Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat prøvd Gothic 3 nå, og jeg må si det ga et MYE bedre inntrykk enn Two Worlds iallefall :)

 

Ser dog ut til at spillet hakker endel selv om jeg kjører med en meget bra PC. 4GB RAM, Core2 overklokket til 3.375GHz og 8800GTX. Men spillet virker ganske kult.

 

Huff! Har søkt endel på nett, og det ser ut som spillet sliter med ytelse uansett hvor bra maskin man har.

9169446[/snapback]

 

Bare patch det. Installér 1.12 patchen, og den uoffisielle 1.4-patchen oppå den igjen, så får du vekk massevis av FPS-problemer. Spillet går faktisk glatt hos meg etter all patchinga.

Lenke til kommentar
Har akkurat prøvd Gothic 3 nå, og jeg må si det ga et MYE bedre inntrykk enn Two Worlds iallefall :)

 

Ser dog ut til at spillet hakker endel selv om jeg kjører med en meget bra PC. 4GB RAM, Core2 overklokket til 3.375GHz og 8800GTX. Men spillet virker ganske kult.

 

Huff! Har søkt endel på nett, og det ser ut som spillet sliter med ytelse uansett hvor bra maskin man har.

9169446[/snapback]

 

Bare patch det. Installér 1.12 patchen, og den uoffisielle 1.4-patchen oppå den igjen, så får du vekk massevis av FPS-problemer. Spillet går faktisk glatt hos meg etter all patchinga.

9169873[/snapback]

 

Okey, har lagt inn 1.12 patchen, men visste ikke at det fantes enda en uoffisiell patch.

 

Prøvde 1.4 patchen og haket av for 'Improved ge3.ini' eller hva det het. Men synes spillet hakker like mye ennå. Skal prøve å deaktivere antivirus og kanskje redusere litt detaljer og sånt.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Dessverre, dårleg ytelse er eit av dei "vesentlege tekniske problema" eg nemnte tidlegare. Med litt innsats får du det truleg til å køyre ok, men litt lagging må du nok rekne med. Eit lite tips for å betre lastetidene er å legge inn NODVD-patch, sidan kopibeskyttelsen, Tages, er ansvarleg for om lag halvparten av tida det tek å hente inn eit lagra spel.

 

Kay

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt Two Worlds cirka 20 timer og har nådd level 26.

 

Jeg er innbarka Elder Scrolls og Gothic fan. Dermed er det uunngåelig at jeg sammenligner alle rollespill i denne sjangeren med disse seriene. Ikke sjelden er resultatet en umiddelbar, og vedvarende, skuffelse, og lenge trodde jeg at Two Worlds skulle lide samme skjebne.

 

Etter å ha fortrengt det litt svake førsteinntrykket, gikk de neste par timene med til å fordøye irritasjon over det horrible skuespillet, ikke-eksisterende lipsync og latterlige ansiktsanimasjoner. Det var faktisk så ille at jeg vurderte å ikke kaste bort tiden min på sånt møl. Men jeg smurte meg med tålmodighet og fortsatte. Heldigvis! For det kom seg veldig etter hvert, og etter min mening er Two Worlds ikke langt unna Oblivion og Gothic3. På noen områder er det til og med enda bedre, noe jeg skal forsøke å si litt om.

 

1) Brukergrensesnittet i Oblivion og Gothic3 er ganske forskjellig. Oblivion fikk mye fortjent kritikk for sitt utpregede konsollpreg, mens Gothic3 gjorde en bedre jobb i så måte.

 

Two Worlds har et brukergrensesnitt som minner mer om Gothic3 enn Oblivion, men som etter min mening er bedre enn begge på alle måter. Det er meget intuitivt og oversiktlig, og bærer preg av god design.

 

2) Oblivion og Gothic3 har ulik måte å forholde seg til spilleren på. Mens Oblivion kanskje er i overkant hjelpsom, så kan Gothic3 tidvis oppfattes som vanskelig og ordknapp.

 

Two World ligger en plass i mellom. Questloggen gir verken for mye eller for lite informasjon - og den virker balansert og velskrevet. Ved et enkelt klikk kan man utelate quests som allerede er løst. Ved et annet klikk kan man åpenbare såkalte "quest markers" på kartet - og disse kan brukes som ytterligere hjelp hvis man sitter fast, eller ikke gidder å bruke mer tid på å lete seg frem på ordinært vis. Questloggen fungerer veldig bra, og på mange måter er den mye bedre enn tilfellet er med Oblivion og Gothic3.

 

3) Både Oblivion og Gothic3 har et mainquest og flere sidequests, og det samme er tilfelle for Two Worlds.

 

Mainquesten i Two Worlds kan ligne litt på Gothic-serien med sine invaderende orcer og dommedagsprofetier, men det er betydelig mer til historien enn som så, og tilnærmingen er en helt annen. Utgangspunktet er at helten tvinges inn i en kamp mellom det tilsynelatende gode og det tilsynelatende onde for å redde sin søster. Skal ikke røpe noe, men historien er faktisk engasjerende og ganske spennende.

 

Sidequestene i Two Worlds er varierte, som i Oblivion og i Gothic3. Flere av sidequestene er imidlertid av lengre varighet, og de fremstår varierte og fantasifulle. Alle er ikke like bra, men jeg blir stadig imponert over dybden i flere av sidequestene. Etter min mening gjør Two Worlds en bedre jobb enn Oblivion og Gothic3 på dette området.

