Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Sååå hun hadde følelser for deg, men du hadde ikke følelser for hun. Så hun ble såret og bruker eksen som trøst. Og fjerner deg fra Face for å glemme deg. Iom at du ikke har følelser for hun er det vel ikke stort å bry seg om.

 

Ser også at du er født i '94, så regner med hun er i noenlunde samme alder. Følelser i den alderen er ofte veldig skiftende. Jentene bytter ofte hvilken gutt de er forelsket i med bare noen ukers mellomrom.

 

Ja, men hun hadde vært sammen med eksen i halvannet år, og 4 måneder etter at de hadde slått opp begynner vi å holde på sammen. Følelelsmessig bryr jeg meg ikke nei, men det er mer at jeg er skuffet over at hun har løyet meg opp i trynet i et halvt år. Fordi hun sa for ca 2 uker siden at hun ikke hadde følelser for ham fortsatt, jeg spurte om hun var heeelt sikker, og om det var noe hun ikke hadde fortalt meg, "Neeeeeida, skjønner ikke hva du mener. Selvfølgelig kan du stole på meg!" var svaret.

 

Så, som sagt, følelsesmessig er det ikke så farlig for min del, men jeg føler at jeg kastet bort et halvt år med henne, uten å ha visst hva hun egentlig følte.

 

For øvrig høres forklaring din meget logisk ut :)

 

Så så Jonas. Det er bare sånn vi damer er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenter går jo tilbake til eksene sine både titt og ofte, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så spesi. Slik er tenåringsjenter stort sett ganske like.

 

Felles for de fleste er at de sier at "Nå er det slutt" og så blir de sammen igjen 4 mnd senere.

 

Da jeg var teen hadde jeg en kjæreste jeg var sammen med i et halvt år. Så ble det slutt i et halvt år. Når han holdt på å få seg ny dame fikk jeg plutselig følelser for han igjen og ville ha han tilbake. Vi varte et halvår til før det ble slutt igjen.

 

Jeg skjønner ikke hva du er så "bitter" for, når du alikevel ikke hadde følelser for jenta du hadde holdt på med i ett år, og hun var blitt gjort oppmerksom på dette. Tror nesten du føler deg litt såra fordi hun ikke bruker tid på å sørge over at du ikke vil være kjæresten hennes ;)

 

Jeg synes det er tåpelig med voksne folk som slår opp, blir sammen igjen, slår opp og blir sammen igjen gang på gang. Enten er man sammen, eller så er man ikke sammen. Skal man gjøre det slutt med en man har vært sammen med noen år bør man fader meg være sikker på at det er det du ønsker. Etter såppas lang tid bør forholdet være sterkt nok, og man bør kjenne hverandre godt nok til at man kan komme over uenigheter uten å "slå opp".

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje det handler litt om at man føler man har blitt holdt for narr, når man selv har vært ærlig i forholdet (slik jeg oppfatter det). Jeg kan på en måte skjønne det, for heller ikke jeg ville likt å bli holdt for når.

 

En jeg kjenner var sammen med ei dame i 2 1/2 år. Det var mye opp og ned, men de kom så nå igjennom det. Uansett, han ville veldig gjerne flytte inn sammen med dama si egentlig fra starten av, men ga altså dama si rom, selv om han på en måte ville ta "et steg videre". Det ville hun derimot ikke, og følte at det ble "for mye".

 

Noen måneder slår denne dama opp, og kommer med den mest brukte unnskyldningen av dem alle "det er ikke deg, det er meg" osv. Skikkelig tåpelig, at hun trenger tid for seg selv - og bla bla bla. Anyway, bare et par måneder etterpå flytter hun rett inn i en leilighet med en ny type. Og hva tror du eksen følte da?

 

Selv om han ikke hadde mange romantiske følelser igjen, så følte han seg på en måte ført bak lyset, og jeg kan jo forstå ham. Her har han liksom hatt et sterkt ønske om å flytte inn sammen med henne, og den første hun møter går hun likevel å flytter sammen med, selv om hun har bedyret at det er "for mye". Bullshit. Jeg tror jammen jeg hadde også blitt litt sint, for man fortjener litt ærlighet om ikke annet: "nei, jeg er ikke glad i deg lenger", "nei, jeg vil ikke flytte sammen med deg" osv, i stedet for å komme med alt annet piss.

 

Har man fremdeles følelser for eksen, så burde man kanskje si noe, i stedet for å lyve i trynet på partneren.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Kanskje hun følte at det ble for mye med kompisen din, men at det føltes fullstendig rett med denne nye karen?

