Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg åpne pc'en for å se vifta og slikt? Jeg har skrudd alle skruene under og når jeg åpner den opp så åpnes den bare 3-5 centimeter. Må jeg "åpne opp" via tastaturet? Og hvis; hvordan gjøres dette?

Hvis du har en annen metode på å gjøre dette på, så vær så snill å post. :)

 

På forhånd takk!

Det er bare å skru ut alle skruene som holder lokket på plass og så dra lokket av. Det ligger *låst* innunder chassiet i overkant og med noen små tapper på sidene, men det er bare å løfte lokket for at den skal løsne på sidene og så dra den til seg for at den skal slippe i overkant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare å skru ut alle skruene som holder lokket på plass og så dra lokket av. Det ligger *låst* innunder chassiet i overkant og med noen små tapper på sidene, men det er bare å løfte lokket for at den skal løsne på sidene og så dra den til seg for at den skal slippe i overkant.

 

Du snakker om å få opp tastaturet nå? :)

Lenke til kommentar
Det er bare å skru ut alle skruene som holder lokket på plass og så dra lokket av. Det ligger *låst* innunder chassiet i overkant og med noen små tapper på sidene, men det er bare å løfte lokket for at den skal løsne på sidene og så dra den til seg for at den skal slippe i overkant.

 

Du snakker om å få opp tastaturet nå? :)

Jeg svarte på spørsmålet ditt om hvordan man fikk opp lokket på undersiden av laptopen for å rengjøre viften. Var det virkelig så vanskelig å forstå? Ikke begynn å fikle med tastaturet for å få til dette...

Lenke til kommentar
Det er bare å skru ut alle skruene som holder lokket på plass og så dra lokket av. Det ligger *låst* innunder chassiet i overkant og med noen små tapper på sidene, men det er bare å løfte lokket for at den skal løsne på sidene og så dra den til seg for at den skal slippe i overkant.

 

Du snakker om å få opp tastaturet nå? :)

Jeg svarte på spørsmålet ditt om hvordan man fikk opp lokket på undersiden av laptopen for å rengjøre viften. Var det virkelig så vanskelig å forstå? Ikke begynn å fikle med tastaturet for å få til dette...

 

Beklager, jeg stilte flere spørsmål der du siterte meg så jeg misforstod. Men jeg synes det er litt unødvendig å komme med den kommentaren som er understreket.

 

Men, men, takker for svar!

Lenke til kommentar
Det er bare å skru ut alle skruene som holder lokket på plass og så dra lokket av. Det ligger *låst* innunder chassiet i overkant og med noen små tapper på sidene, men det er bare å løfte lokket for at den skal løsne på sidene og så dra den til seg for at den skal slippe i overkant.

Du snakker om å få opp tastaturet nå? :)

Jeg svarte på spørsmålet ditt om hvordan man fikk opp lokket på undersiden av laptopen for å rengjøre viften. Var det virkelig så vanskelig å forstå? Ikke begynn å fikle med tastaturet for å få til dette...

Beklager, jeg stilte flere spørsmål der du siterte meg så jeg misforstod. Men jeg synes det er litt unødvendig å komme med den kommentaren som er understreket.

 

Men, men, takker for svar!

Sorry, ble bare så oppgitt :tease:

Var bare det at jeg skrev "lokket" 3 ganger i teksten og nevnte ikke "tastaturet" en eneste gang...

 

Har de nå skjønt/fått opp lokket på undersiden av laptopen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...
Når jeg svarte refererte jeg til mine spørsmål, og jeg vet at du ikke nevnte tastaturet, men trodde det var en sammenheng her. :)

 

Jeg har skjønt det ja. ;) Skal bare lage middag, så skal jeg "mekke". :p

 

Takk!

 

Hei der.

Jeg bare lurte på om du fikk ordna det tilslutt...?

 

Du skjønner jeg har samme problemet, vifta støyer som fy og trengs gjøres ren.

Har ikke noe garanti eller noe og jeg er litt bang for å begynne åpne bærbarn da det har

seg slik at jeg aldri har sett inni en bærbar og har hørt at en "kansje må bryte litt

ymse her å der" Så...

La meg stille følgende spørsmål; Dette "lokket over vifta" dere snakker om...

Er den å finne under chassiet et sted? Jeg har da vitterlig ingen luke/lokk (under

maskina) over der jeg mener vifta er/må være (er 99.99% sikker på at vifta står der jeg tror;)

så.. Jeg leser dere dithen at jeg må løsne chassiet (men ikke tastaturet:) og løfte&

trekke det av (muligens bryte litt) og da vil denne luka åpenbare seg.

Har jeg rett?

La oss si jeg har det..

Trenger jeg løsne alle skruene under maskina (seff ikke tastaturskruen da, det vet jo alle)

eller er det liksom en gjeng sjefs-skruer (si feks 4 til 6-7 stk) som holder underdelen av chassiet fast i (øh..) resten?

 

ps. Jeg er ikke helt idiot altså. er bare litt redd for å ødelegge mer enn jeg fikser på den deilige

deilige bærbarn min, som faktisk var helt kul å problemfri opptil august da den

starta bråket og jeg ikke lenger kunne sove med pc'en på.

Garantien gikk ut i juli.

typisk.

 

Håper noen evt kan bekrefte/avkrefte mine tanker om emnet.

 

Forøvrig skal jeg å mekke om litt.

 

Mvh, ChengK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...