Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær hilset, I gamefreaks everywhere!

 

Jeg vet ikke dette sikkert, men jeg innbiller meg at dette må være en av de største virtuelle spillverdener jeg har vært borti noen gang. Fullt mulig at jeg er noe forutintatt fordi at jeg liker dette spillet så godt som jeg gjør, men jeg kan altså ikke huske å ha spilt i en "større" verden før. Sacred f.eks. var jo stort i omfang, men er ikke Two Worlds større tro?

 

Jeg har spillt i over 200 timer på spillet, og finner ennå nye områder, quests og ting\tang. (måtte starte påny etter ca.50 timer, dog), så hvor lang tid dette spillet "varer", - ja det vet ikke jeg. Selvsagt spiller man seg glatt gjennom spillet på et 50-talls timer ved bare å slavisk følge hoved-quest og rase gjennom på kortedst mulig tid.

Men, slik måte å spille RPG på er da ikke min greie..

 

Jeg må bare få sagt at Two Worlds (1.4) er ett av de beste spill jeg har fordypet meg i. Storyen er jo syltynn, men du verden her er nok å gjøre og oppleve.

 

Men: "Ein skigard kan'kje vara evig veit du, - kan aldrig vara evig.."

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Helgenen, har du Prøvd Oblivion? Isåfall hvordan vil du sammenligne størrelsen på verden sammenlignet med verden i Two Worlds? Husk at Oblivion også har en Expansion pack som heter Shivering Isles. Og da får man jo enda mer areal å spille på ved å gå gjennom en port. Shivering Isles er vel ca. 1/4 del av størrelsen til resten av Oblivion.

 

Og hva synes du isåfall om Oblivion i forhold til Two Worlds? Jeg liker Oblivion veldig godt, men irriterer meg over en mikro-hakke-bug som ikke går bort uansett hva man gjør. Så jeg vurderer å begynne å fordype meg i Two Worlds heller. Gothic3 har jo helt håpløs ytelse. Det er jo nesten ikke spillbart.

 

Har prøvd Two Worlds litt, og dette ser ikke ut til å ha noen seriøse problemer med flyten. Ser ut som at utviklerne til Two Worlds iallefall er flinke å gi ut patcher, så vi har nok en spennende tid i møte. Jeg tror de vil forbedre spillet kraftig etterhvert. I tillegg når koden slippes så får vi sikkert slike skjønnhetsmodder som vi hadde til Oblivion :)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

@OcMax:

 

Jo jeg har nok både prøvd Oblivion, og spillt det i ett år nå, fra og til. Har også alle tilleggene som Knights og SI bl.a.

Oblivion er ikke (selv med SI) en femtedel engang av Two Worlds størrelse (i areal) men det er et meget pent spill å se på. Nå har jeg en brukbar PC, så jeg kjører med Qarls Texture Pack 3 og en god del andre textures ekstra, - foruten min samling av "nødvendige" mods..

 

Jeg kan slutte meg til din beskrivelse av Oblivion - det er pent og meget spillbart - men, det hakker litt uansett super-PC. Egentlig er det vel urettferdig å sammenligne Oblivion med Two Worlds, da de ikke bruker samme motor i forhold til grafikk o.l.

 

Begge er gode spill, men Bethesdas Oblivion er MEGET enkelt å modde, slik at levetiden for dette spillet nok ennå vil vare til neste spill i TES-serien..

Det blir spennende å se hva modderne kan få ut av Two Worlds etterhvert, men jeg aner nok at dette spillet ikke får så mange tilhengere som Bethesdas TES-serie..

 

Ser man etter i Two Worlds, vil man ikke kunne unngå å legge merke til at dette spillet har adskillig flere "detaljer" i spillverdenen, selv om grafikken ikke er i samme klasse som Oblivion.

 

Jeg ser frem til hva utviklerne av TW kan avstedkomme videre, da dette spillet virkelig er noe å merke seg for den som digget Diablo-spillene og ønsker å kose seg med lange RPG-tripper generellt!

 

Vi lever i en fin tid for den som elsker spilling: Happy gaming!

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
Helgenen, takk for bra svar :)

 

Du sier du også har hakking i Oblivion. Kan du beskrive denne hakkingen nærmere? Er det denne konstante mikro-hakkingen du også tenker på?

 

Har en egen tråd om dette problemet her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=797961&hl=

9197309[/snapback]

Nåh..

 

Vel, Oblivion har en meget "anstrengt" måte å loade grafikk\texturer i bakgrunnen. Dette medfører nok desverre adskillige grå hår hos mange. I tillegg er dette spillet aldri stabilt over lengere perioder ( timer) så man får venne seg til å være litt tålmodig med det..

