Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Årets ferie plan for min del vil nok for de aller fleste være å regne som noe av de minst ambisiøse ferieplanene en kan ha, men for meg er det enormt ambisiøst. Jeg håper på å klare komme meg til *drum roll*... Oslo! Etter snart 2 år i en konstant krig med mitt eget hode etter en alvorlig trafikkulykke i 2020 er det lengste jeg har klart å dra hjemmefra vært en times kjøretur unna, og da kun for høyst nødvendige sykehusbesøk. En tur til Oslo vil innebære 60 mil+ på veien hver vei og vil være en enorm seier om jeg får det til, så håper det går å at jeg får møte på noen venner som bor der og klare å kanskje ha en litt mer normal sommer i år enn de forrige to :)

Jeg ønsker deg en vanvittig god tur 😃 Du fortjener en avveksling :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

Årets ferie plan for min del vil nok for de aller fleste være å regne som noe av de minst ambisiøse ferieplanene en kan ha, men for meg er det enormt ambisiøst. Jeg håper på å klare komme meg til *drum roll*... Oslo! Etter snart 2 år i en konstant krig med mitt eget hode etter en alvorlig trafikkulykke i 2020 er det lengste jeg har klart å dra hjemmefra vært en times kjøretur unna, og da kun for høyst nødvendige sykehusbesøk. En tur til Oslo vil innebære 60 mil+ på veien hver vei og vil være en enorm seier om jeg får det til, så håper det går å at jeg får møte på noen venner som bor der og klare å kanskje ha en litt mer normal sommer i år enn de forrige to :)

Jeg unner deg hvert sekund å være unna hjemstedet ditt å få deg en skikkelig ferie. Slik jeg forstår det er du også veldig glad i å reise så da må det være ekstra kjedelig å være "fastbundet" fra å kunne gjøre det. 

Muligens jeg tar turen til Oslo iløpet av sommeren og.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (9 minutter siden):

Kult! Har ikke hørt så mye om Irland så hadde vært interessant å hørt fra deg om du eventuelt drar og hvor du reiser i landet. Om jeg skulle reist til et land som Irland ville jeg vurdert å reise til en mindre by bare for å oppleve de småbyene landet sikkert har. 

Har i grunnen ikke reist så mye i voksen alder. Sist reise var vel i 2015 om jeg ikke tar feil da jeg reiste for å besøke familien min i GB. 

Jeg også, turen er helt i planleggingsfasen, er mye jeg vil se, men må prioritere (som dere sier under, penger varer ikke evig). Jeg har reist utenlands i en eller annen form vært år bortsett fra i 2020. Nye opplevelser er bra både for kropp og sjel! :)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.Duklain skrev (Akkurat nå):

Jeg også. Jeg har reist utenlands i en eller annen form vært år bortsett fra i 2020. Nye opplevelser er bra både for kropp og sjel!

For all del. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Milhouse85 skrev (Akkurat nå):

... men ikke for lommeboka. 😁

Akkurat derfor jeg er litt forsiktig med å reise utenlands.. Jeg er glad i å bruke penger og de pengene tar det tid å samle opp 🤣

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker deg en vanvittig god tur 😃 Du fortjener en avveksling :)

Takk for det :)

Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden):

Jeg unner deg hvert sekund å være unna hjemstedet ditt å få deg en skikkelig ferie. Slik jeg forstår det er du også veldig glad i å reise så da må det være ekstra kjedelig å være "fastbundet" fra å kunne gjøre det. 

Muligens jeg tar turen til Oslo iløpet av sommeren og.

Takk :) Jepp var svært glad i å reise, både i jobb sammenheng og ferieturer ellers, prøvde å få meg en utelandstur eller to i året å skulle jo egentlig til Japan for andre gang til våren 2020, men da vet vi alle hva som satt en stopper for det 🦇.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Takk for det :)

Takk :) Jepp var svært glad i å reise, både i jobb sammenheng og ferieturer ellers, prøvde å få meg en utelandstur eller to i året å skulle jo egentlig til Japan for andre gang til våren 2020, men da vet vi alle hva som satt en stopper for det 🦇.