 

Greit at du føler du må spille på lag med kompisen din, men følelser er ikke alltid like logisk. Og det å dømme noen for valg de tar på grunnlag av følelser er egentlig ganske så teit.

Lenke til kommentar

Yvonne: Det du beskriver kan du ikke vite så mye om, når du bare har hatt en kjæreste selv.

 

Jenta ville ikke flytte sammen med han første kjæresten, og hun hadde sikkert sine grunner for det. Kanskje hun trodde hun elsket han/var forelsket i han, men ett eller annet holdt henne tilbake.

 

Så blir det slutt. Hva skal man ellers si til den man gjør det slutt med , med mindra vedkommende har gjort noe utilgivelig? Man skal da ikke bare være sammen fordi man har vært sammen de siste 2,5 årene?

 

Når hun møtte han nye kan det hende hun følte at mye falt på plass. Hun ble fryktelig forelsket, og hadde lyst å flytte sammen med han med en gang. Jeg er sikker på at du kan relatere deg til hvordan hun hadde det.

 

Takk gud for at ikke alle "gir etter" og lager barn med damene sine, bare fordi dama "har sååååå lyst på barn". Det hjelper jo ikke at dama har lyst, hvis fyren ikke har lyst, og kanskje innerst inne føler at han ikke har lyst på barn med akkurat henne.

Lenke til kommentar

Jaja, det har du jo påpekt før. Jeg veit ingenting osv osv osv, ferdig med det.

 

Uansett, dette handler ikke om meg, eller deg, men om han, og ja, jeg kan godt forstå at han følte seg ført bak lyset - og det er dét jeg vil fram til. Selv om jeg kun har hatt én kjæreste, har også jeg opplevd følelsen av å bli ført bak lyset, ikke nødvendigvis av kjæresten min, men av andre.

 

Så, over til saken:

 

Det er helt greit det, at man finner den rette og alt det der, at alt klaffer, at man ikke har følelser lenger osv, men som han påpeker i ettertid, alt hun hadde trengt var å være ærlig. I stedet for påstå 2 uker før det ble slutt at hun elsket ham over alt på jord, og bla bla bla. Det er jo reinspikka løgn, det var jo bare tull, man mister ikke følelser på 2 uker, like lite som man er helt clueless siste uka man er sammen. Noe veit man, og da bør man stå for det. Og banale klisjéer kan man strengt tatt bare spare seg for, det blir for patetisk. Disse hadde vært sammen såpass lenge, at man bør kunne klare å holde seg til fakta.

 

Og jeg har ikke noe problemer med å nødvendigvis forstå henne, det er ikke det jeg diskuterer i det hele tatt, men det faktum at hun ikke hadde guts nok til å stå for det. Hun var en feig jævel som kom med masse unnskyldninger, og ja, jeg forstår veldig godt at man føler seg lurt når alt man har hørt er det motsatte inntil dagen dama di slår opp med deg.

Lenke til kommentar
Skal man tenke på følelsene til alle eksene man har så kommer man ingen vei i livet. Hvem føler seg ikke litt ført bak lyset når man blir dumpet? Alle gjør vel det.

 

Jeg snakker om ærlighet. Personlig synes jeg det er det minste man bør forvente, spesielt om man fremdeles er i et forhold.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Seff skal man være ærlig. Men ofte bestemmer man seg ikke om at forholdet ikke funker på timen. Det er noe som kan skjer over tid, plutselig har man fått nok. Det vil være dager man har det bra og dager det går dårlig. Til slutt tar man bare en avgjørelse og går for det. Når man har vært sammen med noen over lang tid så er det vel normalt å være usikker.

 

Uansett så er det alltid håpløst å legge seg i andre sine forhold og brudd. Man kjenner som oftest knapt den ene siden av historien. Skal man tolke folk ut i fra hva eksen mente om dem så er det en svært trist verden der ute.

Lenke til kommentar

Ja, nettopp, det går over tid, og da burde man vel kanskje si i fra også.(..) Én ting er å ta en avgjørelse, men så burde man også ha guts nok til å faktisk stå for det, og være ærlig omkring det. Tror spesielt den det går utover, dvs den andre parten, vil sitte igjen med litt færre spørsmål om man får alle kortene på bordet. Det nytter ikke å si "jeg elsker deg" den ene uka, og så er plutselig alt borte neste uke, da har man løyet, og da burde man vel strengt tatt spare seg for det også.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...