Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Følger du rådene du har fått? Barber med hårene, lag godt skum, osv. Mantic59 har mange gode klipp på Youtube hvis du trenger å lære teknikker.

Ansikter er helt ok. Føler de bladene er ikke allverdens.

 

Ja jeg følger dem. Kan jeg spørre om det er noe stor forskjell på DE høvel og Cartridge høvel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har selv sensitiv hud, og blør sjelden når jeg bruker Astra. Et annet merke jeg kan anbefale er KAI.

Hvordan er halsen din?

 

Halsen er vel det området jeg oftest blør i.  Men det skyldes mest slurv fra min side.  Det er viktig å myke opp skjeggstubbene, og velge riktig retning.  Som andre har nevnt, så har Mantic59 på Youtube mange gode videoer som demonstrerer gode teknikker.

 

Enkelte områder må man gå over flere ganger, og halsen er definitivt ett av de.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har selv sensitiv hud, og blør sjelden når jeg bruker Astra. Et annet merke jeg kan anbefale er KAI.

Hvordan er halsen din?

 

Halsen er vel det området jeg oftest blør i.  Men det skyldes mest slurv fra min side.  Det er viktig å myke opp skjeggstubbene, og velge riktig retning.  Som andre har nevnt, så har Mantic59 på Youtube mange gode videoer som demonstrerer gode teknikker.

 

Enkelte områder må man gå over flere ganger, og halsen er definitivt ett av de.

 

Du bruker astra der og en vanlig DE høvel?

Lenke til kommentar

Hei Coby.  Det er ikke alltid lett å forstå deg.  Du har fått mange gode råd, men har du prøvd disse?  Jeg kan ikke se noen direkte tilbakemeldinger fra deg angående dette?

 

Selv har jeg mine tvil om at problemene har noe med barberbladene å gjøre, men vi skal aldri si aldri.  Jeg skulle tro at de skarpeste barberblader "alltid" vil fungere best.  

 

Halsen er mer porøst enn resten, der det er skjeggvekst.  Vi har lett for å dra hodet godt bakover, slik at vi strekker halsen til det ytterste.  Da utvides porene til det ytterste, slik at skjeggstubbene blir barbert "under" huden.  Hvis dette er tilfelle, prøv og ikke strekk huden for langt.  Jeg tviler på at dette hjelper, men hvorfor ikke prøve! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei Coby.  Det er ikke alltid lett å forstå deg.  Du har fått mange gode råd, men har du prøvd disse?  Jeg kan ikke se noen direkte tilbakemeldinger fra deg angående dette?

 

Selv har jeg mine tvil om at problemene har noe med barberbladene å gjøre, men vi skal aldri si aldri.  Jeg skulle tro at de skarpeste barberblader "alltid" vil fungere best.  

 

Halsen er mer porøst enn resten, der det er skjeggvekst.  Vi har lett for å dra hodet godt bakover, slik at vi strekker halsen til det ytterste.  Da utvides porene til det ytterste, slik at skjeggstubbene blir barbert "under" huden.  Hvis dette er tilfelle, prøv og ikke strekk huden for langt.  Jeg tviler på at dette hjelper, men hvorfor ikke prøve! 

Ansiktet mitt er helt ok, bruker maskin som oftest. 

 

Men halsen. Der er problemet. Kommer alltid noen røde greier på halsen, dagen etter barberinga, ikke under.

Lenke til kommentar

 

Halsen er den mest sensitive for meg, jeg pleier vanligvis bare ta ett "strøk" der med hårene for å unngå rødhet 

 Bruker du noe spesielle aftershaves eller slik?

 

 

Nei sjelden, vanligvis bruker jeg bare litt kaldt vann i ansiktet etterpå. Har også en slik Nivea aftershavegreie uten alkohol som jeg bruker av og til når jeg får lyst

 

http://www.nivea.no/Products/Mens-Care/Sensitive/sensitive-post-shave-balm

Lenke til kommentar

 

 

Halsen er den mest sensitive for meg, jeg pleier vanligvis bare ta ett "strøk" der med hårene for å unngå rødhet 

 Bruker du noe spesielle aftershaves eller slik?

 

 

Nei sjelden, vanligvis bruker jeg bare litt kaldt vann i ansiktet etterpå. Har også en slik Nivea aftershavegreie uten alkohol som jeg bruker av og til når jeg får lyst

 

http://www.nivea.no/Products/Mens-Care/Sensitive/sensitive-post-shave-balm

 

Men du får alltid rødt der? Er det nupper eller inngrodde hår du får?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...