Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

 

Det slo meg nettopp at hvis teorien om uendelig antall universer faktisk er sann, så betyr det at:

 

- I (minst ett) univers er jeg verdens mektigste mann Ja

- I et univers er jeg admin på diskusjon.no (same as above) Ja

- I et univers er jeg seriemorder Ja

- I et univers har jeg 30 cm penis Nei

- I et univers plukker jeg ikke av sopp fra pizzaen Ja

- I et univers kan jeg fly Nei

- I et univers kan jeg bygge lego som faktisk ser tøff ut Nei

 

 

Skal si jeg fikk et kjedelig univers å bo i.

Bare fordi det er uendelig antall univers, betyr det ikke at alt vil være mulig i et eller annet univers, det betyr "bare" at alt som er mulig vil finnes i ett uendelig antall univers.

 

 

Jeg er ikke så sikker på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi først snakker om uendelige universer, ikke glem at du vil kunne finne et univers som er nøyaktig helt likt det du er i nå. Faktisk flere. Veldig mange. Faktisk uendelig mange.

 

Så ja. Uendelig. Uendelige universer som dette. Uendelige universer som dette bare at du heter Per i steden for Pål. Uendelige universer hvor naturlovene er så ukompatible at universet ikke har innhold. og så videre og videre og videre.

 

Tror jeg lager meg en pizza.

Lenke til kommentar

Jeg *vet* ingenting, men jeg hadde blitt veldig overrasket om det ikke var en form for overspenningsvern i de adapterne som finnes til elbiler. F.eks varistor koblet mot jord-leder, eller noe mer finurlig.

Jeg regner egentlig med at de har en form for overspenningsvern, ja. Spørsmålet blir igjen om dette er bra nok til å stå i mot lynnedslag. Det må være kjedelig å passe på at man ikke lader bilen når det er lyner.

Lenke til kommentar

Teknologi er vanskelig å forutse.

 

Ser du på hvordan teknologien har utviklet seg de siste 40-50 årene er det jo lett å tenke at det er mulig, samtidig som man kan si at "problemene vi har i dag er mye mer intrikate enn den gang", noe jeg personlig synes blir litt lett å si når vi sitter her og faktisk har alle tingene.

 

Selv jeg på knappe 28 år har i dag en mobil med en prosessor som er 14 ganger "raskere" enn min første pc.

 

Så må man evt sortere ut hva slags teknologi vi ser i Star Trek som faktisk er mulig med fysikkens lover, noe som igjen blir et helt annet spørsmål om hvor mye som forblir uoppdaget.

 

Min personlige mening: Mye mer avansert og kommersiell romfart: sansynlig, teleportering: usansynlig.

 

 

[...]

Nå er det teoretisk mulig at mennesker i ett annet univers med annen utvikling har vinger da...

Ja, du har vel rett. Også kan det vel tenkes ett hypotetisk univers der det er mulig å "bygge kul lego" også.

 

 

Det er ihvertfall mer troverdig enn at det finnes et univers der det ikke gjør vondt å tråkke på lego.

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

Har produsenter av el-biler lagt inn noen form for vern mot lynnedslag mens bilen er tilkoblet strømnettet?

 

Finnes det noen eksempler på noen som har fått el-bilen sin ødelagt på grunn av lynnedslag?

hvorfor bare ele-biler , det må da være like viktig å beskytte alle typer batteri og ladder ?

 

 

 

 

angående multivers teorien.

Det er ingen selvfølge at det skal finnes et uendelig antall helt like univers.

Det kan være et uendelig antall forskjellige univers

 

og hvordan skal man organisere oversikten over alle disse universene , som såpebobler i en boks ?

 

 

 

hvordan var det, hva kommer først av hypotese og teori ?

For en vanlig person er det ingen praktisk forskjell .

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Om det er ett uendelig antall univers er det også uendelig antall like univers, og uendelig antall ulike univers. Uendelighet hører mer hjemme i filosofien enn vitenskapen, ettersom det er en meningsløs funksjon i vitenskapen...

hypotese - teori - fakta.

Lenke til kommentar

 

Om det er ett uendelig antall univers er det også uendelig antall like univers, og uendelig antall ulike univers.

 

Enig i at det kreves et uendelig antall like univers (hvis hvert univers er endelig stort), men hvorfor trenger noen av dem å være ulike?

 

 

Uendelig impliserer alle mulige kombinasjoner ned på atomnivå, kanskje enda lenger.

Lenke til kommentar

 

 

Det slo meg nettopp at hvis teorien om uendelig antall universer faktisk er sann, så betyr det at:

 

- I (minst ett) univers er jeg verdens mektigste mann

- I et univers er jeg admin på diskusjon.no (same as above)

- I et univers er jeg seriemorder

- I et univers har jeg 30 cm penis

- I et univers plukker jeg ikke av sopp fra pizzaen

- I et univers kan jeg fly

- I et univers kan jeg bygge lego som faktisk ser tøff ut

 

 

Skal si jeg fikk et kjedelig univers å bo i.

Ikke dette universets feil at du har valgt å sitte på diskusjon.no og sutre over hvor patetisk du er, fremfor å benytte deg av alle livets muligheter til å gjøre noe av "bucket-listen" din over der... Utenom 30 cm penis. Det er det ingen som ønsker å ha. Utenom menn med små peniser. :tease:

 

 

Touché!

 

Jeg har strengt tatt utrolig lite å syte over, men etter en kommentar i Big Bang Theory så begynte tankene å spinne :)

 

Og i ett univers er du så lei av å være taper at du bestemmer deg for å skape din egen virtual reality der du er gud. Dette universet er det vi lever i. ;)

 

 

 

 

Akk ja. Dumt at man ikke får være tilstede å se hvordan det blir.

Det vet du ikke, for om 50 år kan det komme en tidsmaskin eller livsforlengende eliksir.

 

Hvis dette er et univers der det en eller annen gang blir funnet opp en tidsmaskin som kommer i masseproduksjon så hadde vi allerede visst om det -- ingenting hadde hindret folk i å komme tilbake hit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis dette er et univers der det en eller annen gang blir funnet opp en tidsmaskin som kommer i masseproduksjon så hadde vi allerede visst om det -- ingenting hadde hindret folk i å komme tilbake hit.

 

Kun om tidsmaskinen kan gå tilbake i tid.

Det er mye enklere å få en tidsmaskin til å gå frem i tid enn bak i tid...

Lenke til kommentar

Hvis dette er et univers der det en eller annen gang blir funnet opp en tidsmaskin som kommer i masseproduksjon så hadde vi allerede visst om det -- ingenting hadde hindret folk i å komme tilbake hit.

Tidsmaskiner kan visst etter einsteins fysikk kun brukes til å reise fremover med. En tidsmaskin som finnes opp om 50 år kan altså brukes til å reise 400 år frem, men ikke 50 år tilbake.

 

Det er heller ikke gitt at en tidsmaskin vil fungere på den måten at man reiser i tiden. Den kan også fungere sånn at man ser i tiden, som med skjult kamera.

Lenke til kommentar

 

 

Har produsenter av el-biler lagt inn noen form for vern mot lynnedslag mens bilen er tilkoblet strømnettet?

 

Finnes det noen eksempler på noen som har fått el-bilen sin ødelagt på grunn av lynnedslag?

hvorfor bare ele-biler , det må da være like viktig å beskytte alle typer batteri og ladder ?
Muligens fordi en elbil kan koste opp til rundt 800-900 000 kroner.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...