Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Hei hå!

 

For en stund siden var det noen som postet et script som gjør slik at adressen vises i nede i venstre hjørnet med hvit bakgrunn (men uten statusbar) når man hoverer over URLs. Har brukt det lenge, men nå har jeg ny PC og ny version av Opera og aner ikke hvor det er lenger.

 

Noen som kjenner til scriptet og vet hvor det befinner seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innstallerte Opera på nytt for litt siden. Hver gang jeg søker etter noe på Google og så skal åpne ett av treffene ved å kun trykke på linken åpnes den i en ny fane og jeg blir automatisk flyttet til denne nye fanen. Før jeg innstallerte Opera på nytt funket det fint å velge Innstillinger for søk i google og fjerne haken for Vis søkeresultater i et nytt nettleservindu. Nå er dette glemt hver gang jeg starter Opera på nytt. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar

Dere guruen kan være mitt siste håp! For et par dager siden så klarte jeg å ødelegge en automatisk opera oppdatering. Aner ikke helt om jeg alt+f4'a eller hva jeg gjorde. Fikk haugevis med feilmeldinger og endte opp med å kjøre en eller annen merkelig version av opera som tydeligvis lå på harddisken.

 

Etter denne hendelsen får jeg rett og slett ikke integrert Orbit Downloader med opera. Eller, jeg får opp orbit når jeg laster ned filer og sånn, men høyreklikkmenyen som var mitt bruksområde er borte. I en større bildetråd eller bildegallerier med thumbnails kunne jeg høyreklikke, velge "grab all" og den lastet ned alle bildene (ikke thumbnailsene). Nå har jeg klart å rota bort den menyen og jeg merker hvor avhengig jeg var av den.

 

Noen som vet om ett alternativ som har samme funksjon (altså laste ned mange bildelinker som bilder kjapt), evt har peiling på hvordan jeg skal få fikset ting? Har prøvd å reinstallere begge programmene men de nekter å kose slik jeg vil..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen triks til hvordan få Home-knappen til å sende personen til speed-dial vinduet? Jeg prøver å gjøre datamaskinen til bestemor enklere å bruke. En av tingene hun sliter med er bruken av faner og multitasking. Her er det en fane av gangen som gjelder og da bør Home sende henne til Speed dial vinduet. Håper det finnes noen fornuftig løsning på dette. :)

Lenke til kommentar

Ja, spilte nylig Modern Warefare 2 uten problemer. Specs på pc står i signaturen. Dette problemet har irritert meg en god stund nå (dvs, gjennom flere Opera versjoner). Laptopen lagger ikker. I tillegg er det en delay når jeg trykker på ny fane. Tar liksom 1.5 - 2 sekund før det åpnes en ny. Clean install har som sagt ikke hjulpet. Kan dette skyldes java/flash?

Lenke til kommentar

Har du på Smooth Scrolling / Jevn rulling? Hvis ja, prøv å skru det av (Innstillinger > Avansert).

 

Hvis du sitter på Windows, kan det jo ha noe å gjøre med innstillingene satt under Systeminnstillinger > Ytelse. Er en 2-3 valg der som kan påvirke hvordan du scroller i vinduer. Sett valgene på toppen til best ytelse, og se om det hjelper.

 

Får du forresten de samme symptomene i f.eks. Internet Explorer?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et par spørsmål til, håper ikke jeg er i veien.

 

Når jeg åpner linker fra eksterne kilder som f.eks Skype eller MSN åpnes de i privat tab. Dette gjør slik at jeg ikke er automatisk logget inn på nettsider dersom jeg blir linket til innhold på en side jeg er registrert på. Dette er vel.. irriterende, og jeg aner ikke hvorfor det skjer. Noen som vet hva grunnen til at et åpnes i privat tab er?

 

Andre spørsmål; når jeg trykker på linjen mellom fanene og adresselinja med midterste museknapp (hvis jeg bommer når jeg skal lukke eller åpne faner) blir størrelsen på fanene maksimert slik at jeg ser et miniatyrbilde av fanenes innhold. Dette er i veien siden det dekker en for stor del av skjermen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å deaktivere det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...