Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig, selv lager jeg alltid mat fra bunnen av - det betyr alt, også sauser og den slags. Uansett er hjemmelaget mat billigst har jeg funnet ut, spesielt når det kommer til gjærbaks (f. eks brød osv).

 

Viser til bloggen din, og vil gjerne ha oppskrift på Bali kyllinggryte "fra bunnen av", samt dine hjemmelagde fiskepinner og innbakte hjemmelagde pølse . Ikke minst er jeg nysgjerrig på oppskriften din på fra-bunnen-av hamburgerbrød :)

 

Og ang. "kjærester" hadde jeg mange småflørter der vi møttes ett par ganger, eller noen få uker, uten at jeg i det heletatt regner de som ekser i dag.

Lenke til kommentar
Viser til bloggen din, og vil gjerne ha oppskrift på Bali kyllinggryte "fra bunnen av", samt dine hjemmelagde fiskepinner og innbakte hjemmelagde pølse . Ikke minst er jeg nysgjerrig på oppskriften din på fra-bunnen-av hamburgerbrød :)

 

Og ang. "kjærester" hadde jeg mange småflørter der vi møttes ett par ganger, eller noen få uker, uten at jeg i det heletatt regner de som ekser i dag.

 

Faktisk? Nei, jeg lager ikke pølsene eller hamburgerbrødene selv, men det meste lager jeg selv - og jeg mente ting som sauser og sånn da jeg skrev dette. Og før du setter deg på din høye hest: oppskrift på innbakte pølser, Bali kyllinggryte og fiskepinner kan du gjerne få. Hadde jeg bare hatt så mye tid til å stå og lage pølser for hånd liksom. I wish!

 

Uansett.

 

Bali kyllinggryte:

Stek litt kyllingfilet og løk i en jerngryte, hell over fløte og litt kokosmelk i, har i masse karri, fersk ingerfær, paprika litt salt og pepper. Fantasien setter stopper for hva som skal være i den. Servér med ris.

 

Fiskepinner:

Ha salt og pepper på fiskefiletér (jeg bruker f. eks torsk). La dem ligge å trekke noen minutter. Visp sammen 1 egg i en skål, ha griljermel i en annen skål. Dypp fiskefiletene i skålen med vispet egg, vend dem deretter i griljermelet slik at fileten er dekket med griljermel.

 

Fiskefiletene stekes i olivenolje eller smør i stekepanne ved svak varme i 10-20 min. Bruk lokk på pannen. Ved større mengder kan filetene med fordel stekes i stekeovn (180-200 grader) i ca 30 min.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Enig, selv lager jeg alltid mat fra bunnen av - det betyr alt, også sauser og den slags. Uansett er hjemmelaget mat billigst har jeg funnet ut, spesielt når det kommer til gjærbaks (f. eks brød osv).

 

Viser til bloggen din, og vil gjerne ha oppskrift på Bali kyllinggryte "fra bunnen av", samt dine hjemmelagde fiskepinner og innbakte hjemmelagde pølse . Ikke minst er jeg nysgjerrig på oppskriften din på fra-bunnen-av hamburgerbrød :)

Drar du seriøst opp et flere dager gammelt innlegg for å kritisere henne for å ikke lage absolutt alt fra bunnen av? Det er ganske så lavt.

Lenke til kommentar
Det virket jo nesten slik da du skrev at du lagde all maten selv, men hvis det bare var sausene du siktet til ser jeg at du har tid. Var jo ikke så mange sauser i den menyen din :innocent:

 

Var så jeg lurte på om "fra bunnen av" nå betyr at man ikke kjøper fjordland som varmes opp i mikroen :!:

 

Kan du ikke lese eller jente?

 

Jeg lager det meste selv, og jeg har nettopp gitt deg oppskrifter på blant annet fiskepinner og Bali kyllinggryte som du flirte så godt av, som bare er noe av det som jeg lager fra bunnen av.

 

Det meste lager jeg fra bunnen av, omkring 90 % av all den mat vi lager, unntakene er hamburgerbrød og f. eks pølsene jeg brukte i deigen.

 

Fjorlands er bannlyst fra mitt kjøkken, kjøttkakene lager jeg selv (men jeg regner med at heller ikke du kverner ditt eget kjøtt selv), det samme med hva det nå måtte være. Jeg foretrekker hjemmelaget mat.

 

Drar du seriøst opp et flere dager gammelt innlegg for å kritisere henne for å ikke lage absolutt alt fra bunnen av? Det er ganske så lavt.

 

Nei, hun er sikkert så perfekt selv at hun lager absolutt alt selv tenker jeg. Noen folk er bare sånn at de *må* ta alt bokstavelig. Jeg tenker sikkert de fleste her yster osten sin selv, eller bor på gård slik at de får melka rett fra kua. Yeah right. :roll:

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

All credit til de som orker å stå på kjøkkenet i mange timer for å lage noe som toro har gjort mulig å fikse til på under halvparten av tiden. Men at dere gidder. Toro har jo disse flotte posene som er perfekte å bare tilpasse. Man sparer så mye tid. Ikke fordi, jeg prøver å lære å lage alt fra bunnen av, men selv det jeg allerede kan er stort sett greiest å velge ett typisk halvferdig produkt, og bare tilpasse. Stort sett blir det mest vellykket også, og minst vaskearbeid.

 

Bare en ting er virkelig verdt å få helt fra bunnen av, og det er samboerens pizza. Yumyumyum. Og Pappas pizza, men den har jeg ikke fått på halvannet år, så den teller ikke lenger. Er jo mulig han har begynt med blomkål (ett av de få ingrediensene som ikke gjør seg i pizza) igjen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke perfekt, og ikke prøver jeg å gi inntrykk av det heller :)

 

Ikke jeg heller, da er det vel heller mer med mennesket bak som tolker. Jeg har faktisk ikke skrevet ett eneste sted at jeg er perfekt, og det er faktisk litt absurd at noen klarer å snu hjemmelaget mat til noe negativt. :roll:

 

Og Nie: jeg forstår det, men det er også derfor jeg lager mye som kan fryses ned og spares til senere, f. eks brød osv. For jeg orker heller ikke å stå og slave over komfyren når jeg kommer hjem etter 12 timer på skole og jobb. Ellers så får også kjæresten min til å gjøre en del også, f. eks varme fiskepinnene (de kan man jo lage ferdig på forhånd i helga f. eks når man har mer tid). :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...