Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Slik eg har forstått det så er den eneste grunnen til å jailbreake telefonen at man får tilgang til tredjeparts programvare som ikke er godkjent og distribuert av Apple?

 

Dersom så er tilfelle, hvilke programmer er det som da er tilgjengelig som gjør at arbeidet med å jailbreake den er verdt det? Naturligvis varierer det jo hvor lang tid det går i det, men min oppfattning er at enkelte kan bruke veldig lang tid på det.

 

Personlig kjøpte eg min for litt over ei uke siden og eg oppdaterte rett til siste versjon. Måtte betale, som naturligvis var surt, men ikke store summen til tross. Og etter det har eg stort sett funnet alle programmene eg har hatt behov for. Hva mer finnes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har forstått det helt rett Nomore. Man får et eller to programmer ala AppStore som lar deg innstallere programvare til din iPod Touch. Du mister garantien ved jailbreak, men med en restore i iTunes skal det ikke være mulig å se at du har jailbreaket. (Det er mye usikkerhet rundt om du får garantien tilbake eller om du egentlig bryter den og bare dekker over det!)

 

Uansett, fordelen med å jailbreake er ikke så altfor mange programmer enda, men at du får tilgang til den via en SSH (Slags FTP opplegg). Ellers kan man skaffe spill og programmer til Touchen som er lagt ut på diverse torrentsider osv og legge over til Touchen. Da sparer man jo en del penger på 10-dollars programmene, men dette er vel egentlig ulovlig (grunnet nedlastning av programvare!).

 

En annen ting er at du kan laste ned themes til Touchen, altså bytte ut bakgrunnsbilder, ikoner og til med "text-strings". For eksempel kan du bytte ut "Lås opp" teksten med for eksempel "Navn" eller noe annet du kommer på.

Lenke til kommentar

Takker. Da ser eg ikke helt grunn for min del å jailbreake.

 

Når det gjelder å måtte betale for en oppdatering av programvaren synes eg det er litt horribelt i grunn. Nå er det jo en større oppgradering(v1 til v2) og slike versjoner må man tradisjonelt sett betale for. Men, slik eg har forstått det, og eg kan jo ta feil, så inneholder v2 fiks på en del bug fra v1, og samtidig kommer den med en del funksjoner som skulle vært med v1?

Lenke til kommentar
Bruker det 2.0 software med tilkobling til Exchange?

 

I så fall, skru av push og sett den til å hente data hvert 15e minutt i stedet. Tre-dobler batteritiden din.

Ikke dumt forslag :)

 

Slo meg også at batteritiden var litt kortere en ventet. Push slo meg ikke som en årsak engang.

Får prøve dette :)

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen som har en ide om hvordan jeg kan overføre sangene fra Touchen min til en PC? Har googlet i hele kveld, men finner liksom ikke noe. Prøvde en trial versjon, men den gikk bare for 100 sanger.

 

Ellers lurer jeg på en ting til: Jeg har versjon 1.5 på Ipoden min nå, hadde jailbreaket 1.4 før. Men er det vits å oppgradere til v.2.0 ? Det koster jo litt, men er det verdt det så bør det jo gå ann. Hva får jeg med egentlig? Og med dette app store, der må jeg betale for alle appsene, sant?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd å få hotmailen inn, men mener å huske at en jeg kjenner klarte det. Han fant en eller annen guide via Google som fungerte.

 

Hvis du jailbreaker v2.0 får du jo faktisk oppgraderingen gratis, i tillegg til at du kan skaffe deg programmene gratis fra andre "eksterne kilder".

 

EDIT: Link til Hotmail på iPhone / iPod Touch

Endret av chberge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...