Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+3124

Opera har kommet i versjon 12 i dag. Fremdeles har de problemet med at feks forumet ikke laster seg ferdig, og at det er flere «elementer» som henger i adresse-baren. Hvordan få skikk på dette?? Det er ikke morsomt å måtte refreshe forumet 2 - 3 ganger for at det skal laste seg ferdig..

 

Dette har vært en problem med Opera så lenge jeg kan huske. Og er hovedårsaken til at jeg ikke går over til den på fast basis! Bruker en ekstern ad-block. Kan det ligge noe der??

Lenke til kommentar

Ofte har slik problemer løst seg ved clean install. Men da mener jeg «virkelig clean» install; altså at du manuelt må sørge for at %appdata%-mappen (windows) eller ~/library-mappen (mac) ikke inneholder Opera-referanser. Dette er tungvindt, og i tillegg mister man alt av instillinger, historikk, wand, etc etc. (Bruker man OperaLink er ikke dette noen krise, siden alt dermed ligger i skyen)

 

Det finnes sikkert gode guider til hvordan man finner og sletter skjulte Opera-system-mapper på nettet :-)

Lenke til kommentar

Noen andre som plutselig har fått problemer med "Hardware.no Dynamisk" skin på forumet i Opera 12? Det er plutselig blitt for bredt hos meg, så jeg er nødt til å scrolle sidelengs... "Diskusjon Dynamisk" oppfører seg ordentlig, og det er ikke problemer i IE (ergo det er vel Opera som er synderen på en eller annen måte?)... Har prøvd å slette cookies og cache, men ingenting ser ut til å hjelpe...

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjører Windows Xp på en gammel stasjonær maskin. Etter at Opera 12 kom her om dagen vises ikke miniatyrbildene til fanene.

 

Blir i lengden slitsomt å gjette seg til hvor den fanen jeg skal bruke ligger.

 

Noen som vet hvordan man kan fixe dette?

 

 

operasprsmldiskusjonno1.png

 

Håper på svar.

 

 

Mvh Movikong

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan fixe dette?

Prøv å deaktivere «Show close button on each tab». Mer en workaround enn en løsning, men...

 

Takk for bra svar!

 

Men hvordan får man da stengt fanene? Med så mange faner oppe er det en fordel å kunne stenge noen av de innimellom.

 

 

Mvh Movikong

Lenke til kommentar

Prøvde å søke etter dette men søkemotoren var ikke helt med meg:

Med Opera 12 opplever jeg på en del nettsider som tidligere har fungert helt normalt, at noen av tekstlinjene kommer dobbelt, gjerne med bunnen eller toppen av linjen kuttet litt. Samme skjer med bilder på disse nettsidene.

Hvis jeg scroller ned og opp igjen, slik at linjer og bilder som er hakket/gjentatt kommer utenfor vinduet og inn igjen, så blir det ok, men da oppstår gjerne samme feil et annet sted litt lengre opp eller ned på siden.

 

Det skjer på hw.no og flere andre sider som har funket normalt i forrige versjon av Opera. Har sett dette både i 32bit og 64bit versjon av nettleseren. Har ikke hardware-aksellerasjon aktivert, men har sett det også med aksellerasjon aktivert.

Er det noen kjent fiks eller workaround for dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...