Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye bruk har man for en pc som skrur seg av når man spiller? Er det noen av dere som sliter med det samme? Min skal iallefall returneres til netshop!

9367440[/snapback]

 

Velkjent problem ja? Det er veldig mange som sliter med dette. Det virker som maskina rett og slett blir for varm. En kompis av meg forsøkte å ta løs tastaturet mens han spilte for å få bedre tilgang på luft. (Etter å ha prøvd å fjerne klistremerket under tastaturet som flere andre.) Men ingen av delene hjalp noe særlig. Heller ikke aller nyeste BIOS oppdatering hjalp. Maskina koker rett og slett, og så slår seg av. Eneste løsning var å sende den tilbake til Netshop som sa de kunne fikse dette. Aner ikke hva de gjør for noe, men maskina hannes er på vei tilbake og Netshop sier de har rettet feilen.

 

Time will show :p

Lenke til kommentar

Selv har jeg satt ett par gummiknotter på baksida på min 6625WD. Dette gjorde at den ble ca 1 cm høyere på baksida og dermed at luften fikk komme bedre til. Har etter dette hatt merkbar nedgang på temperaturen! En ting som også var bra var at tastaturet ble lettere å nå, litt mer behagelig for håndleddet. Anbefales!

Lenke til kommentar

veldig mange som sliter med dette?

 

har vi samme pc?

 

min 6224 har stått på i 4 dager, med spilløkter på flere timer av gangen. Den er kjølig og fin, eneste varme stedet er der den blåser ut luft.

 

den står på et flatt bord av tre, nedklappet med skjerm tilkoblet

Endret av Darx
Lenke til kommentar

jeg vurderer å bestille meg en Zepto Znote 6625WD med følgende oppsett:

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. S_Zepto tastatur 6x15WD Norsk layout (På lager 4)

1 stk. S_Zepto 15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (På lager 20+)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (På lager 5)

1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (På lager 20+)

1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (På lager 20+)

1 stk. Samsung 160GB 2,5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM160JI, silent seek M60 (På lager 3)

1 stk. Samsung DVD brenner SN-S082D Svart, IDE, bulk SN-S082D/BEBN (På lager 12) 1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN (På lager 20+)

 

er dette bra til å spille med? kan dette dra spill som crysis når den tid kommer?

men er også litt usikker, på valg av Harddisk, noen som har anbefalinger av hvem som er best av de harddiskene Netshop har i dag?

Lenke til kommentar

Ville kanskje vurdert å ha andre minnebrikker i og med at santa rosa ikke støtter for mer enn 667Mhz på minnet. Selv kjøpte jeg med OCZ 2Gb brikke, slik at det blir rimligere å oppgradere til 4Gb senere :)

 

Har ikke noen formening om HDD selv valgte jeg samsung. Har ikke noen god grunn. til å velge det ene merket fremfor noen av de andre.

Endret av Odovacer
Lenke til kommentar
Selv om du kjøper dyre 800MHz brikker så vil de bli "klokket" ned og kjørt på 667MHz fordi hovedkortet i laptopen ikke støtter mer enn 667MHz.

9378053[/snapback]

 

Hvilket er grunn nok til å spare de kronene for å bruke de på noe annet :)

9378094[/snapback]

 

Men OCZ brikkene er jo dyrere enn kingston brikkene. eller?

Lenke til kommentar
så du mener jeg heller burde kjøpe 2 brikker fra OCZ istedenfor?

9378024[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis med en gang, men hvis du kjøper en brikke med 2Gb så sparer du penger når/om du senere vil oppgradere til 4Gb. (du slipper å kjøpe 2 Stk 2Gb brikker for å erstatte de 2 1Gb brikkene du allerede har).

Lenke til kommentar

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. S_Zepto tastatur 6x15WD Norsk layout (På lager 4)

1 stk. S_Zepto 15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (På lager 20+)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (På lager 5)

1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 2GB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (Ubekreftet 01.09.2007)

1 stk. Samsung 160GB 2,5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM160JI, silent seek M60 (På lager 3)

Ingen

1 stk. Samsung DVD brenner SN-S082D Svart, IDE, bulk SN-S082D/BEBN (På lager 12)

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN (På lager 20+)

 

Så da er dette til å anbefale da? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke netshop sikre på selv siden de har den merket som ubekreftet. Dette er likevel en dato som de forholder seg til og jobber t i fra. Så det kan gå begge veier med tanke på når rammen kommer. Hvis du synes det blir for lenge å vente på den må du nok velge en annen ram som de har på lager.

 

 

Men uansett så får du deg en super pc :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...