Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Jeg så anmeldelsen på Vg i dag... Jeg kan ikke skjønne at anmelderen (og flertallet av forumets spillere) og jeg har spilt det samme spillet.

Jeg ga spillet en ny sjanse i går, men orket fortsatt ikke synet av det. Spillet er jo forferdelig! Jeg begynner faktisk å lure på om jeg er med på "skjult kamera", der alle prøver å innbille meg at dette faktisk er et bra spill, og jeg er den eneste som faktisk ser hva det virkelig er... Jeg blir faktisk frustrert av det!

9236022[/snapback]

 

Du liker spillet bare ikke, og det er jo helt greit. Mange er enig med deg og mange er uening med deg. Sånn er livet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så anmeldelsen på Vg i dag... Jeg kan ikke skjønne at anmelderen (og flertallet av forumets spillere) og jeg har spilt det samme spillet.

Jeg ga spillet en ny sjanse i går, men orket fortsatt ikke synet av det. Spillet er jo forferdelig! Jeg begynner faktisk å lure på om jeg er med på "skjult kamera", der alle prøver å innbille meg at dette faktisk er et bra spill, og jeg er den eneste som faktisk ser hva det virkelig er... Jeg blir faktisk frustrert av det!

9236022[/snapback]

 

Hvilket grafikkort har du? Jeg også testet spillet da den kom ut og hadde 7800 serie, og spillet såg helt jævlig ut!

Men nå etter ny maskin og grafikkort forstår jeg godt at spillet er blitt omtalt så bra.

Lenke til kommentar
Jeg så anmeldelsen på Vg i dag... Jeg kan ikke skjønne at anmelderen (og flertallet av forumets spillere) og jeg har spilt det samme spillet.

Jeg ga spillet en ny sjanse i går, men orket fortsatt ikke synet av det. Spillet er jo forferdelig! Jeg begynner faktisk å lure på om jeg er med på "skjult kamera", der alle prøver å innbille meg at dette faktisk er et bra spill, og jeg er den eneste som faktisk ser hva det virkelig er... Jeg blir faktisk frustrert av det!

9236022[/snapback]

 

Hvilket grafikkort har du? Jeg også testet spillet da den kom ut og hadde 7800 serie, og spillet såg helt jævlig ut!

Men nå etter ny maskin og grafikkort forstår jeg godt at spillet er blitt omtalt så bra.

9236322[/snapback]

 

Det er nok ikke grafikkortet sin feil, men utviklerne. Se bare på de forferdelige ansiktene og de totalt umenneskelige bevegelsene.

Lenke til kommentar
Two Worlds, for meg, mangler noe. Har liksom ikke lyst til å forsette, for jeg driter egentlig i hva som skjer! Oblivion derimot, måtte jeg nesten forsette for å se hva som skjer. Spenningen i Oblivion kunne av og til være drit høy, når jeg f.eks gikk ned i en mørk kjeller, mens jeg så lik overalt, ikke visste ikke hva som var på andre siden av døra. Herlig spill! Nesten som å være med i en lang film.  Two World er ikke i nærheten så bra.

9236244[/snapback]

Er nok tilbøyelig til å forstå deg: Hvis du "driter i hva som skjer" i et spill blir det kjedelig i lengden..

 

Jeg holder ennå på å spille Oblivion, over ett år etter at jeg kjøpte det. Riktignok har jeg "pyntet" på det underveis, men det holder ennå koken. Men, - selve historien kommer litt i bakgrunnen det er jo naturlig da. Finner stadig nye ting i det spillet alikevel.

Two Worlds har jeg nå streifet omkring i tilsammen (ca.) 220 timer. Det som du ikke ser hvis du "driter" i tingene er at det spillet har massevis med flere detaljer enn Oblivion. Jeg vet heller ikke antallet på sidequests i Two Worlds, men at det er flere hundre, ja det vil jeg mene.

