving-brush.html Er neppe grevlinghår, siden den kommer derfra, men jeg synes den fungerer bra. Uten å ha noe særlig å sammenligne med forøvrig.

 

Ah ok. Men har du først på litt vann på ansiktet også legger du på kremen? Personlig så legger jeg bare på kremen, sånn rett på huden uten å fukte det

Lenke til kommentar

 

 

Når du bruker shave creamen, bruker du noe en børste eller hva det heter? Eller tar du bare kremen på fingrene og legger utover ansiktet?

 

 

Jeg bruker en helt grei børste jeg fant på Body Shop. https://www.thebodyshop.no/wooden-shaving-brush.html Er neppe grevlinghår, siden den kommer derfra, men jeg synes den fungerer bra. Uten å ha noe særlig å sammenligne med forøvrig.

 

Ah ok. Men har du først på litt vann på ansiktet også legger du på kremen? Personlig så legger jeg bare på kremen, sånn rett på huden uten å fukte det

 

 

Det er viktig at huden er ren. Typisk tar jeg en dusj først eller bruker en klut fuktet med varmt vann før jeg bruker barberkremen. I tillegg til å få vasket huden, og dermed minske risiko for infeksjon, åpner det porene og mykgjør skjegget. Du kan jo prøve henholdsvis varm og kald klut på hver del av ansiktet. Forskjellen bør være åpenbar.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når du bruker shave creamen, bruker du noe en børste eller hva det heter? Eller tar du bare kremen på fingrene og legger utover ansiktet?

 

 

Jeg bruker en helt grei børste jeg fant på Body Shop. https://www.thebodyshop.no/wooden-shaving-brush.html Er neppe grevlinghår, siden den kommer derfra, men jeg synes den fungerer bra. Uten å ha noe særlig å sammenligne med forøvrig.

 

Ah ok. Men har du først på litt vann på ansiktet også legger du på kremen? Personlig så legger jeg bare på kremen, sånn rett på huden uten å fukte det

 

 

Det er viktig at huden er ren. Typisk tar jeg en dusj først eller bruker en klut fuktet med varmt vann før jeg bruker barberkremen. I tillegg til å få vasket huden, og dermed minske risiko for infeksjon, åpner det porene og mykgjør skjegget. Du kan jo prøve henholdsvis varm og kald klut på hver del av ansiktet. Forskjellen bør være åpenbar.

 

Jeg legger bare på kremen på ansiktet sånn. Og da setter kremen seg fast i de bladene på høvelen, om du skjønner? 

Lenke til kommentar

Kremen/skummet skal være veldig tykk. Du kan søke litt på youtube om hvordan skumme opp barberingskrem. jo mere vann den inneholder UTEN Å VÆRE RENNENDE, jo bedre er det for skjegget.

 

mantic59 og geofatboy på youtube har MANGE videoer om hvordan man barberer seg med tradisjonelt utstyr.

Hva mener du med det? Har du en konkret video? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...