Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støynivået er slettes ikke ille, kjørte en memtest86 som sto å gikk i noen timer, måtte av og til gå å sjekke om den hadde skrudd seg av eller sluttet testen. Har hørt ganske mye værre ting på lesesalene til NTNU i alle fall. HDMI vet jeg ikke annet enn at det skal komme fra høsten av. Batterikapasiteten ligger på ca to timer med lett arbeid (word, o.l.).

9064446[/snapback]

 

Batteritiden med 12 eller 6 cellers batteri?

Lenke til kommentar
Min brors nye 6224 støyer også nokså kraftig under idling/lav belatning. Jeg så et par poster med motstridende meldinger om dettte lenger tilbake i tråden. Noen andre som har reagert på det samme, og evt. fikset problemet?

9201472[/snapback]

 

Jeg sliter også litt med vifta.

 

Det er tre muligheter her:

1: Den nyeste BIOS-versonen.

2: Notebook hardware control (heretter NHC). Mest trolig at det er denne

3: Ny skjemkortdriver (sikkert ikke, men lister den opp alikevel)

 

Viften begynte å gå hyppigere etter jeg la inn den nyeste BIOS. Omtrent samtidlig la jeg inn NHC (som ikke støtter santa rosa enda) for å få ned tempraturen og øke batterilevetiden.

 

Ettersom nhc ikke støtter santa rosa enda, fikk jeg ikke muligheten til å stille steppings på prosessoren. Jeg fikk kun lov til å justere "maxhastighet" i prosent. Jeg sjekka med NHC og da kjørte prosessoren på maxfart og ikke 800mhz eller hva det skal være ;)

 

En annen ting jeg la merke til med NHC var at den leste av tempraturen på prosessoren litt sært. Hvis core 1 har 33c og core 2 har 35c er det vanlig (tror jeg) at pc'en får vite at prosessoren er 35c (den høyeste målingen). Men i NHC ble disse verdiene slått sammen, dvs at NHC trodde at pc'en var på 68c. Dette må da være feil?

 

Jeg fant jo ut at det ikke var noe poeng i å ha NHC, og jeg tok da og avinstallerte det. Etter dette er fortsatt vifta "livlig" selv om jeg bare idler eller jobber med lett arbeid. Dvs at den av og til spinner opp til medium eller hig hastighet. Merkelig!

 

Noen kommentarer på denne teorien eller?

9205477[/snapback]

 

fungerer de biosene på 6625?

Lenke til kommentar

Bruker aldri å sende mail til dem, pleier heller å ringe. Det kan virke som at mailene blir 2. prioritet i forhold til kunder som ringer inn. Et tips hvis du har et ganske alvorlig problem med f. eks pcen er å ringe inn å snakke med Jul (hvis det da er en zepto pc). Hvis du ikke kommer gjennom på kundeservice kan d ringe sakgsavdelingen å be de sette deg over :)

Lenke til kommentar
Er det ikke innebygd mic på 6625WD?

 

Evt hvordan aktivere jeg

9343800[/snapback]

 

Stemmer at det er innebygd mic på 6625wd. Har selv lenge prøvd å aktivere den og fikk det først til i går(, med godt av øl innabords faktisk, så mye mer man får til da :p ).

 

Start -> Kontrollpanel -> Maskinvare og lyd -> Lyd -> Innspilling -> [Høyreklikk på det øverste ikonet "Mikrofon" og gå på Egenskaper -> Nivåer -> Her skrur du mikrofonforsterkninga opp f.eks. halveis til +20,0dB. Det er også lurt å skru Mikrofonen opp til f.eks. 50

 

Sørg for at mic'en er aktivert. Dette gjør du på Generelt på Egenskaper for Mikrofon

 

Trykk ok. Nå skal den fungere! :cool:

Endret av Jorgengk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...