 

Lykke til med å finne et spill du liker da. :)

Lenke til kommentar
Two Worlds, for meg, mangler noe. Har liksom ikke lyst til å forsette, for jeg driter egentlig i hva som skjer! Oblivion derimot, måtte jeg nesten forsette for å se hva som skjer. Spenningen i Oblivion kunne av og til være drit høy, når jeg f.eks gikk ned i en mørk kjeller, mens jeg så lik overalt, ikke visste ikke hva som var på andre siden av døra. Herlig spill! Nesten som å være med i en lang film.  Two World er ikke i nærheten så bra.

9236244[/snapback]

Er nok tilbøyelig til å forstå deg: Hvis du "driter i hva som skjer" i et spill blir det kjedelig i lengden..

 

Jeg holder ennå på å spille Oblivion, over ett år etter at jeg kjøpte det. Riktignok har jeg "pyntet" på det underveis, men det holder ennå koken. Men, - selve historien kommer litt i bakgrunnen det er jo naturlig da. Finner stadig nye ting i det spillet alikevel.

Two Worlds har jeg nå streifet omkring i tilsammen (ca.) 220 timer. Det som du ikke ser hvis du "driter" i tingene er at det spillet har massevis med flere detaljer enn Oblivion. Jeg vet heller ikke antallet på sidequests i Two Worlds, men at det er flere hundre, ja det vil jeg mene.

 

Lykke til med å finne et spill du liker da. :)

9236412[/snapback]

 

Har kanskje noe med at spillets handling er så lite engasjerende og spennende at jeg ikke bryr meg noe om hva som skjer videre. Er som å se en dårlig film, jeg gidder ikke å se hele, hvis de første 30 minuttene er drit kjedlig, og jeg føler at det ikke blir noe bedre. Samme er det med Two Worlds. 30 første minuttene med Oblivion, er noen av det beste første minuttene jeg har hatt i et spill på lenge.

Lenke til kommentar
Sliter med lav FPS i spillet. Kan glemme høy oppløsning for da er fpsen rundt 20. På 1280x800 er det spillbart, men langt fra perfekt.

Specs: core2duo 2.33ghz, 7950GTX 512mb, 2gig ram.

 

Er det normalt for min maskinvare da? Bruker 1.4 patch.

9236512[/snapback]

Hmm.. nesten det eneste med hardwaren du viser til jeg kan tenke meg her, er at skjermkortet kanskje merker alderen. Selv har jeg et XFX GeForce 8800Ultra 675M 768MB RAM, så du skjønner jeg kan ikke sammenlikne direkte her. Du er sikker på at ikke driverne til skjermkortet skulle vært byttet ut med en nyere bedre versjon og\eller at de er rett innstallert?

 

Du har ikke noe program\ell.a. som kjører i bakgrunnen og stjeler kraft heller?

 

Kan jo være andre ting som forstyrrer også, men da burde du merke det på andre applikasjoner\spill..

 

Håper du finner det ut.

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
[Hmm.. nesten det eneste med hardwaren du viser til jeg kan tenke meg her, er at skjermkortet kanskje merker alderen. Selv har jeg et XFX GeForce 8800Ultra 675M 768MB RAM, så du skjønner jeg kan ikke sammenlikne direkte her. Du er sikker på at ikke driverne til skjermkortet skulle vært byttet ut med en nyere bedre versjon og\eller at de er rett innstallert?

 

Du har ikke noe program\ell.a. som kjører i bakgrunnen og stjeler kraft heller?

 

Kan jo være andre ting som forstyrrer også, men da burde du merke det på andre applikasjoner\spill..

 

Håper du finner det ut.

Bruker de nyeste driverne og de skal være rett installert. Har heller ikke lagt merke til noen bakgrunnsprogram som stjeler kraft.

Mener at jeg har tweaket pcn til å yte så bra som den kan, men det er flere spill som jeg har hatt problem med lav FPS. Men det er jo vanskelig å vite hva som er "normalt" for mitt system da.

