Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner det å hjelpe! Kanskje det blir mulig å spille det snart, i stedet for bare å irritere seg over det.

I mine øyne beveger dette spillet seg fra komplett makkverk til et nokså greit spill med denne 1.5 patchen (etter å ha sett patch-lista). Jeg må faktisk innrømme at jeg gleder meg litt til å se resultatet av denne patchen.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Nå begynner det å hjelpe! Kanskje det blir mulig å spille det snart, i stedet for bare å irritere seg over det.

I mine øyne beveger dette spillet seg fra komplett makkverk til et nokså greit spill med denne 1.5 patchen (etter å ha sett patch-lista). Jeg må faktisk innrømme at jeg gleder meg litt til å se resultatet av denne patchen.

9213769[/snapback]

 

Kan fortsatt ikke forstå jeg da, hva som gjør dette spillet til et makkverk...men patch 1.5 blir sikkert bra - spillet fungerer strålende med patch 1.4 også etter min mening. Spillet blir bare enda bedre med overhalingen i 1.5. Jeg gleder meg over at det finnes så utallige mange items og oppgraderinger. Den evige skattejakten gjør mye av spillet for meg :) Nå er jeg på eventyr i ørkenen med drager og det hele :)

Lenke til kommentar

Tragisk at ingen av det som plager meg mest med "bugs" er ikke i patchen.

 

Det jeg ikke liker:

 

1. Døde personer ol forsvinner etter å teleported tilbake....mister kanon mye loot/penger pga dette.

 

2. Mount kan ikke bli med på teleport. Du ender opp å heller gå enn å bruke hesten...den er udugelig. Kan ikke ri igjennom porter osv.

 

3. Som "Plate" bruker er jeg tung, men maxs vekt jeg kan holde forblir 100kg uansett hvor sterk jeg er!!

Dette fører til at jeg kan ikke loote mye, og går glipp av mye items som kan selges...noe som og binder seg opp til punkt 1, ettersom jeg kan heller ikke teleporte ut og tilbake for å loote for da er de jo vekke!

 

4. Ingen kvinnelige NPCs å finne. Jeg har nevnt det før og fikk melding om at de er i stor byene, men etter å ha sprunget til alle byene er de ikke til å se! Eller har jeg fått homoversionen av spillet?

Lenke til kommentar
Tragisk at ingen av det som plager meg mest med "bugs" er ikke i patchen.

 

Det jeg ikke liker:

 

1. Døde personer ol forsvinner etter å teleported tilbake....mister kanon mye loot/penger pga dette.

 

2. Mount kan ikke bli med på teleport. Du ender opp å heller gå enn å bruke hesten...den er udugelig. Kan ikke ri igjennom porter osv.

 

3. Som "Plate" bruker er jeg tung, men maxs vekt jeg kan holde forblir 100kg uansett hvor sterk jeg er!!

Dette fører til at jeg kan ikke loote mye, og går glipp av mye items som kan selges...noe som og binder seg opp til punkt 1, ettersom jeg kan heller ikke teleporte ut og tilbake for å loote for da er de jo vekke!

 

4. Ingen kvinnelige NPCs å finne. Jeg har nevnt det før og fikk melding om at de er i stor byene, men etter å ha sprunget til alle byene er de ikke til å se! Eller har jeg fått homoversionen av spillet?

9214008[/snapback]

 

Jeg har samme homoversjon... Det er latterlig rett og slett.

Lenke til kommentar

For å lagre når du spiller multiplayer må du trykke quit når du er i et game. Da havner du i en by, og når du kommer til en by lagres det automatisk.

 

Du skal komme ut av Northern Thalmont etter å ha gjort 3 eller 4 quests. Da kan du velge neste område når du starter et game.

Lenke til kommentar

Jeg begynner så smått å bli venner med det. Til tross for dårlig skuespill og '99 grafikk (med unntak av det fine vannet), har jeg vendt meg til å ri rundt i skogen med en hjerneskadet hest, og alle "kunstpausene" spillet tar. Oppdragene er forsåvidt underholdende, og etterhvert som en "klatrer" litt i level, og får kraftigere våpen, er det slett ikke så galt.

 

Men om Two Worlds overgår Oblivion? Mitt svar er blankt NEI.

Endret av Nielsen75
Lenke til kommentar
For meg så var Two Worlds som å hive penga på bålet. Det var dårlig voiceacting, dårlig skillsystem, og generelt sett dårlig gameplay. Skulle heller kjøpt Dawn of War når jeg først var på spiderman i tromsø....

