Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg har en kenwoodmaskin som jeg har arvet av min mor da hun kjøpte seg ny. Den er like gammel som meg men fungerer som gull.

 

Nå har jeg vært så tvers igjennom sliten etter jobb den siste tiden at det ikke har blitt noe brødbaking. Delt på husarbeidet mer enn vanlig har vi også gjort. Har lært meg ett lurt lite triks:

 

Sier bare: Kjærest, kan ikke du ta ut av oppvaskamaskina, så skal jeg sette på ei maskin klær og brette klærne i tørketrommelen. Vips en ting jeg slipper å gjøre.

 

I dag planlegger jeg at han skal lage kyllingwok til middag, mens jeg tar med meg hundene og går tur i rufseværet. Vips, en ting jeg slipper å gjøre.

 

Veldig deilig når formen ikke er helt slik den var før :ph34r:

 

Og kjøttkaker MÅ jo lages selv. Det er jo så enkelt at det ville være dumt å la være. Og så utrolig godt. 450g kjøttdeig, en dæsj potetmel, en dæsj melk og krydder - form til kjøttkaker i passe størrelse, steik. Lag sausen, og la kjøttkakene ligge i saus som småkoker en liten stund før servering.

 

Samme fremgangsmåte for å lage hjemmelagde hamburgere, bare at du må forme de annerledes . Store hjemmelagde hamburgere :love:

 

Sulten :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og kjøttkaker MÅ jo lages selv. Det er jo så enkelt at det ville være dumt å la være. Og så utrolig godt. 450g kjøttdeig, en dæsj potetmel, en dæsj melk og krydder - form til kjøttkaker i passe størrelse, steik. Lag sausen, og la kjøttkakene ligge i saus som småkoker en liten stund før servering.

 

Samme fremgangsmåte for å lage hjemmelagde hamburgere, bare at du må forme de annerledes . Store hjemmelagde hamburgere :love:

Man lar vel strengt tatt ikke burgerne koke i saus? :p

Forøvrig bør man blande inn plenty med revet løk og i deigen syns nå jeg, og helst et egg istedet for potetmelet. Smak og behag.

Lenke til kommentar

Enig, kjøttkaker bør være av karbonadedeig, og det er jo lett å lage. Selv må jeg innrømme at jeg synes medisterkaker smaker enda bedre, men kun til litt mer spesielle anledninger.

 

Uansett, jeg setter av helgene til brødbaking, med skole og jobb fra 08:00 - 20:00 samtlige dager sier det seg selv at jeg ikke har ork til det. De helgene jeg har fri derimot lager jeg gjerne tre-fire-fem brød i slengen, steker opp og fryser ned. Da har vi for noen uker ihvertfall. ;)

 

Heldigvis slipper jeg å si til min kjære at "nå må tøyet vaskes", han er flink sånn, han klarer å se at tøyet må vaskes, og at gulvet må støvstuges. Skulle egentlig bare mangle når han ikke jobber, men det gjør at jeg slipper å mase, og slipper å bli sur etter jobb. Det sparer oss for mye. :)

 

Etter forelesning skal jeg ta opp kyllingfilétene jeg stekte ferdig her om dagen, det blir kyllinggryte i dag. Nam nam!

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Man lar vel strengt tatt ikke burgerne koke i saus? :p

 

Uff , nei selvsagt ikke!

 

Yvonne: Vi er kanskje litt gammeldagse, men hos oss er husarbeide "min jobb". Det er enkelte ting bare jeg gjør. Vaske gulv og vaske klær f.eks :) Derfor er det også jeg som ser hva som må gjøres, og han må få beskjed om hva som trenger å bli gjort. Det er aldri så rotete hjemme hos oss at han ser at det må vaskes.

Lenke til kommentar

At min kjæreste ser at det må vakses, betyr derimot ikke at det er så rotete hos oss. Og husarbeide hater jeg like mye som kjæresten min, men vil liker allikevel å ha det ryddig, så vi deler arbeidsmengden likt, jeg ser ikke på min plass bak kjøkkenbenken, så ja, vi har nok ulike syn her. ;)

 

Og uansett, jeg synes det er rimelig urettferdig at jeg liksom skal stå og vaske tøy etter å ha vært på på både skole og jobb når jeg kommer hjem i halv ni-tida, mens han ikke skal gjøre noe hvis han slutter med forelesninger klokka fire. Når jeg er den eneste som jobber, må det nødvendigvis bli til at han må gjøre mer husarbeid enn meg. Og han synes det er helt greit, for som jeg har valgt å jobbe, har han valgt å ikke jobbe. Da må man nødvendigvis også ta konsekvensene av det.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Hadde ikke samboeren min arbeidet skulle han jaggu meg fått lov til å ta seg av husarbeidet ja, vær du sikker.

 

Jeg er vel kanskje en av de få som liker husarbeide da, og det er vel like godtatt det, som å ikke like det.

 

Allikevel setter jeg stor pris på å få hjelp nå som jeg trenger det i en periode. Snart skal jeg jo gå hjemme hele dagene selv, og da får jeg for guds skyld håpe at jeg har evnen til å ha rent hus og middag på bordet til han som kommer hjem.

Lenke til kommentar

JA, jeg lager SAU. Det var ingen skrivefeil :whistle:

Har et oppdrett i bakgården.

 

Arbeidsdager eller ikke; matlaging og alt som skjer rundt klær, det er det jeg som tar meg av. Mannfolk greier ikke sånt så veldig bra :!:

(slapp av, jeg tar ikke alle under en kam her)

 

 

Jeg har fått meg sko og jakke av kjærest :D

Skoa kommer vel snart i posten og jakken fikk jeg i dag :love:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...