Du skal se at det begynner å komme seg og at den Japan turen nok ikke er så langt unna :) Ihvertfall krysser jeg fingrene for det for deg. Utrolig kjipt det du må gjennomgå som følger av en ulykke. Håper alt godt for deg. ❤️ 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 minutter siden):

Riktig derfor må man reise smart :)

Hehe. Riktig.

Først; var det mye lavprisbilletter, billige vandrehjem med 10 snorkende romkamerater - og aldri mat på restaurant og ymse. Men med alderen kommer stadig høyere behov til komfort, og man blir fort litt mer "krevende" på mange områder.

Nå renoverer jeg en gammel VW T3 89 bil til campingbil. Så er planen å cruice rundt med den neste sommer. Det blir noe helt annet enn hva jeg har vært vant med. Men så var det disse dieselprisene da. Hehe.

Med egen "campingbil" tror jeg det blir en helt annen reiseopplevelse. Gleder meg virkelig til det.

Første biltur blir nok til Stockholm og ferja over til Estland, før jeg utforsker naturen i Baltikum med bilen. (Så lenge Russerne holder seg borte vel å merke.) Jeg tror også det er mange ukjente perler i Frankrike og selvfølgelig i alpene jeg har i konfektboksen. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Milhouse85 skrev (5 minutter siden):

Første biltur blir nok til Stockholm og ferja over til Estland, før jeg utforsker naturen i Baltikum med bilen. (Så lenge Russerne holder seg borte vel å merke.) Jeg tror også det er mange ukjente perler i Frankrike og selvfølgelig i alpene jeg har i konfektboksen. 

Herlighet det høres jo ut som en liten drømme tur det der! Du må rapportere tilbake her i tråden når du har vært på den reisen høres utrolig spennende ut! 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (11 minutter siden):

Hehe. Riktig.

Først; var det mye lavprisbilletter, billige vandrehjem med 10 snorkende romkamerater - og aldri mat på restaurant og ymse. Men med alderen kommer stadig høyere behov til komfort, og man blir fort litt mer "krevende" på mange områder.

Nå renoverer jeg en gammel VW T3 89 bil til campingbil. Så er planen å cruice rundt med den neste sommer. Det blir noe helt annet enn hva jeg har vært vant med. Men så var det disse dieselprisene da. Hehe.

Med egen "campingbil" tror jeg det blir en helt annen reiseopplevelse. Gleder meg virkelig til det.

Første biltur blir nok til Stockholm og ferja over til Estland, før jeg utforsker naturen i Baltikum med bilen. (Så lenge Russerne holder seg borte vel å merke.) Jeg tror også det er mange ukjente perler i Frankrike og selvfølgelig i alpene jeg har i konfektboksen. 

Høres fortreffelig ut :) Når man reiser mye I utlandet ender det opp med at man glemmer litt sitt eget land. Jeg har personlig syntes at det hat vært litt leit så jeg skal også være noen dager i Nord-Norge i slutten av denne måneden. Dette blir min første tur til landsdelen :)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.Duklain skrev (3 minutter siden):

Høres fortreffelig ut :) Når man reiser mye I utlandet ender det opp med at man glemmer litt sitt eget land. Jeg har personlig syntes at det hat vært litt leit så jeg skal også være noen dager i Nord-Norge i slutten av denne måneden. Dette blir min første tur til landsdelen :)

Du kan reise ganske mye innenlands og kan se for meg at du finner mange fine områder i Nord så det høres gøy ut. 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (3 timer siden):

Kan anbefale en helg på Porto Formoso (hovedstaden, Ponta Delgada er ikke noe å bry seg om..)

