Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. C300 os og programmer ligger på.

 

 

 

Hadde jeg ikke vært med fra tidenes morgen (Opera 5 med reklame) så hadde jeg kastet Opera på døren. I tillegg er jeg svært glad i Opera links og .wand fila og mulighetene for userscripts.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Bildene på bloggen min blir seende slik ut:post-44035-0-86775300-1299675446_thumb.pngAltså bildene blir komprimert på en rar måte, og det er kun i Opera det er slik. Er det noen innstillinger som kan fikse opp i dette? :) Videre så "virker" ikke linker når jeg dra musepekeren over de, altså ikonet til musa endrer seg ikke.. bruker man Safari eller FF så endrer dette seg til en hånd med en finger som indikerer at dette er en klikkbar link.

Tøm all cache, og prøv igjen.

Alternativt kan du høyreklikke på bildene, og velge "åpne bilde". Vises det feil i denne nye visningen, vil en refresh (F5) tvinge oppdatering.

Lenke til kommentar

Ny Windows 7 installation, og Opera oppfører seg veldig merkelig.

 

Mange nettsider har url til siden skrivd øverest til venstre, denne scroller med siden.

 

I tillegg ligger det en bunch av RSS ikoner nedoever, også helt til venstre.

 

diskusjon.no har dette feks., ser ut som de ligger i en egen frame.

I tillegg er den dropdown boksen under brukeren din alltid nedfelt.

 

HALP !

Lenke til kommentar

Bildene på bloggen min blir seende slik ut:

 

post-44035-0-86775300-1299675446_thumb.png

 

Altså bildene blir komprimert på en rar måte, og det er kun i Opera det er slik. Er det noen innstillinger som kan fikse opp i dette? :) Videre så "virker" ikke linker når jeg dra musepekeren over de, altså ikonet til musa endrer seg ikke.. bruker man Safari eller FF så endrer dette seg til en hånd med en finger som indikerer at dette er en klikkbar link.

 

Du har feil i koden noen plass.

Opera misliker kodefeil, og er veldig lite tolerang mot feil :p

 

Noen som vet hvordan å automatisk oppgade proxy uten å reinstallere? Det har plaget meg en stund nå, og har fortsatt ikke fått svar på det.

Det stemmer ikke at Opera er lite tolerant mot feil. Tvert imot. Den ble skrevet fra bunnen for å nettopp takle råtten kode. Og her ser det faktisk ut til at det ikke er en feil med Opera, men at den driver med browser-sniffing og dermed diskriminerer Opera.

Lenke til kommentar

Bildene på bloggen min blir seende slik ut:

 

post-44035-0-86775300-1299675446_thumb.png

 

Altså bildene blir komprimert på en rar måte, og det er kun i Opera det er slik. Er det noen innstillinger som kan fikse opp i dette? :) Videre så "virker" ikke linker når jeg dra musepekeren over de, altså ikonet til musa endrer seg ikke.. bruker man Safari eller FF så endrer dette seg til en hånd med en finger som indikerer at dette er en klikkbar link.

 

Du har feil i koden noen plass.

Opera misliker kodefeil, og er veldig lite tolerang mot feil :p

 

Noen som vet hvordan å automatisk oppgade proxy uten å reinstallere? Det har plaget meg en stund nå, og har fortsatt ikke fått svar på det.

Det stemmer ikke at Opera er lite tolerant mot feil. Tvert imot. Den ble skrevet fra bunnen for å nettopp takle råtten kode. Og her ser det faktisk ut til at det ikke er en feil med Opera, men at den driver med browser-sniffing og dermed diskriminerer Opera.

 

Det burde det være enkelt å finne ut av.

Du kan kamuflere Opera som firefox eller IE. Prøv å gjør det og se om det blir bedre. Du må nok slette cache osv. mellom hver gang, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Ny Windows 7 installation, og Opera oppfører seg veldig merkelig.

 

Mange nettsider har url til siden skrivd øverest til venstre, denne scroller med siden.

 

I tillegg ligger det en bunch av RSS ikoner nedoever, også helt til venstre.

 

diskusjon.no har dette feks., ser ut som de ligger i en egen frame.

I tillegg er den dropdown boksen under brukeren din alltid nedfelt.

 

HALP !

 

Klarte og finne ut av det.

 

Var sikkert autopagirizer som var skyldneren. Fjernet alt av userJS som jeg hadde liggende, og da ble det borte.

 

 

En annen ting; Hvorfor henger Opera ved lastning av Java? Man kan jo ikke gjøre noe annet når det skjer (feks nettbank)

Lenke til kommentar

Jeg er blitt litt lei av opera, så jeg skal prøve å bruke IE9 fremover, og eventuelt laste ned FireFox 4 når det dukker opp.

Mye fordi Opera ALDRI fikser ting som irriterer meg, og det har en tendens til å henge i flere sekunder. Hvis jeg holder på å installere noe samtidig, så hender det Opera fryser til isntallasjonen er ferdig. Flash videoer går ganske sakte hvis jeg ikke setter dem i Fullscreen, men funker glimrende i andre browsere... som er litt merkelig.

Men de har fikset den rendering feilen som jeg klaget på tidligere da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kan noen si meg hvordan jeg får endret CTRL+SHIFT+Venstre musetast til CTRL+Venstre musetast?

 

Jeg vil åpne lenker i nye bakgrunnsfaner på en enkel måte, og siden jeg er vant med CRTL+Venstre musetast fra Chrome, Firefox osv. vil jeg ha muligheten til dette i Opera også.

 

Jeg har forresten prøvd å endre det under "Preferences\Advanced\Shortcuts", uten hell.

 

 

Lenke til kommentar

Kan noen si meg hvordan jeg får endret CTRL+SHIFT+Venstre musetast til CTRL+Venstre musetast?

 

Jeg vil åpne lenker i nye bakgrunnsfaner på en enkel måte, og siden jeg er vant med CRTL+Venstre musetast fra Chrome, Firefox osv. vil jeg ha muligheten til dette i Opera også.

 

Jeg har forresten prøvd å endre det under "Preferences\Advanced\Shortcuts", uten hell.

Trykker du på scrollhjulet på musen så åpner du linker i bakgrunnsfaner. Vet det ikke var det du spurte om, men det må vel være lettere enn å trykke CTRL+venstre musetast.

Lenke til kommentar

Trykker du på scrollhjulet på musen så åpner du linker i bakgrunnsfaner. Vet det ikke var det du spurte om, men det må vel være lettere enn å trykke CTRL+venstre musetast.

 

Jeg gjør selvfølgelig det til vanlig på den stasjonære PC-en, men på laptopen er ikke det like enkelt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...