Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, orsak misforståinga. Har berre tre knappar på musa mi, men du kan prøve dette:

 

Alt + P --> Avansert --> Snarvegar. Rediger museoppsettet. Legg til ei ny handling, sikkert under «Browser window». Skriv inn Button4, Button5, e.l. i det fyrste feltet, og «Save image» i det andre (det er autofullføring av denne).

 

Har aldri gjort dette sjølv, so det er eigentleg berre gjetting. Ingen garantiar for at det virker.

Lenke til kommentar

Ser at Opera har forandret på adressefeltet i nyeste versjon. Er det mulig å få dette til å oppføre seg som det gjorde før denne versjonen?

 

Eksempel: Wikipedia har en fin oversikt over tabellene/standings i NFL og jeg søker ofte etter "2011 NFL Season". I forrige versjon kunne jeg skrive "w 2011 n" og få opp 2011 NFL Season som valg nederst i forslagene (den kommer med forslag basert på tidligere søk, w er koden for wikisøk).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Rart problem men om det er noe med Opera 11.60 eller om det er jobbens proxy'er som sliter aner jeg ikke.

 

På jobben så kjører vi proxy servere via pac config adresse (auto oppsett av proxy servere). Tror det er 2 proxy'er en primær og en backup.

 

Når jeg kjører IE8 eller Firefox så er det dønn stabilt stort sett (når linjene fungerer da, det er ett annet kapittel for seg selv), men Opera er ustabil i den forstand at når jeg åpner opera og surfer litt, har kanskje 5-6 faner oppe. Så etter alt fra 5 minutter til 60-120 minutter så får jeg ikke lastet noen nye eller de fanene som er åpne med F5 lenger. Jeg må stenge Opera helt, og når jeg åpner igjen så fungerer det som regel i 5-120min lengre igjen. Tidsrom for når det "henger" er helt vilkårlig og det er ikke alltid det fungerer å stenge og stare igjen.

 

Jeg har på Win XP med alle SP og oppdateringer prøvd å reinstallere Opera 11.60, har også til og med installert clean ved å slette profil og program mapper etc. Ingen løsning.

 

IT på jobben har også nå nylig installert Win7 32bit. Det samme skjer der. Win7 install var også med full format av disken, så ikke noe som henger igjen der.

 

Så det rare er at IE og FF fungerer stabilt og Opera har blitt reinstallert clean og også prøvd å formatere og installere win7 istedenfor xp...

 

Mystisk at Opera plutselig ikke vil laste sider helt sånn ut av det blå.

 

Noen som har vært borti noe lignende eller har tips til potensielle løsninger?

Lenke til kommentar

Har også et spørsmål:

 

Hvordan kan jeg deaktivere at faner legger seg oppå hverandre om jeg slipper dem på hverandre.

Ideen om fanegrupper er god, men den er svært dårlig slik den fungerer nå.

 

95% av fanegruppene mine er at jeg bommer på hvor jeg legger fanene.

post-74970-0-88727700-1327107273_thumb.png

 

 

 

Og et spm til:

Er det flere som har merket at de siste versjonene har vært svært ustabile i forbindelse med flash?

Flash slutter stadig å virke i opera, og jeg må starte opera på nytt for å rette opp problemet.

Skjer spessielt mens jeg ser på youtube filmer.

post-74970-0-71470700-1327115752_thumb.png

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Har samme problem.

Og etter jeg har oppgradert til siste versjon av Opera har et annet problem oppstått.

Opera er supertregt, bruker godt over en GB minne!

 

Har samme problem.

Og etter jeg har oppgradert til siste versjon av Opera har et annet problem oppstått.

Opera er supertregt, bruker godt over en GB minne!

post-74970-0-44858700-1327885046_thumb.pngpost-74970-0-28193200-1327937710_thumb.png

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...