9221127[/snapback]

 

 

Dawn of War er kjipt uten Winter Assult pakken og Dark Crusade. :ph34r:

Lenke til kommentar

Om Oblivion er det beste RPG spillet på markedet vet jeg faktisk ikke. Mye fordi jeg har begynt å spille Morrowind med Tribune og Bloodmoon. + at jeg har installert endel modder. Fantastisk trivelig spill. Oblivion for min del lider dessverre av denne hakkebuggen som ikke går ann å bli kvitt. Tror det er noe med spillmotoren. Har det bittelitt i Morrowind også.

 

Denne typen bug finnes også i Doom3, Quake4 og Prey.

Lenke til kommentar
Men om Two Worlds overgår Oblivion? Mitt svar er att Oblivion er og vil vere det beste rollespillet på markedet enda. Kansje Age Of Conan blir bedre, gjennstår og se.

9227477[/snapback]

 

Enig :thumbup:

 

Age of conan dermot ser jeg egentlig ikke som en konkurrent mot Oblivion, men heller en konkurrent mod multiplayer spill, som WoW.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Oblivion:

+ De har mye tale

+ God grafikk

+ Mye items

 

- Samme stemmene i voice-actingen

- Litt ustabilt spill

 

 

Two Worlds:

+ Bedre combat

+ Online-play

 

- Litt uferdig

- Veldig mye glitcher/bugs

- Prøvd å ri på en hest i dette spillet før?

- Voiceactingen er helt bak mål

- Homospill (bare se på de kommentaren lengre opp av T-Solberg ^^,)

 

 

Jeg vil si Oblivion :wee:

Endret av kennethsa91
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal le eller gråte her nå..

 

Ser av enkelte her at de kaster seg på en poppis? beskrivelse av Two Worlds som homospill. Det er nesten ikke til å tro at man finner opp sånne betegnelser på så tynnt grunnlag som dette.

 

Reiste man tilbake i tid i Norge, f.eks. til sverdenes og Olav Digre's tidsalder så ville man kunne erfart følgende:

 

1. Det var unormalt å treffe på kvinner\barn ute i periferien, rett og slett fordi det for det første var upassende, og så av den enkle grunn at lovlydigheten var nokså skral. Både dyd og liv var dyrere å miste før, både i Two Worlds og i virkeligheten!

2. Man kunne ikke forvente å finne kvinner som soldater, krigere, slaktere, vismenn eller våpendragere i det hele tatt. Dette var utenkelig da, - og er det så vanlig nå?

3. Kvinner ble "værnet" om i nærmest slik forstand at de ble "innelåst" i familiens skjød.

 

Tilbake igjen:

 

Spør du din mor (de fleste har det) om det var mange av hennes veninner som ble soldater eller vervet seg i Fremmedlegionen?, - er jeg nokså sikker på hennes svar.

 

Har du tilgang på det, anbefaler jeg å ta en titt på f.eks. Quake 4: Greier du å finne mange damer i det spillet?

 

Går du inn i byene i Two Worlds (og inn i husene der for det meste) så finner du damene, de har flere misjoner i spillet: En er f.eks. den rette arving til en smie, mens broren forsøker å leie deg til å få henne på bedre tanker enn å overta farsarven. En annen er f.eks. gledespike, og noen er hustruer (fanns sånt før i tiden) mens andre har andre roller.

Kvinner fins!

 

Derimot er det dårligere med barn. Finner du mange barn i f.eks. Oblivion da?

 

Two Worlds er ikke mere "mannespill" enn det meste som svirrer rundt her i verden, er min mening!

 

At man ikke liker et spill fremfor andre, forsvarer ikke en tendens noen har til å finne på betegnelser og begrunnelser som ikke holder vann på noen måte.

At man ikke liker et spill fremfor et annet er derimot greitt og ærlig. Men, - du kan ikke forsvare at du liker blå biler bedre enn røde, - mot en som elsker rødt..

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
Oblivion:

+ De har mye tale

+ God grafikk

+ Mye items

 

- Samme stemmene i voice-actingen

- Litt ustabilt spill

 

 

Two Worlds:

+ Bedre combat

+ Online-play

 

- Litt uferdig

- Veldig mye glitcher/bugs

- Prøvd å ri på en hest i dette spillet før?

- Voiceactingen er helt bak mål

- Homospill (bare se på de kommentaren lengre opp av T-Solberg ^^,)

 

 

Jeg vil si Oblivion :wee:

9231861[/snapback]

 

Det som overrasket meg mest her var at du satt bedre combat på two world!?. WTF? Combaten på Two Worlds er helt jævlig! Oblivion har mye bedre combat, og mye mer morsomt og spennende å sloss på oblivion, enn Two Worlds. Combaten på two worlds, er noe av det verste i spillet etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...