Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Oblivion fikk 10/10 av alle anmeldere   :p

personlig syntes jeg Oblivion er best :O

9202111[/snapback]

Jupp, og det beviser vel eigentleg berre at spelanmeldarar ikkje veit betre enn oss vanlege spelarar. At ein likar spelet og gir det høg karakter er heilt greit. Men eg er svært lite imponert over at so mange omtalar ikkje klarte å påpeike eit einaste problem eller ei einaste svakheit med spelet, og at so mange med ein gong kåra det til "den beste RPG-en som har blitt laga". Ei lita lista over RPG-ar eg synest er betre enn Oblivion kan finnast i innlegg nummer 2 i denne tråden.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oblivion fikk 10/10 av alle anmeldere   :p

personlig syntes jeg Oblivion er best :O

9202111[/snapback]

Jupp, og det beviser vel eigentleg berre at spelanmeldarar ikkje veit betre enn oss vanlege spelarar. At ein likar spelet og gir det høg karakter er heilt greit. Men eg er svært lite imponert over at so mange omtalar ikkje klarte å påpeike eit einaste problem eller ei einaste svakheit med spelet, og at so mange med ein gong kåra det til "den beste RPG-en som har blitt laga". Ei lita lista over RPG-ar eg synest er betre enn Oblivion kan finnast i innlegg nummer 2 i denne tråden.

 

Kay

9203878[/snapback]

Well du..

 

For å begynne mykt: Hva syns du er best av Ford og Toyota? Det er ikke vanskelig å finne *eksperter* som utnevner Ford til "This Years Winner Car" hvert eneste år.

 

Oblivion er faktisk kåret til årets spill i veldig stor sammenheng om du gidder å følge med, - og det skjedde nok også leenge etter utgivelsen.

 

Hvis noen er interresert ennå, har jeg laget en liste over ti bilmerker jeg syns er bedre enn både Ford og Toyota.

Bare å maile meg det,og spørre etter: The List.. :innocent:

Lenke til kommentar
Well du..

 

For å begynne mykt: Hva syns du er best av Ford og Toyota? Det er ikke vanskelig å finne *eksperter* som utnevner Ford til "This Years Winner Car" hvert eneste år.

:dontgetit: Starte mjukt? Stod der nok "hardt" seinare i innlegget? Har ikkje so mykje kunnskap om Ford, men har eit litt betre inntrykk av Toyota (og eigentleg heile den japanske bilindustrien versus den amerikanske).

 

Oblivion er faktisk kåret til årets spill i veldig stor sammenheng om du gidder å følge med, - og det skjedde nok også leenge etter utgivelsen.

Jaudå, har fått med meg at store delar av spelpressa fortsatt rosar Oblivion opp i skyene. Sjølv synest eg ikkje det var verken "året's RPG" eller "den beste RPGen som er laga". Men folk skal sjølvsagt få lov å ha si eiga meining. Det eg først og fremst kritiserte er at so mange omtalar ikkje fekk med seg eit einaste negativt aspekt. For Oblivion HAR negative sider, som ikkje er heilt bagatellmessige for mange spelarar.

 

Hvis noen er interresert ennå, har jeg laget en liste over ti bilmerker jeg syns er bedre enn både Ford og Toyota.

Bare å maile meg det,og spørre etter: The List..  :innocent:

9205470[/snapback]

:dontgetit:

 

Kay

Lenke til kommentar

@KayAU. :blush:

 

I innlegget mitt som quotet ditt ovenfor, kom jeg i skade for å bruke et ord som ikke beskriver det jeg mente helt: Nemlig ordet gidder.. Det jeg mente å antyde med min "ligning" var ikke et direkte angrep på deg. Hvis du følte det slik beklager jeg. Sorry.

 

Nei, men om jeg liker blå eller rød bil,- Oblivion eller Super Mario,- eller rett og slett foretrekker hard madrass foran myk - det blir egentlig lite interresant for andre som liker det motsatte. Smaken er som baken, heter det jo.

 

Oblivion har feil, Two Worlds har feil, og jeg har helt sikkert bugs også, men å sammenligne oss to blir litt urettferdig da jeg liker meg selv best fordi jeg er meg selv nærmest..

 

Gothic 3 har jeg forresten avinstallert fra min PC fordi jeg ønsker å bruke diskplassen til fornuftige ting. :)

Lenke til kommentar

Helgenen, vurderer å gjøre det samme når det gjelder Gothic3. Spillet er jo helt ødelagt av bugs.