 

Ellers har du vel prøvd Streamline v3.0? Dette er en mod som stabiliserer spillet adskillig. Det kan lastes ned (sammen med tusener andre modder til Oblivion\Morrowind) herfra: http://www.tessource.net/index.php

 

Jeg avslutter dette her og nå, - da denne tråden egentlig handler om mere generellt Oblivion versus Two Worlds..

 

See ya!

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Vel jeg må si jeg er helt oppslugt i Two Worlds. Har spilt TES siden start, og Gothic men ingen av dem gav meg denne "eventyr" følelsen....er nesten som å se på LOTR filmene bare jeg er I den! Får bare lyst å spille og spille og spille.

Kanon stemning og interesant dialog/story (så langt).

 

Jeg har bare spilt i 3 timer og kan ikke si jeg har "grepet" på spillet, men sattan så fengende den er! Og morro!

Det er noen problemer (selvfølgelig). Jeg liker kampen i Gothic bedre. Denne "click fest" som Two Worlds har er ikke mye givende. Jeg liker å kunne block og parry selv, og ikke la det styres av stats...

Og hesten/mount er helt ellendig. Snakk om bugget. Setter seg fast på minste hump i bakken ved lave hastigheter.

 

TES vs Two Worlds vil jeg egentlig ikke gå inn på. TES er bra, men Gothic utklasser den i min meining derfor sammenligner jeg heller mot Gothic.

Enaste som TES:Oblivion kan konkurrer med er naturen, men selv her slår Two Worlds den...og knuser den. Her har du en ekte følelse av natur og tetthet i skog og mark.

Oblivion var som et stort golfbane du spilte på....(igjen min meining).

 

Two Worlds har og det som jeg har alltid savnet i Gothic og TES serien, og det er items. Her er det masse å ta fatt i. Nesten som Diablo serien. Svært gøy!

 

Og etter "vraket" Gothic 3 er Two Worlds nesten som en gave fra gud!

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke likte Two Worlds i starten. Ikke noe Tutorial, og det var vanskeligt å komme inn i styringen/kamp etter å ha spilt TES og Gothic i alle år, men øvelse gjør mester!

 

Anbefales!

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager dreper du spøkelser? Sliter som juling jeg nå. Blir drept hele tiden.

Skal liksom inn i et hule som er full av dverger, men etter de drepte meg, er alle spøkelser.....

 

What to do?  :hmm:

9201621[/snapback]

 

Lag et våpen med fire damage eller spirit damage, det bør hjelpe på. Du har sikkert plukka opp noen stener og smaragder som gir slik mulighet, bare flytt de over på våpnet.

Lenke til kommentar
Morrowind er ikke bare det beste RPG spillet EVER, det er det beste spillet EVER

 

ikke noe annet spill har jeg spillt så lenge, eller likt så mye

9202293[/snapback]

 

Jeg har spilt Oblivion mye, og har dessverre slutten med det pga. av en sånn mikro-hakke bug som gjør at spillet hakker litt hele tiden. Dette har hverken jeg eller noen andre funnet noe løsning på og ødelegger hele spillet mer eller mindre når man begynner å legge merke til dette.

 

Jeg prøvde Morrowind for lenge siden, men etter jeg hadde testet Oblivion ført. Mitt inntrykk av Morrowind var dårlig og jeg stoppet å spille nesten med en gang. Syntes grafikken ble for dårlig i forhold til Oblivion.

 

Men så, her i går fant jeg ut at jeg skulle teste Morrowind litt nærmere... Hadde også Tribunal og Bloodmoon pakkene liggende... Så kom jeg over denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=274266&hl=

 

Installerte så alt som var merket med grønt i den tråden, og joda, det ble som et nytt spill! Grafikken med disse moddene er på høyde med Oblivion vil jeg si! Og Morrowind har ikke noe hakkebug heller! I tillegg kjører jeg det på 1600x1200, 16xAF, 4xAA, Multisampling og Vsync på. Ser bare vakkert ut! Anbefales til alle. Med disse moddene er det fullt på høyde med dagens spill og overgår nok flere.

Lenke til kommentar

Hjelp med quest i Ashos!! Obs! Bruk spoiler-tag når du svarer.

Prøver å få nøkkelen til templet fra smeden, og må da først få overtalt den grådige søstera - men får det ikke til. Utfører de oppdrag jeg skal - helt til qust-merket på denne damen forsvinner - men etter dette takker hun meg bare for hjelpen (siden jeg leverte diverse papirer til mayor), men hun sier hun skal ta over smedvirksomheten. Går jeg til smeden spørr han om jeg har fått overtalt henne og at jeg kanskje må bruke makt. Har ikke lyst til å drepe noen av dem for å få nøkkelen (det hjalp heller ikke å slå damen, men jeg kunne drepe smeden for å få nøkkelen, men da får jeg failed quest: get rid of greedy sister Hvordan får jeg tak i nøkkelen på fredelig vis?

Endret av Swayne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...