 

Det er ikke noen som har lignende specs som meg så jeg kan sammenligne ytelsen i Two Worlds da?

Lenke til kommentar

Stiller på Two worlds fronten? Hygger meg fortsatt med spillet og er nå level 52. Det som er bra med spillet er at det mange questene er ganske artige og varierte og gjennomføre. Dessuten har historien mange lag pga de ulike fraksjonene som er involvert her....noen som har testa ut multiplayer noe særlig?

Lenke til kommentar

@Swayne

Jeg kommer visst ikke videre fra singelplayer-modusen. Slik som deg har jeg stor glede av å spille "ensom helt" i dette spillet. Det er jo tonnevis med totalt forskjellige oppdrag, så varigheten er ikke noe å si på nei..

 

(venter jo på patch 1.5 om en ukes tid da. I mellomtiden leser jeg så øynene blir blanke og våte på forsiden av fansiten: http://www.insidetwoworlds.com/ om hva denne patchen forandrer. Gleder meg!)

 

Storkoser meg med "bare" singelplayerdelen jeg. :)

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Jeg er mektig imponert over Two Worlds, men et par ting irriterer meg :

 

 

* Kontrollene er helt på jordet, stock settings på tastaturet er uvanlige og jeg har aldri sett maken.

 

* Mange ting er vansklige å finne ut av, feks hvordan i alle dager lager jeg potions. Hvordan koker jeg ting som det står: "potion ingridient, cook before use." ETC.

 

* Alle bugsa. Meg og hesten greier ikke å kommunisere, jeg tåler faen meg ikke tryne på ham! jeg har flere ganger satt meg fast mellom/inni, å kommer meg ikke ut.

Lenke til kommentar
Jeg er mektig imponert over Two Worlds, men et par ting irriterer meg :

 

Jeg synes egentlig kontrollen fungerer helt greit jeg, selv på stock settings.

 

Har også en del ting å lære om alchemy. Det eneste jeg har naila er hvordan man lager heal poitions og damage krystaller. "Potion ingridient, cook before use" tror jeg bare betyr at man ikke kan spise den direkte, men den må blir en del av en potion før den kan inntas.

 

Mtp bugs så har egentlig jeg kommet over veldig få så langt. Du bruker 1.4 ikke sant? Men hvordan hesten oppfører seg er indeed til tider irriterende. Jeg elsker konseptet med at du ikke har 100% kontroll over hesten som i f.ex. obivion, da det er så urealistisk. Men i 2W så er det jo ofte helt umulig å få den til å gå en vei om det bare er et hint av hindring i veien en plass.

 

Andre ting som irriterer meg er den håpløse voice actingen, spesielt stemmen til heroen. Håpløs.

 

Ellers håper jeg også på å komme over litt mer varrierte quest etterhvert, noen med puzzles der du må bruke hodet for å klare hadde vært et svært velkomment tilskudd.

Noen som har spillt mer enn meg som kan forsiktig hinte som dette er å finne i spillet?

Lenke til kommentar
De gir feks 1+ i strength, men jeg må koke dem før jeg spis dem. Hvordan koker jeg dem? jeg greier ikke å dra dem over i alchemy gryta :(

9297274[/snapback]

På siden og over gryten er det noen små strek. Du plasserer det du vil koke (det kan være flere ting i samme kok) på disse strekene. Og så trykker du på gryten. Når det er ferdig, må du bestemme deg om du skal navngi den nye tingen du har laget, eller om det er bare tøv, og skal kastes. Hvis du navnsetter saken må du etterpå trykke på knappen med arket på. Dermed har du en oppskrift slik at du kan lage en maken senere om du vil, og har ingrediensen(e) til det..

Etterpå er det bare å flytte din nye fantastiske kokte sammensurium til innholdssekken din.

 

Happy gaming! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...