 

Jeg skal kose meg en lang stund med Morrowind. Så får jeg se på Two Worlds etterhvert. Two Worlds funket iallefall bedre enn Gothic3. Morrowind kan man blåse nytt liv i ved hjelp av modder som får det til å se ut som et mye nyere spill enn hva det faktisk er :)

 

Edit: Ser forresten at Morrowind har en bitteliten antydning til denne mikro-hakke-buggen som er i Oblivion. Men i så liten grad at det ikke irriterer. Oblivion bruker vel bare en litt nyere versjon av 3D motoren i Morrowind.

 

La oss forøvrig håpe på at noen flinke entusiaster i spillmiljøene greier å lage en patch som fikser de verste problemene i Gothic3. For spillet har absolutt potensial. Selv om jeg tviler på at noen kommer til å fikse det så mye som det trenger for å bli spillbart. Men man kan jo aldri vite :)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

@Helgenen

 

Neidå, oppfatta det ikkje som eit direkte angrep, so det går greit. :) Eg er klar over at der er mykje smak og behag, og for all del, eg synest ikkje Oblivion er eit dårleg spel. Det eg ville fram til, var at dei som skriv omtalar ikkje nødvendigvis veit betre enn oss andre, og at høgare karakterar ikkje nødvendigvis betyr at eit spel er betre enn eit anna. I tillegg vil eg seie at spelpressa i tilfellet Oblivion ikkje gjorde ein spesielt bra jobb. Der var mange av oss (deriblandt meg) som vart med på hypen i forkant av spelet. Spelet var uhyre lovande (som eit Morrowind der alle svakheitene var fiksa), vi ville tru det vart fantastisk, og førsteinntrykket var at det innfridde. Men etter kvar som ein spelte var det tydleg at der var ein del svakheiter. Det som er merkeleg, er at medan veldig mange RPG-entusiastar la merke til desse, verka det som om dei fleste journalistane fortsatt såg ut til å vere fanga av hypen, og leverte fullstendig unyanserte glansbileteframstillingar om kor fantastisk alt med dette spelet var.

 

Gothic 3 har jeg forresten avinstallert fra min PC fordi jeg ønsker å bruke diskplassen til fornuftige ting.  :)

9206234[/snapback]

Der var det harde, ja. :p Likte Gothic 3 veldig godt sjølv, trass problema. Det er sjølvsagt ikkje på høgde med forgjengaren, men det hadde eg ikkje rekna med heller. Gothic 2 er stadig kongen. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Helgenen, vurderer å gjøre det samme når det gjelder Gothic3. Spillet er jo helt ødelagt av bugs.

9206461[/snapback]

Berre av nyskjerrigheit, slit du med kræsj? Eg har fått med meg at Gothic 3 køyrer vesentleg dårlegare på enkelte maskinvare-oppsett enn andre. På mi maskin er det uhyre sjeldan at det kræsjar. Det einaste av tekniske ting som er plagsomme er ei noko ustabil bileterate, men det venner ein seg til (i alle fall gjer eg det). Samt litt lange lastetider, men det vart betre med NODVD-patch.

 

Kay

Lenke til kommentar
Helgenen, vurderer å gjøre det samme når det gjelder Gothic3. Spillet er jo helt ødelagt av bugs.

9206461[/snapback]

Berre av nyskjerrigheit, slit du med kræsj? Eg har fått med meg at Gothic 3 køyrer vesentleg dårlegare på enkelte maskinvare-oppsett enn andre. På mi maskin er det uhyre sjeldan at det kræsjar. Det einaste av tekniske ting som er plagsomme er ei noko ustabil bileterate, men det venner ein seg til (i alle fall gjer eg det). Samt litt lange lastetider, men det vart betre med NODVD-patch.

