Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Det er ikke netshop sikre på selv siden de har den merket som ubekreftet. Dette er likevel en dato som de forholder seg til og jobber t i fra. Så det kan gå begge veier med tanke på når rammen kommer. Hvis du synes det blir for lenge å vente på den må du nok velge en annen ram som de har på lager.

 

 

Men uansett så får du deg en super pc :D

9378307[/snapback]

 

ok, men tusen takk for hjelpen! håper jeg får maskinen fortest mulig har sikla på den lenge nå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva vil slot-in si?

9385572[/snapback]

 

DVD-brenneren har kun en sprekk som man stikker platen inn i, ala slik som på CD-spillere man finner i biler, i stedet for en skuff som kommer ut (som er mest vanlig).

9385745[/snapback]

 

 

 

Takk for svar.Var det jeg trodde selv også.Ser at det er det på 6224 og det liker jeg :)

tenkte å bestille den.Virker som en bra pc

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noen være så snill å sjekke ut hvilken chip Znote 6224w og Znote 6625w bruker på blant annet FireWire (IEEE 1394)? Sjekk i enhetsbehandling.

Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette, last ned Thsycon System Info og se om det f. eks er Texas Instrument-, Ricoh-, ENE-, VIA-chip etc.

Jeg ser fra drivernedlastingen til Zepto at CardBus-driverne er TI, så jeg håper FireWire-porten også er Texas Instrument (TI).

 

Dette er viktig for meg å vite siden svært mange nye Santa Rosa maskiner fungerer dårlig hvis det ikke er en TI-chip og maskinen skal brukes i sammenheng med profesjonelle FireWire-lydkort, som f. eks RME Fireface 800. Har noen sjekket litt profesjonelle firewire-lydkort på disse maskinene?

 

Hvis noen i tillegg gidder, så last også gjerne ned DPC Latency Checker og kjør dette for å se hvordan maskinen oppfører seg? Helst på WinXP ... men ikke et krav.

 

Se denne denne tråden for litt info.

 

EDIT: skriveleif

Endret av lindp
Lenke til kommentar
Kan noen være så snill å sjekke ut hvilken chip Znote 6224w og Znote 6625w bruker på blant annet FireWire (IEEE 1394)? Sjekk i enhetsbehandling.

Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette, last ned Thsycon System Info og se om det f. eks er Texas Instrument-, Ricoh-, ENE-, VIA-chip etc.

Jeg ser fra drivernedlastingen til Zepto at CardBus-driverne er TI, så jeg håper FireWire-porten også er Texas Instrument (TI).

 

Dette er viktig for meg å vite siden svært mange nye Santa Rosa maskiner fungerer dårlig hvis det ikke er en TI-chip og maskinen skal brukes i sammenheng med profesjonelle FireWire-lydkort, som f. eks RME Fireface 800. Har noen sjekket litt profesjonelle firewire-lydkort på disse maskinene?

 

Hvis noen i tillegg gidder, så last også gjerne ned DPC Latency Checker og kjør dette for å se hvordan maskinen oppfører seg? Helst på WinXP ... men ikke et krav.

 

Se denne denne tråden for litt info.

 

EDIT: skriveleif

9443446[/snapback]

 

Jeg har en Znote 6625WD og FireWire-porten er en TI ja.

 

DPC Latency Checker har jeg aldri vært borte i, men står:" This machine should be able to handle real-time streaming of audio and/or video data without drop-outs." Håper dette ga deg svar

Lenke til kommentar

ga etter for overmakten, har just bestillt følgjandes..

 

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. S_Zepto tastatur 6x15WD Norsk layout (På lager 2)

1 stk. S_Zepto 15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (På lager 20+)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (På lager 4)

1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 2GB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 10)

1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 2GB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 10)

1 stk. Samsung 160GB 2,5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM160JI, silent seek M60 (Ubekreftet 10.09.2007)

1 stk. Samsung DVD brenner SN-S082D Svart, IDE, bulk SN-S082D/BEBN (På lager 6)

1 stk. Zepto Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk OEM (Ubekreftet 13.09.2007)

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN (På lager 20+)

 

ubekreftet leveranse = 23 september.. :(

Lenke til kommentar
Jeg har en Znote 6625WD og FireWire-porten er en TI ja.

 

DPC Latency Checker har jeg aldri vært borte i, men står:" This machine should be able to handle real-time streaming of audio and/or video data without drop-outs." Håper dette ga deg svar

9451186[/snapback]

 

Takker og bukker!

 

Kan du/noen sjekke ut om firewire-porten deler IRQ med noe, og eventuelt med hva?

 

PAL

Lenke til kommentar
Takker og bukker!

 

Kan du/noen sjekke ut om firewire-porten deler IRQ med noe, og eventuelt med hva?

 

PAL

9457728[/snapback]

 

"Intel® ICH8 Family PCI Express Root Port 1 - 283F" har samme IRQ, men kan ikke noe om dettte så vet ikke om det er noe firewire deler med eller om det bare er hvor den er koblet til eller no sånt. Det vet sikkert du :)

Lenke til kommentar

Heisann, jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en zepto znote 6224w, det eneste jeg er litt usikker på er batteri levetiden og støynivået på den! Er støynivået høyt hvis du bruker den til vanlige oppgaver som msn, internett og word/powerpoint/excel?

 

Vil gjerne vite dette fordi jeg tenker å bruke den til studiene mine!

 

Takk

MvH Anders

Lenke til kommentar

Heisann

 

har sittet lenge å lurt på om jeg skal skaffe meg zepto 6224 eller en xps m1330 dell. eneste som holder meg fra en 6224 er pga FN knappen på tastaturet :S den sitter helt ytterst, og det ødelegger når jeg skal spille cs og andre skytespill hvor ctrl bør være ytterst. Lurte egentlig på om det går an å fikse det? eller om man kan konfigurere FN knappen inne i spill slik at den kan bli brukt som en "hvilkensomheltknapp". Hvis jeg ikke husker feil så kan ikke FN knappen brukes i spill:S

 

lurte derfor om noen har det samme problemet, eller om noen vet noe om dette i det hele tatt?

Endret av edgeware
Lenke til kommentar

øh? Function (Fn) knappen fungerer da uansett hvilket program du kjører. Dette styres av hardware og er forøvrig helt vanlig på alle dagens og gårsdagens bærbare maskiner.

 

Lurer du derimot på om du kan rekonfigurere Fn tasten til noe annet så er svaret nei, hvis du da ikke finner en hack eller lignende som fikser dette. (Ved f.eks. key binding i et eventuelt spill som CS ;))

Endret av espenah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...