Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I første post står det at pcene kommer med 8600M GT, mens det på netshop står Geforce 8600M GO... Stor forskjell, da det ene kortet har dobbelt så mange stream prosessore som det andre.

9142901[/snapback]

Nope, det står GT. =)

Når eg først postar kan eg vel sei at eg skal kjøpe 6224 om nokon få strakser. Lurer då på kva som må gjerast når eg får den, bortsett frå installere OS såklart. Noko eg bør vita om?

 

edit: Zepto Wpro brukar ikkje PCMCIA kortplassen vel? Skal ha lydkort der.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Eg vurderer sterkt å kjøpe ei Zepto 6625, men har veldig lyst å få med SSD-disk. Eg vurderer difor å vente til dette vert mogleg (har høyrt tidleg haust). Då kan eg også få med DVI/HDMI, noko som hadde vore kjekt. No skal det seiast at VGA fungerer flott for meg no, så eg veit ikkje om eg har behov for DVI eller HDMI i det heite tatt. Uansett, eg har lest ein plass at det er ingen grunn til å ikkje kjøpe maskin no og etterkjøpe SSD-disk fordi denne kan lett settast inn sjølv. Det vert sjølvsagt litt dyrare (ettersom eg då kjøper ein ekstra harddisk), men er dette mogleg?

Lenke til kommentar

Har lagt inn NHC jeg nå, og har et par spørsmål til dere:

Er det ikke noen stepping på core2 prosessorene? Det var det på PentiumM, menser at C2 ikke har dette vcalget i NHC.

En annen ting jeg legger merke til er at pc'en registrer tempen på begge kjernene og adderer disse sammen. Kan noen kommentere disse opplysningene?

 

EDIT: Jeg ser at jeg kan regulere max processor state, dvs at jeg har nå satt den til max 50% på batteri. Men jeg skulle mene det er mer batteribesparende og undervolte + å skru ned steppingen?

Endret av Fragment
Lenke til kommentar
Har lagt inn NHC jeg nå, og har et par spørsmål til dere:

Er det ikke noen stepping på core2 prosessorene? Det var det på PentiumM, menser at C2 ikke har dette vcalget i NHC.

En annen ting jeg legger merke til er at pc'en registrer tempen på begge kjernene og adderer disse sammen. Kan noen kommentere disse opplysningene?

 

EDIT: Jeg ser at jeg kan regulere max processor state, dvs at jeg har nå satt den til max 50% på batteri. Men jeg skulle mene det er mer batteribesparende og undervolte + å skru ned steppingen?

9182757[/snapback]

 

Det går automatisk via Windows fremdeles. (i power options) NHC har vel ikke fått oppdatert programvaren for Santa Rosa enda.

Lenke til kommentar
Har lagt inn NHC jeg nå, og har et par spørsmål til dere:

Er det ikke noen stepping på core2 prosessorene? Det var det på PentiumM, menser at C2 ikke har dette vcalget i NHC.

En annen ting jeg legger merke til er at pc'en registrer tempen på begge kjernene og adderer disse sammen. Kan noen kommentere disse opplysningene?

 

EDIT: Jeg ser at jeg kan regulere max processor state, dvs at jeg har nå satt den til max 50% på batteri. Men jeg skulle mene det er mer batteribesparende og undervolte + å skru ned steppingen?

9182757[/snapback]

 

Det går automatisk via Windows fremdeles. (i power options) NHC har vel ikke fått oppdatert programvaren for Santa Rosa enda.

9182967[/snapback]

 

Hørtes logisk ut. Kanskje det er like greit å avinstallere da ;)

Lenke til kommentar

Jeg nevnte tidligere at jeg skulle ta på arctic silver på prosessoren, men etter litt research og en ubesvart mail fra netshop spør jeg her:

 

Noen som vet hvor prosessoren er? Jeg tipper at jeg må under tastaturet, men har ikke skrudd opp enda. Jeg bryter vel ikke noen garanti pga dette mon tro?

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at du bryter garantien ved å åpne datamaskinen.

9189991[/snapback]

Det kan umulig være korrekt siden man på FS Pi1536 må under tastaturet for å montere en ekstra minnebrikke.

9193226[/snapback]

 

99% av alle laptop har RAM og harddisk under maskinen som man kommer til ved å skru av et lite lokk under maskinen.

 

Men siden dette er en barebook det er snakk om så tror jeg du burde kontakte butikken for å høre om man bryter garantien ved å åpne den.

Lenke til kommentar

Da har også jeg bestilt en 6625:) Har i lengere tid gått og lurt på om jeg skulle gå for 14,1 eller 15,4" skjerm, men det ble tilslutt altså den "store":p Så nå er også jeg en av de som går rundt og venter på at netshop og posten skal kjappe seg:P

 

Men det jeg EGENTLIG lurte på var om noen har peiling på hvor mye lengre batteritid et 12-celler batteri gir i forhold til et 6-celler? og om et 12-celler batteri tar mer plass bak pcen enn det en 6-celler batteri gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...