Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har problemer med trådløst nettverk og WPA?

 

Eg har en Linksys WRT-54GL med DD-WRT på som er satt opp med WPA og TKIP.

Eg får ikke iPod Touch til å koble til dette nettverket. Andre enheter klarer det uten problemer. Og ja, rett nøkkel blir skrevet inn :)

 

For å omgå problemet har eg opprettet et ekstra WLAN med WEP. En midlertidig ikke ønskelig løsning :)

 

Kjøpte den for noen dager siden(Touch'en) og den er oppgradert til 2.0.1. Ikke jailbreaket.

Lenke til kommentar

En kammerat har akkurat kjøpt seg iPod Touch, og han henvendte seg til meg, siden jeg alt har en, så her er cluet:

 

Når jeg skrur den på så kommer det: "Koble til Itunes" , og når jeg gjør det så får jeg beskjed om å skrive inn en kode, som jeg ikke har lagt inn eller han. Kan det være noen pinkode eller noe?

Endret av hagengutten
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt "kart". Altså så går jeg midt i byn (Bergen).. så kan jeg jo ikke søke opp hvor jeg er og hva jeg må gjøre for å komme her og der - uten internett.. Det er jo umulig å finne internett midt i byn..?????? :?

 

Ja, jeg er helt neig, er jo egentli helt idiotisk, forstår ikke hva de tenker på!?!

Lenke til kommentar

Det er en tjeneste som kun(i følge specs) skal fungere i USA, Canada og Australia.

 

Tjenesten går da ut på at den finner possisjonen din ut i fra de trådløse tilgangspunktene som du har rundt deg. Systemet må da på forhånd kjenne possisjonen til tilgangspunktene. Ut i fra dette vil den da kunne finne ut(mindre nøyaktig en GPS) hvor du er.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke det at de har åpne nettverk i USA, og ikke i Norge. Det er jo feilinformasjon.

 

Poenget er at tjenestetilbyderen Apple bruker i denne sammenheng kun kjenner possisjonen til trådløse nettverk i USA, Canada og Australia. Nettverkene trenger heller ikke å være åpne for at dette skal fungere.

 

Så om Apples tjenestetilbyder hadde hatt en oversikt over trådløse nettverk i Norge, med possisjonen til disse, så hadde tjenesten også fungert ypperlig her til lands.

 

OBS: med ypperlig så mener eg at den hadde fungert like bra som i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...