Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av Opera brukte du?

 

nyeste, 11.60

 

 

11.11 er den siste stabile versjonen. 11.60 har jeg ikke hørt om engang.

 

Ja var vel det jeg mente.

Oppgraderte til den som kom for noen dager siden også; 11.11.2109

uten at det hjalp.

 

Oppgradert til 11.50, fungerer fremdeles ikke....

 

sukk

Lenke til kommentar

irriterende at de deaktiverer auto dropdown når du oppgraderer, hva er poenget, bruker ikke folk denne funksjonen?

Nei ... Men so ser eg nesten aldri på den lista, og eg bruker uansett meir tastatur enn mus, so eg ville truleg heller brukt Alt + D fulgt av piltast ned i dei fleste tilfelle.

 

Reknar med du veit korleis du aktiverer den, men kan nemne det om andre skulle lure (kjelde):

opera:config#UserPrefs|ShowDropdownButtonInAddressfield

Kopier til adressefeltet, eventuelt trippelklikk --> Gå til nettadresse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

irriterende at de deaktiverer auto dropdown når du oppgraderer, hva er poenget, bruker ikke folk denne funksjonen?

Nei ... Men so ser eg nesten aldri på den lista, og eg bruker uansett meir tastatur enn mus, so eg ville truleg heller brukt Alt + D fulgt av piltast ned i dei fleste tilfelle.

 

Reknar med du veit korleis du aktiverer den, men kan nemne det om andre skulle lure (kjelde):

opera:config#UserPrefs|ShowDropdownButtonInAddressfield

Kopier til adressefeltet, eventuelt trippelklikk --> Gå til nettadresse.

 

Nydelig, plaget meg at de fjernet den.

Lenke til kommentar

Har du noen egne userjs filer i Opera kan det være disse som er grunnen.

 

Instillinger->avansert->innhold->javascript alternativer->mappe for egne javascript filer

 

Mappen som det vises til der inneholder sikkert noen javascript filer. En av disse skal "forbedre" utseendet til wikipedia. Finn ut hvilken og slett den.

 

 

   Tusen takk, Thor. Det gjorde susen!

Lenke til kommentar

Yo, Opera oppfører seg snodig når jeg søker på google rett fra adresselinja.

 

La oss si jeg tar et søk fra en blank fane og trykker inn på et av resultatene. Hvis jeg da trykker "bakover" går det helt tilbake til den blanke siden, og ikke tilbake til resultatene.. Hva er det for no rart?

Lenke til kommentar

I den/de siste versjonene av Opera (husker ikke når jeg oppdaget problemet) så har jeg fått problemer med "google suggestons" når jeg bruker søkefeltet. For det er helt naturlig å trykke pil ned for å velge et av forslagene, gjerne det første siden det veldig ofte stemmer med det jeg vil ha, men i det siste har jeg endt opp med å søke i Bing pga "Google søk etter *** " står som automatisk valgt når en skriver inn søket. Er det en måte å endre dette på?

Håper jeg beskrev problemet forståelig :)

 

 

 

post-57713-0-14591300-1310310183_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I den/de siste versjonene av Opera (husker ikke når jeg oppdaget problemet) så har jeg fått problemer med "google suggestons" når jeg bruker søkefeltet. For det er helt naturlig å trykke pil ned for å velge et av forslagene, gjerne det første siden det veldig ofte stemmer med det jeg vil ha, men i det siste har jeg endt opp med å søke i Bing pga "Google søk etter *** " står som automatisk valgt når en skriver inn søket. Er det en måte å endre dette på?

Håper jeg beskrev problemet forståelig :)

 

 

 

post-57713-0-14591300-1310310183_thumb.jpg

 

Høyreklikk på toolbaren og velg reset to default :)

Lenke til kommentar

Har problem med at Opera glemmer Hurtigvalg/Speed Dial dersom PCen kræsjer. De riktige sidene ligger fortsatt inne på Opera Link, men jeg ser bare 2 x vg.no på min skjerm. Dersom jeg fikser alle snarveiene igjen, går det som regel noen dager så oppdaterer den seg, og jeg får da dobbelt opp med sider. Fins det en måte å manuelt få speed dial til å hente inn versjonen fra Opera Link?

Lenke til kommentar

siste versjon av opera er helt fucka til meg, må veldig ofte laste inn nettsider flere ganger fordi den bare laster en liten del av nettsiden. og på mange youtube-videoer må jeg scrolle ned på siden, slik at jeg ikke ser videoen, og så scrolle opp igjen får å kunne se den. de små blå merkene som viser at en fane er ferdig loaded er også borte. tror jeg har hatt flere problemer og, men husker ikke nå. wtf opera?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...