 

Kay

9206620[/snapback]

 

KayAU, neida, det har ikke kræsjet. Men har bare prøvd det litt. Problemet er at jeg synes det hakker altfor mye. Alt for ujevn FPS. Selv om jeg har en meget bra maskin. Synes spillfølelsen blir for dårlig. Så er det endel grafikkbugger. Jeg har vel også prøvd litt ini. tweaks og den uoffisielle patchen. Synes ikke noe av dette hjalp. Så jeg tror jeg legger spillet bort foreløpig. Som sagt, har begynt å spille Morrowind. Og dette liker jeg virkelig. Får vel prøve litt Gothic2 også :)

Lenke til kommentar
KayAU, neida, det har ikke kræsjet. Men har bare prøvd det litt. Problemet er at jeg synes det hakker altfor mye. Alt for ujevn FPS. Selv om jeg har en meget bra maskin. Synes spillfølelsen blir for dårlig. Så er det endel grafikkbugger. Jeg har vel også prøvd litt ini. tweaks og den uoffisielle patchen. Synes ikke noe av dette hjalp. Så jeg tror jeg legger spillet bort foreløpig. Som sagt, har begynt å spille Morrowind. Og dette liker jeg virkelig. Får vel prøve litt Gothic2 også :)

9206730[/snapback]

Novel, håpar du klarar å komme over desse meir overfladiske problema, for der er eit svært bra spel under det heile. :) Morrowind er forøvrig bra, det òg, likte det ein del betre enn Oblivion. Sjølv om det på mi maskin kræsja svært ofte.

 

Kay

Lenke til kommentar
KayAU, neida, det har ikke kræsjet. Men har bare prøvd det litt. Problemet er at jeg synes det hakker altfor mye. Alt for ujevn FPS. Selv om jeg har en meget bra maskin. Synes spillfølelsen blir for dårlig. Så er det endel grafikkbugger. Jeg har vel også prøvd litt ini. tweaks og den uoffisielle patchen. Synes ikke noe av dette hjalp. Så jeg tror jeg legger spillet bort foreløpig. Som sagt, har begynt å spille Morrowind. Og dette liker jeg virkelig. Får vel prøve litt Gothic2 også :)

9206730[/snapback]

Novel, håpar du klarar å komme over desse meir overfladiske problema, for der er eit svært bra spel under det heile. :) Morrowind er forøvrig bra, det òg, likte det ein del betre enn Oblivion. Sjølv om det på mi maskin kræsja svært ofte.

 

Kay

9206771[/snapback]

Har hatt noen kræsjer på Morrowind i går. Men det var noen modder som gjorde det. Etter jeg deaktiverte disse har jeg ikke hatt problemer.

Lenke til kommentar

Etter det jeg erfarer har man nå utsatt den offisielle utgivelsesdatoen for Two Worlds fra 14 august til den 21. agust.

Det planlegges å gi ut den endelige utgaven av spillet med den kommende patchen 1.5 (ca. 1 GB stor!) ferdig innmontert.

Samtidig med spillslippet planlegges å frigi en ny offisiell demo av spillet. Denne er stor, på ca. 1.3 GB!

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Gledelig nytt for alle som ikke liker de stygge tryna i Two Worlds :p

 

"Patch 1.5 - All facts

 

Patch 1.5 will be released on 21. August 2007. It will be more a Service Release, bringing many new features to the game, here are a few of them:

 

Supporting Games for Windows (Vista Game Explorer, UAC, Media Center)

Improved AI Behaviour

Improved Trading System

Redesigned Faces and Animations

Realistic lipsync

Improved support for Mods

Fast looting for animals

Summoned creatures are following hero

Possibility to do manual magic aiming

Content of a chest depends on the difficulty of the lock

 

The Update will be already included in the UK/US/AUS version, this counts also for the Xbox 360."

Lenke til kommentar

1.5 patchen høres jo ut som en kjempeoppgradering. Den blir sikkert flere hundre megabyte da. Igjen må jeg bare si at jeg synes spillutvikleren av Two Worlds er flinke til å gi ut patcher. De tar tydeligvis ansvar og følger opp produktet sitt på en bra måte. Det er mer enn man kan si om diverse andre spillutviklere.

 

Gleder meg til å prøve den!

Lenke til kommentar
1.5 patchen høres jo ut som en kjempeoppgradering. Den blir sikkert flere hundre megabyte da. Igjen må jeg bare si at jeg synes spillutvikleren av Two Worlds er flinke til å gi ut patcher. De tar tydeligvis ansvar og følger opp produktet sitt på en bra måte. Det er mer enn man kan si om diverse andre spillutviklere.

 

Gleder meg til å prøve den!

9212223[/snapback]

Tjoho.

 

Patch 1.5 vil få en størrelse på ca. 1 GB!

 

Men, det er seriøst mye som fikses med denne da: Nye ansiktstexturer og slikt tar plass.

 

Dette blir bra. La spesielt merke til at de gjør Two Worlds mere moddevenlig med denne patcen. Mye å glede seg til her!

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...