Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker igoogle som hjemmeside, men er nødt til å skru på "indentifisere som firefox" for at ting skal fungere (åpne mail blant annet). Nå kommer ikke lenger siden opp skikkelig (når "identifiser som firefox" er skrudd på), i stedet vises kun bakgrunnen og søkefeltet. Om jeg endrer til å indentifisere som IE eller opera, vises siden, men den fungerer altså ikke. Jeg trodde browsersniffing var fyfy om dagen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen småting jeg ønsker litt hjelp med.

 

1. Hele fire ganger idag og utallige ganger siste uken har jeg klart å stable faner oppå hverandre. Jeg bruker funksjonen veldig sjeldent så jeg lurte på hvordan den kan deaktiveres.

 

2. Jeg har min Gmail i Opera og bruker IMAP for å hente denne. Hver gang jeg mottar en epost dukker den opp dobbelt i Opera sin innboks. Hvorfor og hvordan fikse?

Lenke til kommentar

1. Hele fire ganger idag og utallige ganger siste uken har jeg klart å stable faner oppå hverandre. Jeg bruker funksjonen veldig sjeldent så jeg lurte på hvordan den kan deaktiveres.

Har en del sider tilbake spurte jeg om det samme, brukte en del timer på å finne ut av det, og konkluderte med at det ikke fantes noen løsning tdd.

Værste funksjonen som er blitt implementert i opera til nå.

Lenke til kommentar

Har ett problem at det er omtrent umulig og taste inn tekst (gjelder alle sites), fordi Opera fjerner focus fra det feltet jeg skriver i, etter 1-3 sekunder. Så jeg ender opp med og skrive alt i notepad for og paste inn :(

 

Kjører windows 7, 64bits, siste versjon av Opera.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ett problem at det er omtrent umulig og taste inn tekst (gjelder alle sites), fordi Opera fjerner focus fra det feltet jeg skriver i, etter 1-3 sekunder. Så jeg ender opp med og skrive alt i notepad for og paste inn sad.gif

 

Kjører windows 7, 64bits, siste versjon av Opera.

Det kan selvsagt være opera som gjør dette, men har mer tro på at et eller annet program eller add-on stjeler fokus fra programmet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ett problem at det er omtrent umulig og taste inn tekst (gjelder alle sites), fordi Opera fjerner focus fra det feltet jeg skriver i, etter 1-3 sekunder. Så jeg ender opp med og skrive alt i notepad for og paste inn sad.gif

 

Kjører windows 7, 64bits, siste versjon av Opera.

Det kan selvsagt være opera som gjør dette, men har mer tro på at et eller annet program eller add-on stjeler fokus fra programmet.

 

Ja har troen på dette selv også, og problemet er ikke borte.

 

Jeg ser bare dette i Opera, skrive i notepad går feks helt fint.

Lenke til kommentar

Limer inn mitt innlegg fra aksjetråden her, i håp om respons fra folk med greie på Opera:

 

Jeg vurderer seriøst å kjøpe en aksjepost på 5-10 000 kroner i Opera Software. Jeg er gira på å beholde den i noen år, i håp om at Opera virkelig kan blomstre. Vi snakke om en aktør med over to hundre millioner brukere og er markedsledende i mobile nettlesere. Hvis ting går rett vil Opera fortsette å være et sentralt selskap i land som Kina, Russland, India og Brasils oppblomstring i bruk av mobil web browsing.

 

I tillegg har Opera en lovende andel i markedet for reklame på mobilnettsteder gjennom å eie AdMarvel. Om noen år er kanskje nettreklame på mobil et like stort marked som nettreklame på desktop.

 

Poenget er at Opera er en av veldig få aksjer som virkelig kan eksplodere hvis ting går veien. En våt drøm hadde vært NASDAQ-notering. Fra neste kvartal oppgis alle nøkkeltall i USD og forrige års Opera Capital Markets Day på Times Square kan kanskje indikere en flørt med NASDAQ? I tillegg virker det som Opera er vel drevet om dagen, de har solide marginer.

Jeg trenger argumenter imot. Er dette et fint langsiktig investeringsobjekt?

 

Les gjerne litt på denne Opera-propagandaen i tillegg, det virker som om Opera kan være kraftig underpriset sett i forhold til lignende IT-selskaper notert i USA.

 

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2088861

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2090752

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2092844

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2094056

Endret av TiD
Lenke til kommentar

Når det er en så liten sum så kan jeg ihvertfal si deg en ting:

 

- Du tjener mer om du bruker tiden i kassa på rimi en å invistere 500-1000 i Opera.

 

 

Opera kan selvsagt mangedoble seg, men det er vel ærlig talt ureelt.

Kanskje du tjener litt, et par hundre om du er heldig, men det er ikke sikkert det er verd tiden du har brukt på aksjeren.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...