Kan si meg enig i at hovedstaden ikke er for spennende. Vil anbefale den store gryten Furnas med masse varme kilder. Bodde der i en uke. De bruker også kildene til å koke mat. Mye spennende vegitasjon også.

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 timer siden):

4. Katowice, Polen

Hvorfor? Den var ganske overraskende. Skjønner Wroclaw, Poznan og Krakow, men Katowice som set ut som en by hvor alle gamle bygg er borte? Det er billige reiser dit nå, men jeg har hatt problemer med å se hva som man burde se der.

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Jeg selv planlegger forskjellige turer. Leker med tanken om Irland eller så er det lenge siden sist jeg var i Danmark, og det hadde vært artig å utforske nye steder i landet jeg ikke har vært som foreksempel Bornholm.   

Kan anbefale Bornholm og spesielt å ta båten en dagstur til Christiansø. Det er et spesielt lite samfunn med mye idyll.

Ellers pass på å besøke rundkirkene fra 1100-tallet på Bornholm som er spesielle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
robertaas skrev (57 minutter siden):

Hvorfor? Den var ganske overraskende. Skjønner Wroclaw, Poznan og Krakow, men Katowice som set ut som en by hvor alle gamle bygg er borte? Det er billige reiser dit nå, men jeg har hatt problemer med å se hva som man burde se der.

Krakow er også en flott by. Men veldig turistpreget. Jeg liker steder som ikke er så "turistifiserte". 

Katowice har Spodek, en gigantisk UFO der de har (nesten) daglige utendørskonserter i en veldig uformell setting på taket. De har en flott park som ligger rett ved landingsstripen til en privat liten småflyplass. I tillegg har jeg venner som bor i Katowice, som jobber i kultur og matbransjen. Så de har utrolig mange fine plasser å spise & drikke. Det er i det hele tatt en veldig koselig by i akkurat passe størrelse - som passer meg veldig godt.

En morsom liten historie fra Katowice, fra mitt siste besøk.

Jeg hadde nettopp fortært en fem-retters med medfølgende vin og vodka-shots mellom måltidene på en resturant litt utenfor sentrum av Katowice. Så hører jeg en gjeng nordmenn av alle ting; i et hjørne bak i lokalet. Så jeg tenkte at jaja... jeg får vel bort å si hei til mine landsmenn. Tross alt; litt rart å finne nordmenn på en slik plass - tenkte jeg. 
Så når jeg kommer bort til bordet, og han som sitter med ryggen mot meg snur seg mot meg... så er det jaggu kjendisen Niklas Baarli og 3-4 andre som sitter der. Jeg ble umiddelbart litt flau, for i et bittelite øyeblikk følte jeg meg som en kjendis-stalker. Så i følge kjæresten som jeg var ute med, som sto å venta i døra et stykke unna... gjorde jeg ikke akkurat den beste figuren i den korte seansen jeg bare skulle si hei. Hehe. Men for all del; det var en hyggelig gjeng. Hadde nok gått litt bedre med litt mindre vodka i magen. (Nei, jeg tok ikke selfie :p fysj.... så lavt synker jeg ikke. Hehe).

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 30.4.2022 den 22.31):

Noen anbefalte destinasjoner for å reise alene som mann i 30-årene? Tenker September/Oktober, og vil gjerne ha litt varme.

Sør-Korea?

Hvis du er innom Busan i Best-Korea kan du ta ferga over til Fukuoka (Japan) såfremt sistnevnte har åpnet til da.

Lenke til kommentar
Nwader skrev (3 timer siden):

Hvis du er innom Busan i Best-Korea kan du ta ferga over til Fukuoka (Japan) såfremt sistnevnte har åpnet til da.

Når man først er i Sørkorea bør man heller prøve komme seg til øyen Jeju. Ellers finner man rett øst for Busan noe så sjeldent som et kysttempel. Ganske spesielt og husker masse små steinfigurer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...