 

4) De fleste rollespillere elsker mye utstyr, våpen og annet ”stæsj”. Dingser, våpen, rustninger, klær og mer eller mindre brukelige ting kan brukes til "definere" heltens stil og fremtoning – og det er naturligvis essensielt i et rollespill. Både Oblivion og Gothic3 gir spilleren ganske mye ting & tang i så måte.

 

Two Worlds er overgår imidlertid begge på dette punktet. Det er så mye forskjellige våpen og rustninger her, at det er vanskelig å ikke la seg imponere kraftig. Jeg vet ikke hvor mange forskjellige typer rustning jeg har sett, men det er helt latterlig mange. Våpenutvalget er også digert.

Lenke til kommentar

Jeg har nå sittet med spillet i en halvtime, og har noen spørsmål:

 

-Fortsetter combat å være like elendig hele veien?

-Er bevegelsene og fysikken like dårlig gjennom hele spillet?

-Uansett hvor jeg går, blir jeg alltid angrepet, og har alltid en flokk på 10 ulver, 4 bjørner og 5 mini-orcer som flyr etter meg. Er det slik hele spillet?

Lenke til kommentar

Flott gjennomgang Radial! Helt enig med deg - og man må spille minst 2-3 timer for at det dårlige førsteinntrykket skal gi slipp. Men oppfatningen om dette spillet er nok delt - og har nå lest en par svenske omtaler - hvorav en av dem gir faktisk gir spillet 1 av 10!! Noe jeg er helt uenig med, men sikkert andre som er enig. Uansett i den svenske omtalen som gav 1 virker det som om han ikke hadde spilt mye - fordi anmeldelsen bar preg av det som man legger merke til i førsteinntrykket....Jau jau

Lenke til kommentar
Jeg har nå sittet med spillet i en halvtime, og har noen spørsmål:

 

-Fortsetter combat å være like elendig hele veien?

-Er bevegelsene og fysikken like dårlig gjennom hele spillet?

-Uansett hvor jeg går, blir jeg alltid angrepet, og har alltid en flokk på 10 ulver, 4 bjørner og 5 mini-orcer som flyr etter meg. Er det slik hele spillet?

9172399[/snapback]

 

Du kan jo bare knerte en del av dyrene - fordi de spawner ikke - men du utsletter mer og mer av dyrelivet

Lenke til kommentar
Flott gjennomgang Radial!  Helt enig med deg - og man må spille minst 2-3 timer for at det dårlige førsteinntrykket skal gi slipp.  Men oppfatningen om dette spillet er nok delt - og har nå lest en par svenske omtaler - hvorav en av dem gir faktisk gir spillet 1 av 10!!  Noe jeg er helt uenig med, men sikkert andre som er enig.  Uansett i den svenske omtalen som gav 1 virker det som om han ikke hadde spilt mye - fordi anmeldelsen bar preg av det som man legger merke til i førsteinntrykket....Jau jau

9172651[/snapback]

 

 

Smaken er jo som baken osv, men 1 av 10 er rett og slett useriøst.

Lenke til kommentar

1 av 10 blir berre for dumt, Greit nok at omtalar er subjektive, men skribenten bør likevel prøve å gjere ei litt objektiv vurdering.

 

På min beinharde RPG-skala er Two Worlds so langt ein 6 av 10. Men det er ikkje so verst på den skalaen. Til samanlikning gir eg Oblivion 7 av 10, Morrowind 7.5 av 10, Gothic 3 8 av 10, og Gothic 2 9 av 10. Har eit håp om at Two Worlds vil heve seg opp på 7-talet når eg kjem litt lenger. Er om lag på level 15 no.

 

Kay

Lenke til kommentar
Flott gjennomgang Radial!  Helt enig med deg - og man må spille minst 2-3 timer for at det dårlige førsteinntrykket skal gi slipp.  Men oppfatningen om dette spillet er nok delt - og har nå lest en par svenske omtaler - hvorav en av dem gir faktisk gir spillet 1 av 10!!  Noe jeg er helt uenig med, men sikkert andre som er enig.  Uansett i den svenske omtalen som gav 1 virker det som om han ikke hadde spilt mye - fordi anmeldelsen bar preg av det som man legger merke til i førsteinntrykket....Jau jau

9172651[/snapback]

 

 

Smaken er jo som baken osv, men 1 av 10 er rett og slett useriøst.

9172838[/snapback]

 

Ja enig med deg - synes hele anmeldelsen er useriøs jeg. Kan jo neppe være RPG fan og ikke like oblivion overhodet!?

 

Se link:

 

http://loading.se/review.php?review=404

 

Dette kan jo knapt kalles en anmeldelse....

Lenke til kommentar

Nettop runda spillet, og er det meningen at det skal gå ann å drepe sistebossen på to slag? hadde et våpen med 1200-1400 +rundt 600 firedamage eller noe slikt. Men sistebossen virka litt latterlig enkel.

 

class 24 katana for de som lurer.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar
Nettop runda spillet, og er det meningen at det skal gå ann å drepe sistebossen på to slag? hadde et våpen med 1200-1400 +rundt 600 firedamage eller noe slikt. Men sistebossen virka litt latterlig enkel.

 

class 24 katana for de som lurer.

9179476[/snapback]

 

NB! Husk å skjule spoilere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...