Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Men hvorfor skal en alltid skylde på alle andre. Skal ikke Opera for en gangs skyld tilpasse seg andre når en ser generelt at ingen andre vil tilpasse seg dem?

 

Laveste kvalitet til og med lagger i opera. Chrome, IE, firefox klarer fint 1080p...

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Sikker på at Firefox funker bedre? IE krever egen Flashplayer, mens Chrome har egen innebygd, men Firefox og Opera skal i utgangspunktet benytte seg av den samme. Oppdater flash og se om det hjelper :)

 

Og det er ikke snakk om å skylde på andre, men at det rett og slett ikke er noe de kan gjøre noe med. Det er en grunn til at det heter tredjeparts plugin. Den dagen det er native HTML5 video med WebM-plugin som lugger kun i Opera så skal du få klage på dem ;)

 

Det kan selvfølgelig hende det er noe rart med din installasjon og da skal vi se mer på det, men prøv først å oppdatere flash du :)

Lenke til kommentar

Så du vil at alle nettleserne skal tilpasse seg de 700 standardene som finnes? Hvorfor skal ikke nettet følge en standard?

 

Dessuten lagger det IKKE på noen av mine maskiner, har du en p1 333mhz cpu og 32 MB ram så forstår jeg problemet.

 

Min maskin klarer glatt 1080P fra youtube, selv i flash som ikke er laget for å vise videoer egentlig.

 

Min versjon av flash er 10,2,152,32

sjekk din her: http://www.adobe.com/software/flash/about/

Last ned nyeste versjon her: http://get.adobe.com/flashplayer/

 

Dersom dette ikke løser problemet ditt så tipper jeg du har noen programmer i bakgrunnen som bruker mye cpu.

Lenke til kommentar

Så du vil at alle nettleserne skal tilpasse seg de 700 standardene som finnes? Hvorfor skal ikke nettet følge en standard?

 

Dessuten lagger det IKKE på noen av mine maskiner, har du en p1 333mhz cpu og 32 MB ram så forstår jeg problemet.

 

Min maskin klarer glatt 1080P fra youtube, selv i flash som ikke er laget for å vise videoer egentlig.

 

Min versjon av flash er 10,2,152,32

sjekk din her: http://www.adobe.com/software/flash/about/

Last ned nyeste versjon her: http://get.adobe.com/flashplayer/

 

Dersom dette ikke løser problemet ditt så tipper jeg du har noen programmer i bakgrunnen som bruker mye cpu.

You have version 10,2,152,32 installed

 

Litt mer smooth nå, men langt i fra perfekt.

 

Tror ikke maskin skal være noe problem. Specs står i signatur.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg har et lite irriterende problem her folkens. Jeg kommer ikke inn på gmail når jeg bruker opera. Det er egentlig ikke et stort problem da jeg pleier å bruke en egen epostklient, men den fungerer ikke merkelig nok på alle nettverk. Jeg kjører (sist jeg sjekket) siste offisielle versjon av Opera. Jeg har også skrudd av flash, mulig det er det som er problemet, men håper noen andre har et bedre forslag. Jeg kjører også OSX hvis det skal ha noe å si. Legger med et bilde som viser hvordan nettsiden vises etter den har lastet inn.

post-71711-0-34667400-1299324146_thumb.png

Lenke til kommentar

opera begynner virkelige å bli mer og mer ubrukelig for hver oppdatering. Nå hakker bildet i youtube ca. hver fjerde sekund :)

Fungerer fint her... Høres ut som et problem med PCen din.

 

Men hvorfor skal en alltid skylde på alle andre. Skal ikke Opera for en gangs skyld tilpasse seg andre når en ser generelt at ingen andre vil tilpasse seg dem?

 

Laveste kvalitet til og med lagger i opera. Chrome, IE, firefox klarer fint 1080p...

Opera har da tilpasset seg for lengst, i og med at YouTube fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Bildene på bloggen min blir seende slik ut:

 

post-44035-0-86775300-1299675446_thumb.png

 

Altså bildene blir komprimert på en rar måte, og det er kun i Opera det er slik. Er det noen innstillinger som kan fikse opp i dette? :) Videre så "virker" ikke linker når jeg dra musepekeren over de, altså ikonet til musa endrer seg ikke.. bruker man Safari eller FF så endrer dette seg til en hånd med en finger som indikerer at dette er en klikkbar link.

Lenke til kommentar

Bildene på bloggen min blir seende slik ut:

 

post-44035-0-86775300-1299675446_thumb.png

 

Altså bildene blir komprimert på en rar måte, og det er kun i Opera det er slik. Er det noen innstillinger som kan fikse opp i dette? :) Videre så "virker" ikke linker når jeg dra musepekeren over de, altså ikonet til musa endrer seg ikke.. bruker man Safari eller FF så endrer dette seg til en hånd med en finger som indikerer at dette er en klikkbar link.

 

Du har feil i koden noen plass.

Opera misliker kodefeil, og er veldig lite tolerang mot feil :p

 

 

 

 

Noen som vet hvordan å automatisk oppgade proxy uten å reinstallere? Det har plaget meg en stund nå, og har fortsatt ikke fått svar på det.

Lenke til kommentar

Etter bytte til ny SSD (byttet ut gammel SSD) har jeg store problemer med lagg/heng i nettleseren, dette skjer tilfeldig og er spesielt merkbart når jeg åpner og lukker faner. Denne laggen har nå over tiden blitt mer og mer irriterende så derfor oppsøker jeg hjelp fra dere. Hva kan jeg gjøre for å redusere denne laggen?

 

Det skjer ikke når jeg scroller eller er inne på siden, kun ved lukking og åpning av faner og sider. Det skjer på ren installasjon uten modifikasjoner, addons eller custom javascript filer.

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på at du ikke merker det samme utenfor nettleseren?

Eldre SSD disker kan ha problemer med mange små tilfeldige skrivinger, noe jeg vil anta at caching av data er.

(Tilfeldige IOPS, ikke det samme som sekvensielle IOPS)

På anandtech.com hadde en problemer med at mac'en hans hengte seg hver gang han mottok en melding på msn,

og dette var med en SSD.

 

Nyere SSD disker i dag burde ikke ha dette problemet i nevneverdig grad, Når jeg kjøpte SSD, så var det intel X25-M,

for på den tiden, så var det den eneste forbruker-SSD som ikke hadde slike problemer.

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet. Åpne en ny fane kan ta opptil 4 sekunder. Da snakker vi om en maskin som har 4ghz 4 kjerner. 8gb ram. Scrolling lagger til tider ekstremt. Har kjørt ren installasjon hvertfall 10 ganger. Sinnsykt irreterende. Har vell i grunn gitt opp i å finne ut problemet. Er kun på den stasjonære med SSD jeg sliter. Laptopen er smooth. Enkelte ganger kan jeg skrive inn hele adressen til en ny fane før fanen i det hele tatt viser. Når jeg skriver dette innlegget så henger bokstaven når jeg skriver. Et helt ord spretter opp etter at jeg har skrevet det.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...